PDA

Se hel versjon : mmm... noen som har en idé?

husnisse
08-02-2006, 19:38
jeg bruker danomino begger til å fryse grønnsakermos i. Det er kjempe praktisk :jupp: , så sammles de i en pose når de er frosset. Men jeg synes faktisk disse poser blir ganske store etterhvert, og tenkte det kunne være greit å ha en lapp på beggern, som det var på yoghurten liksom... Plastfolie virker ikke... Noen som har en idé på hvordan jeg kan få det til?

sofia
09-02-2006, 08:00
Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mente, men du vil ha noe å ha oppå de brukte 'yoghurt'-beger'ne for å fryse ned? :undrer: Hvorfor kan du ikke fryse i større beger/glass? Tok tomme barnematglass og fylte med hjemmelaga glass jeg. Når barnet er så stort som ditt (7 mnd) spiser det jo gjerne opp omtrent så mye. I starten brukte jeg isterning-brett og frøs ned. De ferdigfrossede terningene hadde jeg over i fryseposer, så kunne jeg ta opp en og en terning av valgfri sort og lage mat. Gikk fort å tine også. :-)

Freja
09-02-2006, 09:36
Om jeg forstår rett i hva du mener, så kan du bruke noe som heter frysetejp og skrive på den med sprittusj före du setter den på begeret....fungerer alldeles utmerkt.

husnisse
09-02-2006, 13:44
Vet ikke om jeg helt skjønte hva du mente, men du vil ha noe å ha oppå de brukte 'yoghurt'-beger'ne for å fryse ned? :undrer: Hvorfor kan du ikke fryse i større beger/glass? Tok tomme barnematglass og fylte med hjemmelaga glass jeg. Når barnet er så stort som ditt (7 mnd) spiser det jo gjerne opp omtrent så mye. I starten brukte jeg isterning-brett og frøs ned. De ferdigfrossede terningene hadde jeg over i fryseposer, så kunne jeg ta opp en og en terning av valgfri sort og lage mat. Gikk fort å tine også. :-)

mmm... jeg har ingen barnematglass jeg... :flau: Han får kun hjemmelagde mat. Og de små yoghurt-begerne er ganske praktisk til små porsjoner. Det blir samme prinsipe som isterninger ja, på 50ml isteden for 15 eller 20! Han kan få både grønnsaker og fruktmos til samme måltid, og fruktmos i grøten, og mm til riktig mengde til både grøt og flaske når jeg er borte. Greit også til smakeprøver!
Problemet var bare at når maten er frosset der, går det ikke å få isterningen ut uten å ødelegge begern, så det hele må bli i frysern til bruk. Jeg har dem i poser, men de blir veldig store, derfor tenkte jeg å ha begern fritt i fryseskuffen med en lapp som stenger dem.
Hvor finner jeg frysetejpen? Er det mulig å bruke over maten som en lokk?