PDA

Se hel versjon : MÅ man vente til 4 mnd før man kan begynne med grøt?

Raven
10-01-2002, 19:25
Lille Markus er er som sagt urolig om natten. Jeg har fått det inntrykket av at han ikke er fornøyd med erstatningen han får.
Om dagen går det helt greit med melken og da spiser han EN flakse av gangen og er fornøyd med det, men om natten så blir han ikke fornøyd før han har fått opptil 3 flasker og det på kort tid:eek:

Dette er noe som har kommet de siste dagene. Han stresser, sutrer og syter til jeg kommer med flaskene på løpende bånd nesten:gal:

Vi kan ikke lage "store" måltider til han, for han drikker 100 - 120 ml først, så tar han en pause og da vil resten av melken være for kald for han, så vi lager måltider på 100 - 120 ml ( 9 flasker ). Og ikke kan vi varme opp igjen melken heller.

Han spiser seg mett om dagen, så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke skulle være fornøyd med melken om natten?
Så alt i alt, han blir ikke mett om natten, så kanskje grøt hadde vært tingen, men det er vel litt tidlig....
:uff:

Nome
10-01-2002, 19:31
Det er nok altfor tidlig å gi han grøt nå. Han er jo ikke mer enn en mnd, og det er i allefall for tidlig. Noen begynner såvidt i 3-mnds alder med tynn tynn grøt, men ikke før. Nå skal man helst bare gi melk til de er 6 mnd, også begynne med grøt, så.. Jeg ville ikke råde deg til noe annet.

Huldra
10-01-2002, 19:32
Snakk med helsesøster... men ja, nå ville det vel være litt tidlig å begynne med grøt.... De anbefaler jo nå å vente med å introdusere fast føde til barnet er 6 mnd. men det kan også gjøres ved tidligst 4 mnd. alder....:)

Koni
10-01-2002, 19:48
Kan, skal, må, må ikke, bør, osv... C.K. det er ikke noen som kan avgjøre hva du bør gjøre - utenom du selv (og faren), og kanskje i samråd med helsesøster?
Da Vivian ikke fikk nok pupp og vi overhode ikke fikk i henne flaske, avgjorde vi i samråd med helsesøster at vi skulle prøve med tynn, tynn mais-grøt (laget som velling), og gi det på t-skje fra hun var 5-6 UKER! For en mor kan mange av dere tenke, men men, dette gjorde vi, og Vivian har ikke lidd noen stor nød av det, snarer tvert i mot.

Jeg tror jeg heller ville begynt å prøve med større melkeporsjoner og hvis ikke det hjalp, prøvd å blande bare litt grøtpulver i melken (gjerne/ helst mais).

Spør helsesøster til råd, hun kan kanskje hjelpe.

Klem Koni og Vivian (snart 11 mnd)