PDA

Se hel versjon : Du som har Kenwood Major...

Stikka74
20-01-2006, 12:30
Hvilken maskin har du? Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Major, men er ikke helt sikker på hvilken.
Har sett meg ut Titanium Major KM005. Den er på 1200W. Med frakt og masse utstyr kommer den på ca 5200kr. Men så ser jeg de har MEGA Major KM616, 800W til 3000kr på tilbud. Er det like greit å kjøpe den? Er den sterk nok til store brøddeiger.

Synes Titanium Major ser finere ut på bildet. Er jo litt viktig det også, den skal jo stå framme på benken. :flau:

Så derfor lurer jeg på, hvilken modell har du, hvorfor valgte du den, hva bruker du den til og ikke minst, er du fornøyd?

Sølva
20-01-2006, 12:45
abbonerer, trenger kjøkkenmaskin selv

mamm@80
20-01-2006, 13:18
Jeg har en kenwood mega major. Jeg er kjempe fornøyd. :jupp: Jeg får plass til rundstykkedeigen min med 1.6 kg hvetemel. Baker ikke så mye brød jeg da :flau: men kjøkkenmaskinen bruker jeg mye. Veldig greit at det er to boller. Greit når man skal bake flere ting på samme tid.
Synes vel å titanumen ser finere ut siden den er stålfarge. De hadde en stålmaskin på tilbud på ekspert vet jeg før jul.. Tror det var den mega major bare med stål design. http://www.expert.no/. Den koster visst 2999kr
Lykke til med kjøpet ditt.

iana
20-01-2006, 13:28
Jeg trenger også ny kjøkkenmaskin - følger med på dette her :jupp:

Stikka74
20-01-2006, 13:45
Synes vel å titanumen ser finere ut siden den er stålfarge. De hadde en stålmaskin på tilbud på ekspert vet jeg før jul.. Tror det var den mega major bare med stål design. http://www.expert.no/. Den koster visst 2999kr
Lykke til med kjøpet ditt.

Ja det var den jeg tenkte på. Kom i reklameblad i går. Men det følger ikke med knivsett/raspegreier. Det jeg får med på Titanium'en, også sitruspresse og noe andre greier. Så jeg heller nok mest mot den. Litt dyrere men føler jeg får mer for pengene, dessuten er den jo finere synes jeg. Skal dra å se på MegaPacken etterpå.

Noen som har link til alt tilleggsutstyret man kan få kjøpt?

siwen
20-01-2006, 14:08
Har Mega Major og den lager noen skikkelige u-lyder når jeg baker brød :( :bryn: påstår at den skal klare det og at lyden ikke er så ille som jeg påstår :vetikke: Men synes den er litt liten til å bake 4 brød i iallefall :sukk: Mamma sin braun 7200 lager iallefall ikke slike lyder :niks:
Ellers så er jeg jo godt fornøyd -men mangler deler slik at jeg kan raspe gullerot, ost og potet -det skulle jeg ha hatt egentlig.. :jupp: Sitruspresse hadde jo også vært kjekt men ikke noe må ha egentlig.. :fnis:
Håper du finner ut hvilken du skal ha -den i tit. ser jo lekker ut da! :)

Noen med link til tillegsutstyr som vi kan kjøpe (gjerne nettbutikk ikke bare info;) ) så vil jeg gjerne ha!! :) :jupp:

Stikka74
22-01-2006, 23:33
Etter å ha sturdert både Mega Major og Titanium Major var valget enkelt. Det blir titanium på meg. Den er kraftigere, tyngre redskap og ser kulere ut :glis: Så nå er det bare å finne priser på tilleggsutstyr. På Elkjøp klarte ikke damen som hjalp oss å finne priser på ekstrautstyr. Merkelig dame. Jeg fant en link med gode beskrivelser av alt utstyret, men ingen priser. Noen av dere som vet priser på ekstrautstyr? Slik som potetskreller og pastamaskin. :)