Se hel versjon : Gir dere barna noen gang "boksemat"????
Tidligere bruker
16-02-2006, 15:11
Ja lager dere noen gang hermetikk til middagene...
jeg gjør det en gang i blant ja.. joikakaker, spagetti rimini, lapskaus osv..
hva med dere? :flau:
lykkeliten02
16-02-2006, 15:13
Ja, lapskaus og joikakaker, kombinert med litt tilbehør. Synes det er godt jeg:jupp:
Ja, hender jeg koker poteter og har en boks joikakaker ved siden av.
Lager masse fiskeboller i hvitsaus, det er favoritt maten hennes :fnise:
Så det blir litt bokser ja.
Det hender. Serverer fiskeboller fra boks en gang mnd eller noe sånt, og en gang (sjelden, det er så dyrt!) av og til kjøper jeg kjøttboller. Men stort sett handler jeg ikke hermetikk, for det er ikke så mye av det som frister meg.
Gremli Skremli
16-02-2006, 15:38
Hermetikk er pappaen så streng på, så det blir mer når jeg er aleine hjemme. Men joda, det blir noe ferdigmat på oss.
Jupp:jupp: Men jeg synes ikke det er så godt.bortsett fra fiskeboller!!
Men mannen her synes all boksemat er digg:shock:
Ofte, joikaboller er den store favoritten her i huset på middagsfronten!
Tidl. bruker
16-02-2006, 16:49
Joikakaker med en fløteskvett i sausen er jo bare namnam. Med poteter og brokkoli til.
Lapskaus kjøper pappaen av og til. Den er ikke spes. god synes jeg, men han og bølla spiser det.
Fiskeboller med hjemmelaget hvit saus, poteter og raspede "gullegotter" er også veldig godt.
Har ingen motforestillinger mot å spise boksemat, om det er noe som frister. Frisker man det opp litt, kan det bli veldig godt.
Ja, noen ganger. Maxboller, fiskeboller, Joikakaker og en sjelden gang Spaghetti Rimini. Lapskaus foretrekker jeg å lage selv og så fryser jeg heller ned det som blir til overs.
Cecilie85
16-02-2006, 17:08
ja, av og til. :jupp:
Lavidamor
16-02-2006, 17:12
Personlig liker jeg ikke hermetikk så godt.
Kan vel telle på en hånd hvor mange ganger sønnen min har spist hermetisert mat.
Tidl. bruker
16-02-2006, 17:13
Kun fiskeboller, men de får joikakaker i barnehagen.
Fiskeboller spiser vi bare fra boks, uten at jeg er så :flau: for det. Og vi bruker mye hermetiske maiskorn, vannkastanjer og slikt. Mens Jenny fortsatt bare spiste moset mat var det dessuten veldig greit med barnemat på glass når vi var ute.
Vi har titt og ofte fiskeboller på boks, da med hjemmelaget saus osv.
LilleLeo
16-02-2006, 18:19
Å jada :nikker: Da er det som regel maxboller. Jeg og Lille er veldig glad i det, mens :mann: hater det, så når han jobber over, så har vi alltid det til middag :humre:
Fiskeboller på boks hender det også at det blir!
Maxboller ruler her i huset. Gutten elsker deg, og vi voksne synes deter ganske godt vi også. Så da så. Men jeg bruker masse ferdigmat. Jeg egner meg ikke som kokk, har aldri likt å lage mat. Siden jeg er først hjemme, så er det jeg som står for middagen. Da blir det enkelt. Mao mye boks og ferdigmat.
Ja, fiskeboller er en stor favoritt hos småtten her. Han spiser fint 5-6 stk :fnise:
Men det er eneste boksematen vi har.. Sikkert fordi det er det eneste jeg er oppvokst med av boksmat, og jeg er så kresen, så jeg har ikke "turt" å smake på de andre.. :flau:
LilleVirre
16-02-2006, 18:45
Det hender vi en sjelden gang har fiskeboller fra boks. Da lager jeg hvit saus, kokte poteter og kokte/revne gulrøtter ved siden av.
Men jeg liker ikke sånn spaghetti rimini og sånne boller i saus :(
Vi også. Annen boksmat spiser vi ikke. Ikke fordi jeg egentlig har noe mot det, men jeg har ikke vokst opp med hermetikkmat og vet faktisk ikke helt hvordan jeg skal tilberede det, og de få tingene jeg har smakt (spaghetti rimini og joikakaker) syns jeg smakte vondt. :urk:
ja det gjør vi! Kjekt å ha noen bokser på lur når jeg ikke orker å finne på noe å lage!!
Diddlina
16-02-2006, 20:04
Joikaboller og Maxboller...
Barna liker det kjempe godt.!
Nei, ikke annet enn fiskeboller.... Det er jo bare supergodt :glis: Det andre faller meg ikke inn å kjøpe engang :shock: Dyrt er det også!
Snurreline
16-02-2006, 20:13
Ja det hender det, spesielt lapskausen er tulla glad i...fiskeboller og joikakaker også...
Aldri, jeg kan ikke fordra boksemat selv.
pusejente
16-02-2006, 21:34
ja vi spiser joikaboller, fiskeboller,maxboller,ungene liker og sånn spaghetti på boks men det liker ikke meg og samboer
Det eneste av hermetisk middag vi pleier å bruke her i huset er fiskeboller og joikakaker. Men snuppen kan bare spise fiskeboller, for i joikakakene (sausen) er det hvetemel som han ikke tåler.
cowboylinn
17-02-2006, 08:16
Ja lager dere noen gang hermetikk til middagene...
jeg gjør det en gang i blant ja.. joikakaker, spagetti rimini, lapskaus osv..
hva med dere? :flau:
:jupp:
Tidligere bruker
17-02-2006, 08:28
Hermetikk er pappaen så streng på, så det blir mer når jeg er aleine hjemme. Men joda, det blir noe ferdigmat på oss.
Signerer jeg!
Cazandra
17-02-2006, 09:30
:dulte:
Mannen digger Joika-kaker, det minner ham om hytteferiene da han var liten. :fnise:
Kun fiskeboller, eh er hermetikk dyrt? HAr jeg aldri lagt merke til jeg....
Raquelita
17-02-2006, 14:04
Nei! liker ikkje det selv og da gir eg det ihvertfall ikkje til ungenee...
Tidligere bruker
17-02-2006, 14:16
Kun fiskeboller, eh er hermetikk dyrt? HAr jeg aldri lagt merke til jeg....
dyrt?? nei... det syns jeg ikke.. hvis vi har joikakaker+poteter+grønnsaker så blir det middag for 2 dager:jupp: 40 kr for to middager?:flau: dette gjøres på slutten av mnd når det skranter litt.. slik som nå.. :sukk: :flau:
ellers så er jeg FLINK å lage middager selv altså.. sånn at dere ikke tror noe annet.. :flau: :jupp:
dyrt?? nei... det syns jeg ikke.. hvis vi har joikakaker+poteter+grønnsaker så blir det middag for 2 dager:jupp: 40 kr for to middager?:flau: dette gjøres på slutten av mnd når det skranter litt.. slik som nå.. :sukk: :flau:
ellers så er jeg FLINK å lage middager selv altså.. sånn at dere ikke tror noe annet.. :flau: :jupp:
Ja jeg mener da at en fiskebolleboks koster under 20 kr. det er en middag. Da har vi alltid poteter og gulerøtter hjemme. Altså middag til ca 30 kr????
joika kaker, lapskaus, spagetti, tja....fiskeboller,,, max boller.. er vel noe av den boksematen en bruker her..innimellom.. lager helst middagen selv fra bunnen av.
Kiara_pus
19-02-2006, 13:13
Fiskebollar(mors favoritt) og lapskaus.
Joikakaker engang i året ca...:fnise:
Ellers ikke...
Når vi bodde på hybel og var unge og late (les: fyllasyke) hadde vi av og til maxboller...Men ikke spist det på årevis nå...
Fiskeboller hender det en sjelden gang at jeg kjøper på boks.
Boksmat kjøper jeg aldri! Faller meg ikke inn- ikke godt(har ikke smakt så mye da)
Vet ikke engang hvor de har det i butikken..
Aldri. Men det er fordi det ikke finnes noe halal boksemat :knegg:
Eller, jo, fiskeboller når gubben ikke spiser middag hjemme.
Jeg og ungene er veldig glad i joika, spagetti rimini, sodd og fiskeboller, men mannen liker ikke boksemat så vi har det kun når han er på jobb.
Greit med noe enkelt til middag innimellom når ettermiddagen er veldig hektisk. :)
Når dere snakker om boksmat - tenker dere på ferdigretter eller også på feks hakka tomater, babymais, vannkastanjer, mais, ananas?
Det eneste ferdigretten jeg bruker er fiskeboller - men bruker flittig det andre jeg nevnte her.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.