PDA

Se hel versjon : Spiser kun moset mat

Sol
20-11-2001, 17:37
Patrick er en liten "særing". Hver gang vi prøver å gi han mat som ikke er finmoset. brekker han seg og kaster også opp. I går skulle jeg igjen prøve med litt brød. La bittesmå biter, nesten som smuler på tallerken hans, og når jeg holdt det opp foran munnen hans, brakk han seg bare av synet av maten. Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte jeg, men det er jo litt håpløst da. Han er jo 10 måneder nå så han burde jo begynne å tygge litt. Finmoset mat og grøt går ned på høykant, men mat som må tygges er visst både ekkelt og skummelt. Noen som har opplevd det samme, eller som har gode råd å komme med ???

Klemmer fra Sol

Milli
20-11-2001, 21:20
Hei Sol!

William har også gjort som Patrick. Det virket som om han framprovoserte brekninger for å si at han ikke likte disse forferdelige bitene! (måtte le litt av han der han satt og "brakk" seg med tårer i øynene mens han klukklo etterpå)

Men ikke gi deg. La han få bittesmå brødbiter hver dag, gjerne med noe søtt og godt på. Du kan også dyppe brødet i litt melk for å gjøre det mykere. Min erfaring er at de kan venne seg til det meste.

Lykke til! :)