PDA

Se hel versjon : ang imsdal og olden med smak på..

Tidligere bruker
09-02-2006, 08:52
er dette like sundt som vanlig vann, eller blir det liksom som sukkerfri saft uten farge=?? jeg har tenkt endel på dette.. jeg prøver jo og begrense funlight drikkingen. og vi drikker omtrent bare melk/biola og vann i ukedagene, men noen ganger når vi er ute kjøper jeg en flakse med vann til oss.. her om dagen kjøpte jeg imsdal med smak på og mille elsket jo denne selvfølgelig.. jeg tenkte liksom ikke helt over dette med smaken... er den like sunn som vann eller??:dåne:

Verdande
09-02-2006, 08:59
vann er vann! Det er kullsyren du skal være obs på og evt saltinnholdet (farris er f.eks veldig salt)

Den dråpen som er tilsattgir jo nesten ikke smak vel?

Millemor
09-02-2006, 10:33
Jeg liker hvertfall å tro at det er like sundt...siden både jeg og snuppa på 3 1/2 elsker det.
Favoritten er olden med villbringebær:glis:

tink
09-02-2006, 10:38
Både lillemann og jeg er veldig glad i denne.

Innholdsfortegnelsen er som følger: Naturlig mineralvann, fruktose, surhetsregulerende middel, aroma, konserveringsmiddel.

Vil tro at den er mye sunnere enn både farris (som kan bli litt salt i lengden) og saft/fun-light. Det er sun.light som er såpa, sant? Men det er sikkert lurt å fortsette å drikke vanlig vann til daglig. Ikke minst for lommeboka...

Stikka74
09-02-2006, 22:59
Sitter her med en Imsdal med pære & ingefær. Den inneholder: kildevann, syre (sitronsyre), konserveringsmidler (kaliumsorbat, natriumbenzoat), søtstoff (E 950, E951*), aroma.
*Inneholder en fenylalaninkilde

Altså ganske mye tilsetningsstoffer som man ikke finner i rent vann ;) Så like sunt som vann er ihvertfall ikke denne, men greit som avveksling. :)

tutta
09-02-2006, 23:17
Jeg personlig liker vann med smak:jupp:

Hvor sundt det er vet jeg ikke,men dog er det sunnere enn bl.a fun light og light brus med kunstigsøtningsmiddel!!!!

Stikka74
09-02-2006, 23:24
Jeg personlig liker vann med smak:jupp:

Hvor sundt det er vet jeg ikke,men dog er det sunnere enn bl.a fun light og light brus med kunstigsøtningsmiddel!!!!

Jeg liker også vann med smak, men er ikke glad i kullsyre. Så fint med et alternativ til brus.

Men Imsdal inneholder kunstig søtningsmiddel, både acesulfam K og aspartam. Så den blir like sunn/usunn som light brus og fun light ;)

Olden er nok bedre, hvis den har fruktose istedenfor kunstig søtstoff.

tutta
10-02-2006, 00:22
Har ikke smakt Imsdahl sin jeg!!!Og det kommer jeg nok ikke til heller pga

Imsdal inneholder kunstig søtningsmiddel, både acesulfam K og aspartam.

Takk:glis: Har ikke lest på etikken til Imsdahl enda jeg!! Litt flaut egentlig når jeg studerer ernæring!!:flau:
Veldig synd at Imsdahl tilsetter kunstigsøtningstoffer!!! Forbrukerne antar at det er sundt på merkenavnet!!!

Holder meg til Olden med smak jeg!!!Godt alternativ til brus!!

oscillator
16-02-2006, 19:03
Vi prøver å unngå både konserveringsmiddel og (kunstig) søtning. Hos oss er det stor suksè med diverse frukt/gr.sak i vatnet. Vi berre deler opp og putter rett i mugga ved middagsbordet etc.

* sitron
* agurk
* jordbær (vi har frosne i frysen)
* kiwi
* etc, etc.

Betre smak, garantert sunnare grunna fleire vitaminer og antioksidant samt null tilsetjingsstoff.

Tidl. bruker
17-02-2006, 19:42
Imsdal med solbærsmak er NAM NAM :sikle: Er hekta jeg!!