Se hel versjon : Liker du blodpudding/pølse ?
For en stund siden fikk jeg så lyst på stekt blodpudding til middag. Kjempelenge siden jeg spiste det sist.
Størstesøster er kjempekresen på mat, dvs hun liker slett ikke så smake på noe nytt, men fordi blodpudding serveres med sirup gikk hun med på å smake. Trodde jeg skulle :dåne: da jenta sa nam og spiste tre skiver !
Det jeg egentlig lurer på er hva dere andre (hvis det finnes noen) spiser sammen med blodpudding. Vi bruker bare sirup, det var sånn vi spiste det hjemme også, men det føles egentlig litt "snaut". Poteter høres litt rart ut, men kanskje det er godt ?
Jeg liker det, og da spises det med sukker og tyttebærsyltetøy..
Jammen lenge siden jeg har spist det nå!
linka-mor
23-03-2006, 12:34
Hjemme oss hos laget mamma bare blodpuddingen med strøsukker på..og da jeg ikke liker det, kan jeg ikke huske hva de andre fikk servert til :flau:
men blodpannekaker er godt :glis:
Cleopatra
23-03-2006, 12:49
Jeg liker ikke. En av de få tingene jeg ikke får ned, med middagspølse som en god nr 2.
Når det har blitt servert hjemme, tror jeg faktisk det kom med poteter. Men jeg er ikke sikker.
Blodpølse er en av de få tingene jeg absolutt ikke klarer å få ned.
Har smakt en gang, da med brødskive og tyttebærsyltetøy som tilbehør.
Men så bra at jenta di likte det da :nikker:
Monica72
24-03-2006, 14:35
Litt morsomt - for jeg spiste det faktisk til middag i går - og det er første gang på mange, mange år.
heffalompen
26-03-2006, 05:14
Jepp, her i huset går det ned på høykant!
Vi steiker den, og har sirup på :jupp:
AnneKristine
26-03-2006, 05:42
Blodpudding er godt :nam:
Jeg steker den og spiser den med makaroni og ketchup :sikle:
Tror faktisk jeg aldri har smakt det, og kan ikke si at det frister å prøve!!!!
(Og jeg som holder på å lære mine små å ikke være kresne....Bra de ikke leser innleggene her!! Ha!)
Husker mamma lagde det da vi var mindre. Da brukte vi å ha sirup på blodpuddingen og raspa kålrabi til. Vi hadde også litt vanlig salt potetgull til. Merkelig blanding men passer vel litt sammen også.
Likte det ikke da og kommer nok ikke til å ha det til middag her i huset.
LilleLeo
26-03-2006, 16:19
Jeg har aldri smakt og har heller ingen planer om det :niks:
Tidl. bruker
26-03-2006, 16:31
Måtte spise det da det var på middagsbordet som liten, men nå kan jeg velge selv og ikke spise det, og takk for det hehe :fnise:
Vi spiste det noen ganger da vi var små. Kun som kveldsmat, aldri som middag. Hadde litt strøsukker på. Likte det godt da. Har aldri spist det etter at vi skulle lage det selv på skolekjøkkenet. Vi fikk utdelt en bøtte med dyreblod, og oppskrift på blodpølser og blodpannekaker. Say no more.....
Mvh abcde
Jeg liker det ikke.. men sambo elsker det!
Han spiser blodpudding med tyttebærsyltetøy på!
Har ei venninne som også syns det er veldig godt, og hu spiser med sukker på!
Nei æsj. Hallo, det er jo laget av blod
puddingen
27-03-2006, 06:07
Veldig lenge siden jeg har spist blodpudding, men husker vi hadde det relativt ofte hjemme da jeg var mindre. Vi hadde smelta smør og sukker på, men hva som ble servert ved siden av husker jeg ikke...
CecilieVictoria
27-03-2006, 06:28
Nei fysj a meg :shock: Vokste opp med blodpudding med strødd sukker oppå, ikke noe annet ved siden av! Vi skulle liksom få i oss jern ble det sagt. I dag får jeg fortsatt brekninger av å tenke på det! Så dette spiste jeg bare når jeg var liten og ble tvunget til å spise opp:sukk: !
Tidligere bruker
27-03-2006, 06:39
:stikker:
Nei æsj. Hallo, det er jo laget av blodEh..ja ??? Er det verre å spise noe som er laget av blod enn å spise kjøtt ? Kjøtt er jo musklene til dyra vi spiser...
Da jeg bodde hjemme hos pappa fikk jeg blodpudding med sukker på. Det var godt det, men jeg lager det ikke selv
Sambo elsker blodklubb. Bestemoren hans lager det innimellom fremdeles. Det stekes og strøes salt på. jeg syns ikke det smaker noe men men
Jeg likte det kjempegodt da jeg var yngre men har ikke spist det på lenge! Kanskje noe å prøve på kresne tulla mi gitt.
Vi pleide spise poteter til, sirup har jeg aldri hørt om på :fnise: Ser for meg at makaroni er fine greier og egentlig. Ser for meg at blodpølse passer med en hvit saus/nøytral saus også egentlig..
Hadde det av og til da jeg var yngre!
Jeg syns det var kjempegodt! Vi stekte det i skiver og spiste det på loff med jordbærsyltetøy eller sukker! :jupp:
Ja, det er kjempegodt! Får av og til fryktelig lyst på det når jeg ser det i butikken. Mamma brukte å lage det før når vi fikk blod av en tante som slaktet hjemme...
Pleier å strø sukker på og ha en smørklatt ved siden av... nam... ikke slankemat. Sirup er også digg! Å, det vil jeg spise igjen, snart. Må prøve det på storesøster en dag :bryn: ikke er hjemme, han vil nok aldri spise slikt, bygutten!
Blodpudding er godt servert med tyttebærsyltetøy og stekt bacon. :nam:
Christel
29-03-2006, 09:35
Vi spiser stekt blodpølse med strøsukker på. Og det er godt! :nam:
Alle ungene elsker det også. Men i det siste har eldstemann fått litt vegring mot det, siden det gikk opp for ham hva den faktisk var laget av. :fnise:
Denne tråden ble jeg kvalm av...
Eh..ja ??? Er det verre å spise noe som er laget av blod enn å spise kjøtt ? Kjøtt er jo musklene til dyra vi spiser...
Ja
Manga: Enig
Nei, fysjom. Det spiser jeg ikke. Fikk aldri såntnoe servert i oppveksten, men smakte for 10 år siden (var 22 da) :urk: :kvalm: aldri mer. :stikker:
Nei:urk:, det klarer jeg meg godt uten...
Husker at jeg IKKE skulle ha blodpudding da jg var liten.... men så en dag hadde pappa laget no godt, også var det atpåtil sukker på det :glis: Også lukta det kjempegodt. Jeg spiste og var storfornøyd:jupp: Spurte pappa hva dette var for det var jo så godt, blodpudding fikk jeg til svar :flau:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.