Se hel versjon : Hva serverte dere i 1års selskapet??
Trenger hjelp og inspirasjon til hva jeg skal servere til den første bursdagsfeiringen!!:himle:
Vel, nå er det jo en stund siden, men jeg tror vi serverer sånn ca det samme hvert år:
- bløtkake
- boller eller muffins
- sjokoladekake
- gele og vaniljesaus
- frukt
I toårsdagen serverte vi først pølser, og det kommer vi til å gjøre når vi feirer treårsdag med venner i morgen :)
I toårsdagen hadde vi godteposer, men disse dropper vi i år. Har istedet litt gelegodterier liggende rundt geleringen.
Geleen lager jeg foresten i ulike farger. Det vises ikke når den står på fatet, men det vises når man forsyner seg :)
-pølse m brød
-fruktbowl. (masse oppskjært frukt i småbiter til å ha i skåler og kose seg med)
-rosa bløtkake
Mer enn nok til både småttisene og alle mammaene. :sikle:
Sa ifra om pølsene på forhånd slik at de slapp å ordne med mat.
Allle var kjempefornøyde av å få mettende mat, pluss sunn deilig frukt og god kake. :jupp:
-rosa bløtkake
Hørtes artig ut med rosa bløtkake. Blander du konditorfarge og fløte og pisker til krem, eller er det noe annet mystisk? :)
Hørtes artig ut med rosa bløtkake. Blander du konditorfarge og fløte og pisker til krem, eller er det noe annet mystisk? :)
Stemmer det. :fnise:
Brukte både masse vanlig hvit krem og noe krem iblandet rød konditorfarve.
Ble jo den prinsessekaka vettu. :elsker:
:hjerter: Perfekt for små søte prinsesser! :hjerter:
Men det som satte størst inntrykk var den store skåla med fruktbowl. :nikker: Det er jo mange som vil ha minst mulig sukker til de små, så derfor ble de kjempeglade for å se at de kunne servere babybarna ferdigsmåkuttet myke fruktbiter. Pluss at ingen av de hadde tenkt på muligheten for at babybarna kunne spise pølse med brød. -Men alle barn elsker jo pølser. :jupp: Så det var bare for mammaene å skjære opp pølsene og brødet i småbiter så var jo ettåringene helt ville etter det. :lol:
Når du lager fruktbowl, heller du noe over frukten for at den skal holde seg fin?
*Svimle*
22-01-2006, 11:02
pølse i brød
sjokoladekake
fløte og vanilje kake
gele
pølse i brød
sjokoladekake
gele
is
periwinckle
22-01-2006, 13:08
Til ettårsdsagen innviterete vi venner og slekt på (søndag) lunsj...
Bakte forskjellige sorter brød og rundstykker i forveien. Pålegg: Lagde hjemmelaget skinke og kylling påleggssalat + kjøpte inn masse godt kjøttpålegg. Veldig kjekt både for voksne og barna.
Etterpå ble det kremkake med blåbær og jordbær (fra frysen) kjempedeilig midt i september!
Kjøpte også inn sunn drikke; ulike typer juice, litt brus og kaffe så klart.
Men drikken det gikk mest av var en barnevennlig punsj: Sprite + cider, med frosne blåbær og gule melon kuler i. Nam nam
I vesleprinsessas bursdag var det mest større barn og voksne, så vi bestilte bare ulike typer pizza og serverte det - alltid populært. Bestilte også kake med bilde (spiselig) av henne på - den ble kjempefin!! Hadde også iskrem til kaka. Da eldstejenta fylte 1 hadde vi piknik i hagen for masse små venner, og da var en stor skål med frukt kjempepopulært her også.
Når du lager fruktbowl, heller du noe over frukten for at den skal holde seg fin?
Fruktsaftene var med. Så satte jeg den i kjøleskapet med plastfolie over.
Ventet med å skjære opp og ta oppi bananene til jeg skulle servere bowln.
Frukten som var igjenn holdt seg faktisk frisk og pen i mange dager i kjøleskapet etterpå. Så vi koste oss lenge med den. :jupp:
Nå feiret vi 2 årsdag sist så da svarer jeg på det:
Barnebursdag:
Hot Dog
Sjokolademuffins som tusenben :fnise:
Juicekake
Saltstenger og non stop
Bursdagen/julaften:
Rosa bursdagskake (rosa krem og sjokoladekakebunn)
Suksessterte
Spaghetti til bursdagsjenten :D
Familiebesøk:
Hvit dame
Ostekake
Suksessterte
Ungene spiste en is hver.
Jeg har jo en jente som ikke liker kaker så det var lite "barnekaker" ute og gikk. Hun er fornøyd med is og hot dog. Enn så lenge.
1 årsdagen var det i alle fall sjokoladekake og banankake + pølser når venninner og barn var på besøk. Ellers husker jeg ikke. Mye julekaker og stæsj med et julebarn sjø.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.