Se hel versjon : På jakt etter gluten-instant-6mnd-grøt som skal blandes med MM
Hei!
Er det noen som kan hjelpe meg med en grøt som:
skal blandes med MM og ikke med vann (har melkeallergi og må styre unna de som er tilsatt MME)
inneholder gluten, vil gjerne begynne å introdusere gluten mens jeg fortsatt ammer (altså ikke mais eller risgrøt)
er type trinn 2/fra 6 måneder
er type hurtiggrøt/instant - dvs. ikke kokegrøtHar lett etter en sånn grøt i noen butikker i nærområdet, men finner det ikke. Finnes ikke dette mon tro? :gruble:
Håper på svar :)
Du får kjøpt Holle grøtene på helsekosten. De skal blandes med melk (mm), og skal ikke kokes. Tror du får ris, mais, spelt, hirse og fulkorn (fulkorn og spelt i ditt tilfelle)
http://www.holle.ch/images/Produkte/Dinkelbrei.jpg
Du får kjøpt Holle grøtene på helsekosten. De skal blandes med melk (mm), og skal ikke kokes. Tror du får ris, mais, spelt, hirse og fulkorn (fulkorn og spelt i ditt tilfelle)
Kjempebra - tusen takk :klemme:
Men sånn som jeg har forstått det er ikke Holle grøtene tilsatt jern.. Ikke måte på hvor kravstor jeg skal være her :himle:
Så tar gjerne i mot flere forslag hvis noen har!
Vi har en fra Småfolk med havre og bygg, den inneholder litt gluten og kan være en grei overgang fra glutenfritt til mer glutenrikt.
Og sist vi var på tur brukte vi en sånn rett-i-koppen-boks med hvetegrøt (med gulrot og eh...eple?...) som inneholder relativt mye gluten og er greit å fortsette med, men om den kun finnes i de porsjonsboksene blir det jo litt dyrt i lengden.
Jeg har også en oppskrift på hjemmelaget grøtpulver (brød som du tørker og knuser til grøtmel) som jeg fikk fra Lucifer i marsklubben, pm meg om du vil ha en kopi, så skal jeg lete den frem. Eller du kan lage brødgrøt - Rett og slett brød oppbløtt i varm mm.
Lykke til i jakten ;)
Kjempebra - tusen takk :klemme:
Men sånn som jeg har forstått det er ikke Holle grøtene tilsatt jern.. Ikke måte på hvor kravstor jeg skal være her :himle:
Så tar gjerne i mot flere forslag hvis noen har!
Nei det stemmer nok, da er jo hirse som inneholder masse jern et bra alternativ. Oops den er jo glutenfri den. Da kommer jeg ikke på noe mer...hehe
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.