PDA

Se hel versjon : Amming og jobb

Tidl. bruker
17-04-2006, 16:08
Hei!
Jeg skal begynne å jobbe hvert øyeblikk, dattera mi er 7 mnd. Jeg ammer. Er det noen som har erfaring med det? Hvordan har dere løst ammine vs jobb? Jeg ser for meg å amme før og etter jobb + på kvelden, og kutte ut MM ved lunsjtider. Bør snuppa få MME i stedet da, eller holder det med grøt og vann?

For min del tror jeg ammefri ikke er noen god løsning.

rødtopp
17-04-2006, 16:33
Jeg hadde heller ikke ammefri da jeg startet å jobbe. Datteren min var da 9 mnd. Jeg ammet slik du har tenkt; morgen, etter jobb og kveld.

I og med at hun fikk grøt med melk gav ikke vi noe mme på dagtid.

Mannen gav henne mme de gangene jeg hadde kveldsvakt, men ofte våknet hun da jeg kom hjem i 2330-tiden og fikk pupp da akkurat disse dagene.

Geo
17-04-2006, 16:45
Du har ikke anledning til å pumpe deg slik at mannen kan gi MM på flaske til lunch? De fleste bruker å ha mest melk om morgenen, hvis det er sånn med deg også kunne du kanskje pumpet ut litt til bruk senere på dagen? For å holde produksjonen oppe er det kanskje lurt å pumpe på jobb også (det er selvfølgelig litt pes, men det er ikke lenge det står på - i forhold til et helt liv). Hadde kanskje ikke villet kutte ut lunch-melka i og med at hun bare er 7 mnd. Jeg hadde ihvertfall prøvd å pumpe meg hvis jeg hadde nok melk til det før jeg ga MME. Håper du finner ut en løsning som passer for deg/dere :nikker: .

Lykke til med jobbstart!