PDA

Se hel versjon : Spørris om middag ;)

Kwistin
28-03-2006, 17:54
Prøver igjen...

Kan stemme flere valg ;)

Jeg har en god tupperware bolle, som salaten holder seg frisk i. Vi bruker ofte salat for tiden ;)

Tidligere bruker
28-03-2006, 18:03
Har av og til en salat bolle i kjøleskapet.
Drikker masse vann til middagen.
Spiser skjelden potet til middag.
Spiser ofte pasta til middag.

Spiser skjelden bønner og linser (Belgfrukter) På dette vil jeg bytte ut sjelden med aldri.

Apple
28-03-2006, 18:06
Vi har ikke bollen ferdig i kjøleskapet, men har alltid ingredienser til salat.

linka-mor
28-03-2006, 18:10
Vi har alltid en bolle klar i kjøleskapet med en eller annen salat i...Mannen bare må ha salat til nesten alle middager...

Huldra
29-03-2006, 07:56
Vi bruker både potet, fullkornspasta og ris til middagene vi.
Drikker selvsagt vann - hvor mye avhenger av dagsformen, men jeg drikker endel. (Eneste er at vi koser oss med brus til middagen på lørdagskveldene)
Salat har vi når det er middager hvor salat passer - så jeg har det ikke hele tiden, synes den blir så fort dårlig. Da har jeg heller mye mer grønnsaker i kjøleskapet.

Vi spiser sjelden bønner og linser - men vil bli flinkere der! Bruker endel bønner i feks salat og i omelett, men har ikke funnet så mange retter jeg kan ha de i ennå. Linser har jeg aldri prøvd.

Lillegullet
29-03-2006, 08:04
Vi har stort sett alltid salat til middagen.
Drikker masse vann, men som regel et glass brus på lørdager!
Bruker mest poteter og ris, og av og til pasta.
Bønner og linser tror jeg aldri vi har brukt...

Kwistin
01-04-2006, 02:10
Vi spiser sjelden bønner og linser - men vil bli flinkere der! Bruker endel bønner i feks salat og i omelett, men har ikke funnet så mange retter jeg kan ha de i ennå. Linser har jeg aldri prøvd.

Anbefaler deg taco paien som det er oppskrift på her inne, bare at jeg lager bare fyllet, uten paien, med en eller 2 boks herm.røde bønner, eller en halv pose kokte røde bønner, en eller 2 kjøttdeig, en eller 2 boks. herm.hakket tomater (alt etter hvor mange som skal spise) Tacokrydder i kjøttdeigen, Creme fraice med grov hvitløks pepper oppi eller presset hvitløk, oppå taco og bønne fyllet, og ost på toppen. Servers med salat :nam:

mimmi80
04-04-2006, 16:06
Vi spiser for det meste potet, av og til pasta og ris, men aldri bønner. Drikker vann til middag og salat til når det passer seg sånn, men har alltid grønnsaker om vi ikke har salat:jupp:

Hemulen
04-04-2006, 16:20
Savner et alternativ om at vi ofte har grønnsaker til middag. Vi bruker sjelden salat men nesten alltid grønnsaker.

Myggstukket
05-04-2006, 00:13
Her går det på poteter og grønnsaker til middag, sjelden salater.
Jeg drikker lite eller ingenting under måltidet, men drikker vann etterpå. resten av familien har vann til middagsmåltidet.
det spises lite pasta og ris, det samme gjelder linser og bønner.

fluffy
10-04-2006, 20:17
Jeg har av og til en salatbolle i kjøleskapet, sambo spiser ikke det, så det er bare meg.

Vi drikker enten vann eller light brus til middag.

Vi har ofte ris og pasta til middag.

Tjorven75
11-04-2006, 12:30
Jeg er rar. Jeg har ekstrem "ising" i tennene mine og har alltid hatt det. Jeg klarer ikke å spise noe kaldt (salat) sammen med noe varmt (f.eks. lasagne). Det gjør bare innmari vondt.

Derfor blir det naturlig nok lite salat ved siden av middagen hos oss. Lager en del pastasalat og sånt, men da er jo alt kaldt, så da går det greit.

Har ingen dårlig samvittighet av den grunn. Vi putter grønnsaker i all maten vi lager, så vitaminkildene er definitivt tilstede.

Kvakk Kvakk
11-04-2006, 12:35
Hos oss varierer det veldig. Vi spiser potet, ris, pasta og linser til middag hver uke stort sett, noen ganger spiser vi mye av en ting, en annen uke kan det bli lite f.eks. potet. Salat har vi bare en sjelden gang om vinteren, men ofte om sommeren. Men vi er flinke og spiser grønnsaker til middagen da.

Vanligvis drikker vi vann til middagen, men på lørdager drikker vi brus, mannen og Marie sukkeholdig, jeg light. I tillegg drikker vi brus dersom vi har pizza eller pølser til middag.

Aivi
23-04-2006, 08:19
Er ikkje så flink til å ete salat, blir mest når eg er på kafè eller ein sjelden gong til middag. Men no har eg tenkt å begynne å ete meir salat heime òg! Det enklaste hadde vore om salaten og ingrediensane var oppi samme bolle, men blir den ikkje fortare dårlig då? Når eg har blanda salat og agurk, synest eg at spesielt agurken blir fortare dårli.
Skulle hatt eit teller anna med fleire rom i, så eg blanda den rett før eg skulle ete den. uten å måtte åpne boks for boks, og skjære opp tinga kvar gong..

Ellers så ete vi jo ein del grønnsaker til middag. Bruker ofte poteter og eit par gonger i veka pasta. Ris har vi jo òg innimellom, men ikkjefullt så ofte som potete/pasta.
Vi drikk vatn til middag, og det er vel stort sett kun lørdagskvelden at vi drikk brus til lørdaskveld-maten :) og saft til lørdagsgrauten..