PDA

Se hel versjon : Middagsplanlegging og sparing.

Annki
18-04-2006, 09:19
Nå har jeg satt opp liste over middager og handleliste for de neste 2 ukene! Nettopp vert å handlet. Har spart masse penger ved å handle for en så lang periode!
Nå hadde jeg litt hjemme fra før da...
Har masse kylling i frysen og ris, potet og pasta og litt grønnsaker har jeg også liggende.

Men alt i alt så kom handlingen i dag på 400!

Her er middagslisten min:
Tirsdag:Kylling curry.
Onsdag: Laks, med potet, gulerot og agurksalat.
Torsdag: Biffgryte med rotgrønnsaker urte/ostebrød.
Fredag: Bayonneskinke m/ fløtepotet/brokkoli og salat.
Lørdag: Biffgryte.(alla stroganoff)
Søndag: Gratinert pastaform med bacon, ananas og ostesaus. mozarellasalat og urtebrød.
Mandag: Ferdig fiskegrateng med potet og revet gulerot.
Tirsdag: Spagetti i tunfisksaus.
Onsdag: Kyllingfrikasse.
Torsdag: Kjøttkaker med saus, potet og kålstuing.
Fredag: Fahitas med kylling.
Lørdag: Biff, pommes fries og gratinerte grønnsaker.

I tillegg til dette har jeg handlet: gjær og ulike typer mel, så jeg kan bake selv.

Jeg skal iallefall forsette med slik planlegging!
Brukte 2 timer i går på å sette sammen menyen, bladde i oppskrifter her inne og i kokebøker.

Tingeling84
22-04-2006, 14:47
Så billig handel det ble! Greit å kunne spare alt man kan og de middagsplanene er jo geniale!

Cleopatra
22-04-2006, 18:50
:klapper: Jeg er imponert!

HuMor
22-04-2006, 19:08
Hvor er det du handler hen'a?

Det er utrolig hvor mye man sparer på å planlegge og kjøpe inn stort, men jeg synes du har fått ekstremt mye for pengene der :jupp:

annema
22-04-2006, 23:38
Hvor er det du handler hen?? Det der var jo helt rått!!
Har STORE planer om å gjøre som du. Handle for en uke eller to, men det er å få satt igang da...:sukk:

Aivi
23-04-2006, 08:05
Eg var flink til å planlegge rett før eg gjekk ut i permisjon, og då jobba 100 %.
Har prøvd å begynne på'n igjen.. men har ikkje klart å følge listene mine endå...
Men skal begynne igjen.. ein gong.

Som du seier er det ein fin måte å spare penger på, samtidig som at ein ikkje fyller opp frysen med alt mulig ein KAN få bruk for og ein slepp det daglige spørsmålet om kva dagens rett blir
(.. trur eg setter meg ned og skrive ein plan sjølv no..)

Lil@
23-04-2006, 09:10
Vi gjør akkurat som deg, og handler på fredager.. har blitt hver uke, men nå på fredag var det 14 dager siden sist.
Da kom det på 2000 kr, men da var det også såper til husholdning, bleier og litt slikt.
Og, det er middag til bortimot 2 uker igjen.
Hadde ingenting igjen i skapene, så derfor ble det så dyrt.
Veldig kjekt!!!

Annki
23-04-2006, 09:32
Hvor er det du handler hen?? Det der var jo helt rått!!
Har STORE planer om å gjøre som du. Handle for en uke eller to, men det er å få satt igang da...:sukk:

Jeg handler frukt og grønt på lidl iallefall. Ofte ned i halve prisen der iforhold til andre butikker! Passer på å kjøpe inn hermetikk på tilbud på Europris (der har de ofte herm.tomater, ananas, mais og tomatpure til 0.90 kr boksen) Denne uken handlet jeg resten på Rema 1000, men jeg passer litt på store tilbud rundtom da. Hvis noen har store tilbud på kjøtt så kjøper jeg inn der.

annema
23-04-2006, 17:42
Jeg handler frukt og grønt på lidl iallefall. Ofte ned i halve prisen der iforhold til andre butikker! Passer på å kjøpe inn hermetikk på tilbud på Europris (der har de ofte herm.tomater, ananas, mais og tomatpure til 0.90 kr boksen) Denne uken handlet jeg resten på Rema 1000, men jeg passer litt på store tilbud rundtom da. Hvis noen har store tilbud på kjøtt så kjøper jeg inn der.

Europris har jeg ikke tenkt på engang!! Men da er det bare å jakte på tilbudsaviser!
Tusen takk for supre tips!!:snill:

Tidl. bruker
25-04-2006, 09:21
Sånn som dette må vi gjøre det også fra høsten av. Vi er på tur til å flytte til Ytre Enfold - der vokser ikke store matbutikker på trærne akkurat.....så vi må kjøre en god bit for å handle inn stort. Skal man handle i matbutikken i nærmiljøet blir vi ruinert på kort tid, så det går ikke rent økonomisk sett. Blir fattig student, så man får gjøre det beste ut av det. Dessuten skal man få ting til å gå ut rent tidsmessig også, og da er det mye tid på å spare på å ha menyen klar, sånn at man kan hive seg over koking når man kommer hjem om ettermiddagen.
Vi gjør det jo litt nå også, men ikke så konsekvent som vi blir NØDT til da.
Lidl handler vi en del på også, og har spart masse på det. De har billig laks i skiver, laksefilet, kjøttdeig, pommes frites og ikke minst friske grønnsaker for å nevne noe.
Vi handler også en del på Kiwi, og prøver ellers å følge med på hvor de har tilbud.
Det gjelder å ha tunga rett i munnen når man handler, for butikkene vet jo meget vel hva de driver med. De skal jo bare lure oss arme forbrukere inn i butikken, sånn at vi ikke handler bare tilbud, men maaassse andre ting også :)

LilleLeo
25-04-2006, 10:46
Dette burde jaggu vi gjøre, vi bruker altfor mye penger på unødige ting!!