Se hel versjon : Økologisk mat
Jeg er opptatt av økologisk mat, og kunne tenke meg å vite hvem av dere andre som også er det :)
Spørs hva du mener med "opptatt av". Jeg kjøper økologisk i den grad det er praktisk mulig og ønskelig - og økonomisk "forsvarlig". Foreksempel får ztjerna kun økologisk MME, og mest mulig økologisk grøt og annen mat. Jeg kjøper ikke økologisk mais til han - rett og slett fordi den økologiske varianten på boks er tilsatt sukker og det er ikke Rema sin. Når vi kjøper melk kjøper jeg den økologiske om butikken har den inne, men løper ikke byen rundt for å finne. Er den økologiske varianten av varen vi vil ha dobbelt så dyr som den ikke-økologiske kjøper vi den ikke-økologiske av økonomiske årsaker.
Tidligere bruker
24-01-2006, 15:39
Vi velger helst økologisk.
Har vi alternativer så velger vi stort sett de økologiske.
I det daglige handler vi på nærbutikken og velger alltid økologisk av det lille økologiske utvalget de har der. Vi kjører ikke ekstra tur med bilen for å få tak i økologiske varer.
doderlein
24-01-2006, 16:27
Vi kjøper som regel det som er tilgjenglig av økologisk mat. Spesielt barnemat.
Jeg er opptatt av økologisk mat, og kunne tenke meg å vite hvem av dere andre som også er det :)
:juhu:
Jeg er som Zol, jeg. Bortsett fra at jeg tar den ekstra turen over til andre siden av byen for å komme til den butikken som har bra utvalg av økologisk.
Men det er bare hvis jeg skal ha flere ting.
Melk og egg er jeg spesielt opptatt av at bør være økologisk, pga reglene for antibiotika-bruk i økologisk dyrehold.
Vetle's mamma
29-01-2006, 11:01
Jeg er litt opptatt av det, og kjøper øko-melk, øko- egg, en del barnemat og en del hermetikk og grønnsaker. Men det er ikke største-parten av det vi kjøper.
Ofte kjøper jeg økologisk mest fordi jeg vil bidra til at salget av de varene går bra:himle:
Økologisk er bra, både for oss og for miljøet. :nikker: Særlig grønnsaker er noe vi prioriterer å kjøpe økologisk, fordi i grønnsaksdyrking brukes det mer gift enn f. eks. ved korndyrking.
Økologisk er bra, både for oss og for miljøet. :nikker: Særlig grønnsaker er noe vi prioriterer å kjøpe økologisk, fordi i grønnsaksdyrking brukes det mer gift enn f. eks. ved korndyrking.
For ikke å snakke om eplene, som vokses for å øke holdbarheten!
Jeg trodde ikke at jeg likte epler før, fordi jeg syntes skallet smakte ekkelt, og fruktkjøttet nesten ingenting. Men det var før jeg smakte på økologiske epler.
:jupp: her går det og i økologiskt. Er spesielt opptatt av økologiske egg, skulle aldri kjøpe andre. Egg/kylling produksjon kan være grusomt.
Grønnsakene holder ikke så lenge men smaker utrolig mye mer. Og det får koste litt mer, for det er det verdt!
Ninga-mor
06-03-2006, 20:29
Prøver også å kjøpe økologisk mat, men syns utvalget er ganske begrenset. Har lyst til å gi sønnen min mest mulig økologisk mat. :jupp:
Har akkurat begynt med fast føde og hittil har han fått økologisk hirsegrøt med mm. Noen som har noen gode tips om hvor de har godt utvalg av økologisk mat?
Jeg har i det siste blitt opptatt av det å kjøpe økologisk mat - har aldri vært det før så jeg er bare i startgropa ennå. Men kjøper økologisk spagetti, tomatpure, hakka tomater, og gulrot nå. Skal utvide etterhvert som jeg finner produkter jeg trenger. Men koster det fryktelig mye mer enn et vanlig produkt, så må jeg telle kroner for å se om jeg kan klare det økonomisk.
Noen som har noen gode tips om hvor de har godt utvalg av økologisk mat?
Jeg handler på Ultra, de har mye økologiske produkter!
Stikka74
07-03-2006, 23:00
Vi prøver også å handle økologisk så ofte som mulig. :jupp:
Mega har bra utvalg, i tillegg til Ultra synes jeg. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.