Se hel versjon : når kan man gi vann fra springen?
husnisse
17-02-2006, 21:52
gutten min er snart 8mnd, han får koktvann, men hvor lenge skal det være slik?
Nennemor
17-02-2006, 22:09
Fra seks måneder fikk vi beskjed om på helsestasjonen. I den alderen begynner mange å bli mobile nok til å finne smårusk og rask på gulvet som puttes i munnen, så da er det ingen vits i å koke vannet lenger sa HS.
husnisse
17-02-2006, 22:22
:flau: Fra seks måneder fikk vi beskjed om på helsestasjonen. I den alderen begynner mange å bli mobile nok til å finne smårusk og rask på gulvet som puttes i munnen, så da er det ingen vits i å koke vannet lenger sa HS.
Ah men det gjør ikke min, fordi gulvet er jo alltid så rent!!! :blunke:
Vel, kan slutte med koking da... :flau:
arleen23
17-02-2006, 22:24
vi gav vann fra springen allerede da ho var 2-3 mnd.( men vi har ett av de beste drikkevannene i hele norge)
Nennemor
18-02-2006, 08:28
Ah men det gjør ikke min, fordi gulvet er jo alltid så rent!!! :blunke:
Nei da er det selvfølgelig ikke noe problem. :fnise:
Kiara_pus
19-02-2006, 13:07
På føden gav dei babyane vann rett fra springen, fordi det var så reint.
Jeg har vel nesten aldri kokt vannet til Nathalie, bare det da hun fikk MME. Jeg kokte drikkevannet hennes helt i begynnelsen, husker ikke når jeg sluttet med det, men det var tidlig.
Jeg gjorde det til hu var halvåret...6mnd.:vetikke:
Katharina
25-02-2006, 14:30
På sykehusets barselpost gav de vann fra springen, men vi lå på intensiven, og der ble sterilt vann brukt. Men HS hos oss sa at vi kunne bruke springvann til nyfødte.
I all uvitenhet brukte jeg kokevann til Håkon var over 6 mnd.
Vi har også veldig god vannkvalitet her jeg bor, så jeg ville nok sluttet å koke fortere hadde jeg visst det.
Sosial og helse departementet sier ingenting om dette i sine retningslinjer om flaskemating. Det er en del av den manglende informasjonen som finnes for flaskeforeldre :sukk: Noen helsesøstre/sykehus sier fra fødselen av eller etter noen få uker. Andre helsesøstre sier man kan slutte å koke vannet etter 6 mnd. Jeg tenkte som Nennemor - at når han hadde ligget på x antall gulv og puttet x antall ting i munnen så var det greit at han rundt 6 mnd fikk vann fra springen.
Er vi på reise blir det noe annet.
Når det gjelder grøt sa min helsesøster (som ikke er den skarpeste kniven i sin skuff) at det var greit å bruke springvann i grøt fra 4 mnd - men i MME fra 6 mnd. Forstå det den som kan. Tror man bare må bruke litt sunn fornuft jeg :jupp:
Tror bare vi kokte vannet de første par ukene... :???:
På føden gav dei babyane vann rett fra springen, fordi det var så reint. På føden på Ullevål ga de vann fra springen, da jeg fikk vite det (naboen min er nemlig jordmor der) har jeg ikke kokt vann særlig mange ganger. Da jeg begynnte å gi større mengder med vann var han så stor at jeg ikke kokte.
Jeg tror du helt trygt kan la vær å koke vannet når babyen er :jupp:
Sluttet med kokt vann da han var 6 mnd, da tok jeg og vasket flaskene og smukkene i oppvsakeren og.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.