PDA

Se hel versjon : Hvite kakemenner...HJÆLP!!


Belle
16-12-2002, 21:58
Jo da oppskriften har jeg, den fikk jeg av Mondeo.

MEN deigen blir jo så "bløt" at det nesten er håpløst å få til figurer... Regner med at deigen er som den skal, bare jeg som er klønete..

Gode tips

Maja
16-12-2002, 22:25
Vet ikke hvilken oppskrift du har fått, men den kakemann-deigen jeg lager skal stå kaldt til dagen etter. Noen ganger må man bruke litt mer mel enn oppskriften tilsier.

Lykke til med bakingen.

:mervink:

Dubblis
16-12-2002, 22:53
De hvite kakemennene er ikke gode.
Husker de fra jeg var lita, ble skikkelig skuffa da jeg smakte på dem:(



:vink:

tidligere bruker
16-12-2002, 22:57
Jeg elsker kakemenn jeg.. Fikk oppskrift av bestemor og det ble bare knall gode..

Har ingen råd å komme med egentlig,fordi jeg er ikke noe flink til å bake..

Maja
16-12-2002, 23:01
Dubblis: De hvite kakemennen som selges i konditorier eller bakerier er helt pyton :spy: De hvite kakemennene som jeg baker er kjempegode :nam: (det var da fælt til skryt :cool: ) Det er en gammel oppskrift som min bestemor hadde. Mamma arvet den, og nå bruker jeg den :)

:mervink:

Tidligere bruker
16-12-2002, 23:50
Jeg skal bake sånne og mangler oppskrift!!Noen som kan hjelpe meg??:)

Belle
17-12-2002, 10:26
Her er oppskriften jeg fikk.

2dl sukker
1 dl melk
2 ss margarin
2 ts hornsalt
ca 5 dl hv-mel

Bland melk og sukker, varmes og røres rundt til sukkeret er smeltet, avkjøles. Margarin, hornsalt og mel smuldres og blandes i melken/sukkeret.

Stekes på 200 grader i ca 10 min.

Mondeo
17-12-2002, 12:06
Hmmm,har aldri opplevd at deigen har blitt sånn bløt som du skriver.Regner med du mener at den er veldig myk og uformelig.
Tror rett og slett bare du må prøve å ha i litt mer mel da.Del den i 2-3 deler og elt hver del godt med litt ekstra mel.
Det hender jeg har litt trøbbel første gang jeg skal rulle ut,men så går det kjempegreit etterhvert,og til slutt formelig suser det avgårde!:)
Håper du får/har fått det til.

Belle
17-12-2002, 12:06
Satte deigen i kjøleskapet i 1 time og da ble den bra