Se hel versjon : Når man koker en knoke...
Tidligere bruker
10-05-2006, 08:32
som forøvrig ser veldig ekkel ut..:fnise: (skal lage lapskaus..:glis: )
Da skal den ikke fosskoke sant? den skal bare stå og boble såvidt? eller? første gang jeg gjølr dette nemlig.. :flau:
Litt seint svar men: Ikke fosskoke, ikke småboble, men koke vanlig. Også må du ta av det skummet som kommer. Knoka er ferdig når den slipper beinet.
Ja, knoke ser helt jævlig ut. Men kjøttet er godt da. La den ligge å hvile litt før du skjerer opp i biter
Tidligere bruker
10-05-2006, 16:15
Bravo M@rie! Det er 5 husmorpoeng for knokekoking! Før du vet ordet av det er dukene rullet og flatbrødet hjemmebakt :fnise:
Ha knoken i en stor kjele, hell over friskt kaldt vann til det dekker, kok opp, skru ned og la den syde/trekke på lav varme til kjøttet løsner fra benet. Skum vekk det hvite som flyter opp. Ta den opp og og sil kraften over i en annen kjele. Hell bort bløtevannet av ertene og ha dem oppi kraften.
Her (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=365474&highlight=ertesuppe) er hele oppskriften på ertesuppe, som er det eneste jeg bruker svineknoke til. Jeg liker best grytekjøtt i lapskaus, jeg.
Tidligere bruker
10-05-2006, 16:23
Hehe.. nå er den ferdigkokt da.. men takk for svar. ble fin den.. i morgen skal vi ha lapskaus med masse gode grønnsaker osv.. deilig.. hehe..
mim: ja jeg er blitt en skikkelig husmor nå ja.. hvertfall litt av og til.. :knegg:
Tidligere bruker
10-05-2006, 18:57
Takk for oppskriften forresten..
Tidligere bruker
10-05-2006, 19:49
Takk for oppskriften forresten..
Bare hyggelig. Oss knokekokere imellom osv :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.