Se hel versjon : Bursdagskake/mat tips
Bellemor
20-01-2006, 14:10
Snart er det 3 års bursdag her i huset, og det kunne vært gøy å funnet på noe annet enn pølse/brød, hvite muffins, boller og en stor bolle gele ++
Noen som har tips til annen mat, eventuelt fargede kaker? Har sett Teletubbies muffins et sted og det er jo gøy. Andre kaker en kan bruke konditor farge i f.eks.?
Har tenkt på småpizza/hamburgere, men det liker ikke bursdagsbarnet noe særlig, så dumt å ha det som hovedrett når hovedpersonen ikke liker det...
LilleVirre
20-01-2006, 18:47
Hva med å lage små spyd med f.eks pølsebiter og kjøttboller, eller potetmos piggsvin med pølsetopper. Pizza snurret, eller taco :vetikke:
Vi har også bursdager på løpende bånd snart. Måtte prøve ut litt på forhånd jeg da * ler*. Laget pølsetusenben som jeg fant i oppskriftheftet bestilt hos opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt. Vanlig pizzadeig som deles i to. Kjevle ut en lang remse som legges som en bue på stekeplaten. En pakke grillpølser snittes litt opp i endene og fordeles utover. Ny deigremse kjevles på samme måte og legge oppå. Lag hode, skjær ut munn, to pepperkorn som øye. Følehorn ble to pølsebiter tredd på en trepinne. Ble stor suksess her og mye bedre enn pølsebrød. Si fra om jeg skal scanne bilde og oppskrift til deg.
Is er en stor vinner på alle bursdager vi har vært. Varm sjokoladesaus til kanskje ?
Hvis du skal ha gele og - eller sjokoladepudding, så ta en titt på selve pakningen på de ferdiglagede variantene. Der er det bilde av en utrolig enkel togvariant. Satser på den jeg :) Uansett spiser barna stort sett veldig lite, så det er helt unødvendig med så mange sorter.
Mvh abcde
Kanskje du får noen tips på denne siden? http://www.bursdagshuset.no/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Bellemor
20-01-2006, 21:37
Vi har også bursdager på løpende bånd snart. Måtte prøve ut litt på forhånd jeg da * ler*. Laget pølsetusenben som jeg fant i oppskriftheftet bestilt hos opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt. Vanlig pizzadeig som deles i to. Kjevle ut en lang remse som legges som en bue på stekeplaten. En pakke grillpølser snittes litt opp i endene og fordeles utover. Ny deigremse kjevles på samme måte og legge oppå. Lag hode, skjær ut munn, to pepperkorn som øye. Følehorn ble to pølsebiter tredd på en trepinne. Ble stor suksess her og mye bedre enn pølsebrød. Si fra om jeg skal scanne bilde og oppskrift til deg.
Is er en stor vinner på alle bursdager vi har vært. Varm sjokoladesaus til kanskje ?
Hvis du skal ha gele og - eller sjokoladepudding, så ta en titt på selve pakningen på de ferdiglagede variantene. Der er det bilde av en utrolig enkel togvariant. Satser på den jeg :) Uansett spiser barna stort sett veldig lite, så det er helt unødvendig med så mange sorter.
Mvh abcde
Tusen takk for tips!!
Vil gjerne se bilde :D
Ja,da får jeg sjekke bak på gele pakken og:)
Nei,har sett at de går lite med kaker i både egne og andres bursdager, så blir kun et par forskjellige ting i år.
Her er link ( hvis jeg fikk det til ). Den jeg lagde ble skikkelig stor, formet som en stor omvent " U " på stekeplata.
http://www.varden.no/matogdrikke/recipe.asp?recipe=15738
Mvh abcde
Bellemor
21-01-2006, 08:14
Her er link ( hvis jeg fikk det til ). Den jeg lagde ble skikkelig stor, formet som en stor omvent " U " på stekeplata.
http://www.varden.no/matogdrikke/recipe.asp?recipe=15738
Mvh abcde
Den var jo knalltøff :D Den må vi teste ut her hjemme;)
Her borte er det kjempepopulært med cupcakes. Vet ikke om det er vanlig i Norge enda? Men det er iallefall vanlig kake som er bakt i muffinsformer, og man bruker gjerne ferdig kakemiks. Ofte lar man barna pynte dem selv med glasur og godterier før de spises.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.