PDA

Se hel versjon : hverdags middag?

@ngel80
27-03-2006, 11:28
jeg trenger tips til hverdags middager.

er ikke så flink med å lage mat,så det blir mest kjøttdeig retter.
men nå når snuppa skal begynne å spise lamme oss,trenger jeg sårt tips om hva jeg kan lage. som er godt både for oss og henne.
skriv gjerne hvordan du lager det også.

blir utrolig glad for masse svar....

Tidligere bruker
27-03-2006, 11:41
*Kjøttkaker i brun saus med potet og grønnsaker.
Lager da kjøttkaker selv (som oftest), husker ikke oppskriften, men hvis du søker på det her inne så finner du flere. Bruker poser med frosne grønnsaker. Lager sausen selv. Mange måter å gjøre det på, men jeg koker opp vann med buljongterning i og tilsetter negro sukkerkulør.

*Fiskeboller, fiskekaker eller fiskepudding i hvit saus.
Jeg kjøper ferdige boller/kaker/pudding. Fiskepuddingen stekes på panna. Bollene og kakene varmes bare i sausen. Koker hvit saus (den er det mannen som står for så jeg er ikke sikker på hvordan han gjør det), potet og frosne grønnsaker.

*Pytt i panne
Steiker poteter, grønnsaker, pølser og løk.

*Fiskegrateng
Igjen kjøper jeg ferdig. Findus. Setter den i ovnen. Koker potet og grønnsaker.

*Stekt fisk med melkesaus.
Vi er heldige og får fisk fra bestefaren min. Ruller den i mel med salt og pepper og steiker på panna. Steiker også løk. Koker potet. Rasper gulerot. Når fisken er ferdig, heller jeg melk i panna og koker opp.

*Kokt fisk.
Koker fisken, potet og grønnsaker. Har i en liten dæsj smør som smelter på tallerkenen.

*Stekte pølser eller fiskekaker
Steker pølser/fiskekaker. Koker potet og litt makaroni, og grønnsaker.
Godt med ketsjup på.

Det er dette vi har utenom kjøttdeigretter.

@ngel80
27-03-2006, 11:44
*Kjøttkaker i brun saus med potet og grønnsaker.
Lager da kjøttkaker selv (som oftest), husker ikke oppskriften, men hvis du søker på det her inne så finner du flere. Bruker poser med frosne grønnsaker. Lager sausen selv. Mange måter å gjøre det på, men jeg koker opp vann med buljongterning i og tilsetter negro sukkerkulør.

*Fiskeboller, fiskekaker eller fiskepudding i hvit saus.
Jeg kjøper ferdige boller/kaker/pudding. Fiskepuddingen stekes på panna. Bollene og kakene varmes bare i sausen. Koker hvit saus (den er det mannen som står for så jeg er ikke sikker på hvordan han gjør det), potet og frosne grønnsaker.

*Pytt i panne
Steiker poteter, grønnsaker, pølser og løk.

*Fiskegrateng
Igjen kjøper jeg ferdig. Findus. Setter den i ovnen. Koker potet og grønnsaker.

*Stekt fisk med melkesaus.
Vi er heldige og får fisk fra bestefaren min. Ruller den i mel med salt og pepper og steiker på panna. Steiker også løk. Koker potet. Rasper gulerot. Når fisken er ferdig, heller jeg melk i panna og koker opp.

*Kokt fisk.
Koker fisken, potet og grønnsaker. Har i en liten dæsj smør som smelter på tallerkenen.

*Stekte pølser eller fiskekaker
Steker pølser/fiskekaker. Koker potet og litt makaroni, og grønnsaker.
Godt med ketsjup på.

Det er dette vi har utenom kjøttdeigretter.:klem: tuuuusen takk. masse gode tips:jupp: