PDA

Se hel versjon : Hva skal jeg servere til svigers når de kommer?

Bambi
18-03-2006, 08:30
Ja de kommer hit klokken ett, tror det kommer rundt 7 personer, grunnen til at d ekommer er jo fordi vi har giftet oss og da vil jeg gjerne servere noe enkelt noe.

Tenkte på kyllinglår og pastasalat ved siden av men vet ikke helt. Noen som har noe forslag?

S_i_A
18-03-2006, 09:27
Synes det hørtes ut som en god ide, jeg. Stek noen baguetter/rundstykker og lag en god dressing, også, så har du et enkelt, lett måltid.

L & N
18-03-2006, 09:30
Gryterett er jo en enkel og god mat :jupp: Med salat ris og brød til tilbehør :jupp:

wing
18-03-2006, 10:05
Kylling og pasta er godt det. Med god salat til. Ellers så synes jeg skinkepai er godt og det er enkelt og raskt å lage.

wing
18-03-2006, 10:07
Obs, så nå at det var 7 personer.... Blir kanskje litt stress å lage 2-3 paier..... Da ville jeg allikevel gått for kylling og pasta med salat. Kanskje med noen hvitløksbaguetter?

Tidl. bruker
18-03-2006, 11:01
Gryteretten jeg lagde i går kveld - nam nam :)
Først laget jeg hjemmelaget, litt grov potetmos m. meierismør og en fløteskvett.
Gryten lagde jeg av følgende:
1 grillet kylling uten skinn, skjær opp i småbiter
1 Squash kuttet i småbiter
5-6 store ferske champignoner i småbiter
1 løk kuttet i småbiter
3 fedd hvitløk, finhakket
en håndfull rosiner
en liten boks finskåret ananas
3 poser med Kantarell og Champignonsaus fra Toro - rød pose - som du lager med litt mindre væske enn oppgitt, og med litt fløte istedet for noe av melken.
Bittelitt basilikum
Pepper
Salt
Løk, hvitløk, sopp og Squashen brunet jeg lett i panna. Laget sausen som angitt her, og hadde kyllingen i - og tømte det hele over det andre i pannen, og lot det stå og syde i ca 15 minutter.
Serveres med potetmosen og en frisk salat.
Det var smaskens godt - men tar litt tid å lage i og med at man må skrelle potetene og koke de først. Selve gryta er kurant å lage.

Tidl. bruker
18-03-2006, 11:02
Jeg ser at det er 50 min til de kommer - da er vel maten ferdig alt sikkert hihihi