PDA

Se hel versjon : Oppskrift på makaroni og ost anyone?


Papilla
03-01-2003, 17:11
Heisann

Etter å ha hørt tusen ganger på TV hvor godt macaroni & cheese er, vil gubben nå teste....og kjerringa må finne oppskrift.

Finnes det?

Noen som har den?

cassy
03-01-2003, 17:21
Mmmmmmmm, ja macaroni & cheese er kjempegodt !! Det fungerer ikke helt med norsk ost da.:( Det eneste du kanskje kan prøve er "engelsk cheddar" ost. Det fås i ostedisken der de har delikatesser - i alle fall der jeg handler. Har ikke testet den i macaroni & cheese, men det er det eneste som jeg kan tenke meg at fungerer. Kan du koke makaroni-stuing? (makaroni, litt melk og litt smør). Oppi dette har du revet cheddar. Det skal egentlig være amerikansk gul cheddarost, så jeg vet ikke om dette fungerer. Det er flere og flere butikker som fører dette som halvfabrikat. Nå vet jeg ikke hvor du bor. I oslo pleier de å ha det på smartclub og på ultra på brynsenteret. Send meg en PM og fortell meg hvordan det går.

Nova29
03-01-2003, 17:23
Den halvfabrikaten må du ihvertfall styre unna!!!! Den er FÆL!

cassy
03-01-2003, 17:25
tror det er toro sin som jeg smakte som var grusom. Har smakt et par forskjellige som ikke var laget i norge som var veldig gode.

Nika
03-01-2003, 17:30
Ja, vi kjøpte en sånn ferdiglaget pakke, som så kjempegod ut, men som smakte :spy: ! Husker ikke om det var Toro, men vond varn iallfall.

GamleMinni
03-01-2003, 17:52
Man får kjøpt en type ost i hermetikkboks som er klar til bruk. Den er vel egentlig ment til bruk på nachos tror jeg, men smaker gort til makaroni også. Den står ved tacomaten i butikken.

connie
03-01-2003, 19:59
Vi koker bare macaronien, legger den på en tallerken, tar på salt og piffi (eller allkrydder), godt med ost og setter den i microen til osten har smelta. Tilslutt bruker vi ketchup og sennep.
Nydelig!!!

Flis
03-01-2003, 20:55
Hmm..det pleier jeg å ta med meg fra USA:nam:
Men, de halvfabrikataene de selger her, er langt ifra det samme som i statene..:uff: I så fall ville jeg prøvd å lage det slik som Cassy skriver.