PDA

Se hel versjon : Til dere som liker kombinasjonen appelsin - mørk sjokolade...mmm..


Kristin
17-12-2002, 18:44
Appelsinkonfekt til jul?

Prøv dette! Kjempegodt og gjort på et kvarter:

Skallet fra 1-2 appelsiner (vask godt) - skjær det i strimler.
Ha det i en gryte med sukkerlake (150 g sukker og 1 dl vann). La det koke en liten stund og drypp av. Legg til tørk på et bakepapir og dypp det så i en plate smeltet mørk kokesjokolade. Mmmm.... godt og ikke for søtt, men litt "raffinert", kanskje...?

Tidligere bruker
17-12-2002, 21:40
*Nam nam* Dette skal jeg prøve å lage i morra, tenker jeg.:nam:

Zita
17-12-2002, 21:40
Dette hørtes deilig ut. Min yndlingskombinasjon! Skal prøve denne ja!

Pia
18-12-2002, 11:24
Ligner på en oppskrift jeg har. Der skal du legge appelsinskallet i bløt natten over+ at det er viktig å ta bort alt det hvite på skallet, ellers blir det bare bittert. Lager dette hver jul jeg, og spiser stort sett opp før juleaften...

Pia:D

Kristine_
18-12-2002, 22:50
Men skal det legges i noen former etterpå, eller hva?? Hva gjør man etter at sjokoladen er smeltet og appelsinskallet tilsatt???

Kristin
19-12-2002, 10:30
Altså.... eh. Jeg har aldri laget det før, fant bare denne oppskriften på nettet forrige uke.

Men jeg dyppet det bare i sjokoladen, en og en strimmel, og la det på bakepapir igjen. Men jeg fikk ikke sjokoladen blank.

Det der Pia sier om å ta vekk det hvite på skallet tror jeg er viktig, selv om jeg ikke visste det da jeg laget dem. Skulle likt å vite nøyaktig hvordan din oppskrift er Pia, kanskje mine kan bli enda litt bedre..? For jeg må innrømme at et par av de var littegranne seige.... Men de fleste var veldig gode da:D