Se hel versjon : Hvilken kjøkkenmaskin ville du valgt???
Skal få meg kjøkkenmaskin i bursdagsgave om noen måneder. Hvilken kjøkkenmaskin ville du valgt og hvorfor? Tror foreløpig at valget står mellom Kenwood KM 600 eller Braun??. Tenker litt på hva som tar mye plass osv.
Hvilken maskin har du og hva er bra med den? Tar gjerne imot tips om andre maskiner også.
Prisen kan være opp til ca 3000 kr.
Hva skal du bruke maskinen til?
Jeg har en Bosch Mum av et eller annet slag, som jeg bruker til både brød, kaker rundstykker og sånt. Kostet i underkant av 3000 og da fikk jeg også med en sånn, husker ikke hva det heter, men sånn ting men lager blant annet milskshake og smooties i. Og jeg kan kjøpe tiileggsutstyr til den, som kjøttkvern, foodprosessor og mye mere.
Er veldig fornøyd med den i alle fall:kidoki:
Bergensmamma
23-03-2006, 08:11
Jeg ville helt klart gått for Kenwood. Synes de er best
tenkte å bruke til både kverning av kjøtt, baking av kaker og brød! Bør kunne brukes til det meste!
Stikka74
23-03-2006, 11:21
Jeg har valgt meg en Kenwood Major. Den er jo litt dyrerer enn det du hadde tenkt. Men jeg skal bestille fra Tyskland og leverte Sverige kommer den da på ca 5000kr med masse tilleggsutstyr. :)
Vi fikk Kenwood Major når vi gifta oss for snart tre år siden. Full pakke med bakeutstyr, kvern osv. Den kosta vel i overkant av 3000 kr, men den er ofte på tilbud.
Jeg er IKKE fornøyd. Den elter f.eks veldig dårlig. Store brøddeiger er omtrent umulige og selv en liten pizzadeig har den problemer med å få godt sammen. Vi hadde en 30 år gammel Electrolux Assistent før og den var utvilsomt mye bedre. Vi har forøvrig klaget og har hatt maskinen inne på service, men det var ikke noe galt med den.
Vi fikk en Electrolux assistent til bryllupet, ønsket meg det siden både mor mi og bestemor har hatt sine maskiner i 30+ år (og brukt dem mye), veldig fornøyd. Vet ikke hva den koster (varierer hva slags tilbehør som følger med osv, men tror du kan en fra ca 3000kr og oppover), men den er bunnsolid og du kan regne med å ha glede av den i mange, mange år. Muligheter for mye lekkert tilleggsutstyr som kan kjøpes etter behov og lommebok. Spesielt fornøyd med den store bakebollen og mandelkverna :D
Jeg ville gått for Braun!! Har prøvd begge to og liker klart bedre braun sin. Den er liten og grei å ta frem. Bråker mye mindre enn kenwooden. Kan bake 4 brød om gangen (men da må du heve i en annen bolle)
Jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte braun (enda jeg gikk inn i butikken for å kjøpe kenwood....)
Stikka74
23-03-2006, 21:32
Ville bare si at det er den største Major'n jeg skal ha. Den koster 6000kr her i Norge uten tilleggsutstyr. Har 6,7l bolle i stål og 1200watt. :) Så synes tilbudet fra Tyskland er veldig bra.
Jeg vil ha en maskin som har hel bolle. Elektrolux Assistant har vel maskinen under så bollen blir litt mindre praktisk synes jeg.
Tidl. bruker
23-03-2006, 22:03
Ville bare si at det er den største Major'n jeg skal ha. Den koster 6000kr her i Norge uten tilleggsutstyr. Har 6,7l bolle i stål og 1200watt. :) Så synes tilbudet fra Tyskland er veldig bra.
Jeg vil ha en maskin som har hel bolle. Elektrolux Assistant har vel maskinen under så bollen blir litt mindre praktisk synes jeg.
Kenwood er jo nærmest uslitelig - i hvert fall de eldre modellene var det. Jeg bruker mamma sin, som er fra attenhundreåfrysihjæl (ca) og den funker som søren enda. Skikkelig kraftig maskin man kan gjøre alt mulig rart med.
Så en ny Kenwood Major- jatakk :)
Maskina er under ja, men det er ikke noe hull i bollen (hvis det var det du mente?), den er helt glatt inni, har noe festegreier under. Settes oppå maskina og snurres til den glir på plass. Ved deiglaging går bollen rundt mens eltekrok eller annet utstyr (festet til svingbar arm) står stille. Plastbolle med hull i midten og visp som går rundt mens bollen står stille finnes som ekstrautstyr (gubben var ikke klar over at den var av plast da han kjøpte den, brukes sjelden da det vi trengte den til var pisking av bl.a. kokhet sukkerlake). Assistent ble testvinner da forbrukerrådet testet kjøkkenmaskiner, men det var små marginer, Kenwood Major høres også veldig fin ut :glis:
http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1136881169.2
http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1136896637.08?expandedtopic=1136896637.11
Kiara_pus
24-03-2006, 17:17
Vi fikk en Electrolux assistent til bryllupet, ønsket meg det siden både mor mi og bestemor har hatt sine maskiner i 30+ år (og brukt dem mye), veldig fornøyd. Vet ikke hva den koster (varierer hva slags tilbehør som følger med osv, men tror du kan en fra ca 3000kr og oppover), men den er bunnsolid og du kan regne med å ha glede av den i mange, mange år. Muligheter for mye lekkert tilleggsutstyr som kan kjøpes etter behov og lommebok. Spesielt fornøyd med den store bakebollen og mandelkverna :D
Denna har eg og, er kjempefornøgd.
I tilleg er det den som har komme best ut i test.
Synnemor
25-03-2006, 10:34
Kenwood Major er Kjøkkenmaskina med stor K. Ingen over, ingen ved siden. Både mine mor og jeg har hatt den i mange år og er knallfornøyd. En over her klager på at den elter for dårlig, da MÅ det være noe galt med maskinen - eller at hun tar det tørre i bollen før det våte. Væsken skal nedi før resten, og gjør man det blir resultatet utrolig bra - hver gang!! Jeg baker f.eks. alt vi spiser av brød i den, og har aldri opplevd at resultatet ikke er perfekt.
Fru Lita
25-03-2006, 11:15
Jeg anbefaler også Kenwood Major. Har aldri hatt problemer med at den ikke elter bra. Men det er, som ei annen her sa, viktig å ha det våte i først.
Søsteren min har Elektrolux assistent, og hun er ikke så veldig fornøyd skjønner jeg.
Lykke til med valget.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.