PDA

Se hel versjon : sarah Bernard og karamellfudge


hegecesi
17-12-2002, 22:43
Har noen oppskrift på dette???

På forhånd takk;)

Hormonella
17-12-2002, 23:14
Ta en titt på www.krem.no
Der står de begge to!;)

Eirill
18-12-2002, 10:37
Sarah Bernard

250 gr mandler
3 1/2 dl melis
3 små eggehviter

Visp eggehvitene hvite. Bland i melis og skåldede,malte mandler.
Sett røren med to teskjeer på bakepapirkledt plate.
Stekes på 180*C i ca 10 min.
Avkjøles litt før de tas av med skarp kniv.

Fyll:
200 gr margarin
3 dl melis
3 eggeplommer
1 plate sjokolade

Bland margarin, melis og eggeplommer til en smidig deig. Rør i revet sjokolade. Legg fyllet på bunnen av kakene i en pyramideformet topp.
Sett kakene kaldt til fyllet er helt stivt.

Glasur:
2 plater sjokolade
2 ss delfiafett

Smelt sjokolade og delfiafett. Dypp kakene i. (Griseri! )

Oppbevares i fryseboksen.

Lykke til! :)




__________________

Mormona
19-12-2002, 08:48
Har nettopp laget Sarah Bernhard og her er oppskriften jeg bruker :)

SARA BERNHARDT (ca. 35 stk)


200 gram malte mandler (må finmales, kan ikke kjøres i foodprosessor) blandes med 3 dl melis. Rør inn 3 eggehviter (spar på plommene til senere). Form til små kaker, på størrelse med en femkrone , press de litt slik at de blir ca. 1 cm tykke. Stekes ca. 10 min ved 200 grader. Skal ikke bli brune!! Avkjøl kakene

Smørkrem
150 gram meierismør røres smidig med 1 ¼ dl melis. Tilsett 2 eggeplommer og 2 – 2 ½ spiseskje sterk, kald kaffe. Smørkremen legges så på kakene i små porsjoner. Husk at smøret gjør at kremen lett blir for bløt. Dette bør gjøres ganske fort, og kakene må settes kaldt med en gang!!

Glasur
2 plater kokesjokolade smeltes med 2 spiseskjeder matolje på svak varme. La glasuren avkjøle seg ca. 10 minutter. Kakene med smørkremen dyppes så i sjokoladen til kakene er trukket med glasur. Settes kaldt med en gang. La de stå kaldt til glasuren har tørket. Kakene kan da fryses ned og serveres rett fra fryseren!!!


Lykke til med bakingen :kidoki: