Se hel versjon : Hva stod på middagsbordet deres i dag?
Cecilie85
15-01-2006, 16:24
Ja, hva hadde dere til middag denne søndagen?
Vi har hatt kjøttboller med poteter og grønnsaker :jupp:
mamma_nemi
15-01-2006, 16:26
Det ble ikke tidlig middag,skal snart begynne på hjemmelaga pizza:nam: Det blir middagen her ...
I dag har jeg varma kylling delt i 2. Laga hjemmelaget "pommes frites", stekt sjampinjonger, og kokt grønnsaker. Laga også en bernaisesaus med myyye mindre smør enn det skulle være.
Det smakte veldig godt, og ungene digga den hjemmelaga "pomfrien".. så nå slipper jeg å kjøpe flere frossne sånne.. (har nettopp lært meg å lage potetmos også.. he-he.. så da slipper jeg å kjøpe dette også.. Takk til madam mim som har gitt meg ett spark bak og mot til å prøve)
Vi har ikke spist ennå.
Fant en liten svineribbe i fryseren etter jul ... så den står i ovnen nå :nam:
Jeg brunet nakkekoteletter i stekepanna og krydret de med natvigs krydderblanding. La de lagvis i en jerngryte med gulerøtter, purreløk, persille og kålrot. Krydret med masse hvitløkspepper og litt salt, og helte vann over slik at det dekket akkurat. Hadde i litt mailsennamel utrørt i van for å tykne det, og helte tilslutt oppi en skvett matfløte. Kokte alt opp, og satte jerngryta inn i stekovnen på 200 grader i en og en halv time. serverte gryta med kokte poteter. NAM NAM :nam: :sulten: :sikle:
her har vi¨kjøttpudding i brun saus med poteter til...
Vi har spist hjemmelaga pølse pizza. Laget egen pizza saus i foodprosessoren(løk, paprika, tomat, sopp, hvitløk), nam nam!
Kristine_
15-01-2006, 16:58
I dag har vi spsit stekt kyllingfilet, krydret med salt og pepper, hjemmelaget potetstappe og brokkoli! Deilig!
Pasta- og kyllingsalat med grove rundstykker til. :nam:
linka-mor
15-01-2006, 17:01
Bestemors nyydelige ertesuppe !
hondacrv
15-01-2006, 17:04
Vi hadde laxefileter stekt i ovnen m sitron og creme fraiche på og grønnsaker... Aftereightkake til desert :mmm:
Vi har vært på skogstur i dag og spist middagen ute på bål. Stekte pølser, bacon og potetskiver. Lettsvidd og nyyyyyydelig :glis:
Fersk tagliatelle med hvit saus med røkt laks og erter i. Slettes ikke verst :)
Sitron marinerte uerfilèter med ris!! :jupp:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.