Se hel versjon : Grillmat til barn.
Jeg trenger tips om hva jeg skal grille til guttene mine.:sulten:
Koteletter og flintstek vil de iallefall ikke spise.:niks: Pølse og hamburger blir jo litt kjedelig i lengden det også.
Så hva elsker barna deres å få grillet?:glis:
Lillemei
15-05-2006, 07:39
Fisk!
Eivind er ikke så glad i rødt kjøtt han heller, blir litt vanskelig å tygge... Kylling spiser han litt av, men aller mest går med hvis det serveres fisk!
Å grille fiskefileter i folie sammen med f.eks. strimlete grønnsaker og en dæsj kryddersmør er jo kjempegodt! :nam:
Bakt potet synes han også er godt.
God grilling!
(Skal dere grille i dette været? Brrrr...)
Andrea Mora
15-05-2006, 07:44
Barna mine elsker grillet kjøttdeig. (For dere som fortsatt spiser det.)
Jeg kjøper da en pølse med kjøttdeig og skjærer opp i skiver og har på grillkrydder og griller den godt på begge siden. Kjempe godt.
Christine76
15-05-2006, 07:54
Nå er det leeenge til lille Erlend kan spise grillmat, men jeg har grillet litt med barn. Grillspyd pleier å være en stor suksess. Da kan du bruke pølse, kyllingkjøtt, eventuelt biff, banan er veldig godt på. Og så kan du variere med andre grønnsakstyper som faller i smak. Paprika og maiskolbeskiver er for eksempel godt, det samme med sqash. Set spørs vel egentlig hva barna dine liker. Kjøttboller kan også være godt på. Så pensler du med grillolje før du griller. Mye mer spennende enn bare pølser.
Verdande
15-05-2006, 08:06
Fisk; Laks og steinbitt, ørret. Har de fisket den selv er det enda større stas!
Poteter: Lettkokte poteter som du skjærer skiver og pakker inni folie med litt salt og olje. kan bruke rå poteter også, men det tar lenger tid. Bakt potet.
Kjøtt: Rent kjøtt; kyllingfilet, lammefilet, svinefilet. Litt krydder, evt nøytral marinade. Grillspyd, da er det fint å bruke små kjøttboller også. Vanlige koteletter og lammekoteletter isteden for sommerkoteletter.
Tusen takk for mange gode tips. :jupp:
Lillemei: Det er jo fint grillvær nå! :blunke:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.