PDA

Se hel versjon : Ildfast kakeform med lokk

Pelleline
16-05-2006, 12:30
Jeg lurer på om det er Porsgrund som har en sånn kakeform; man baker kaka i formen, og kan både steke og servere på samme fatet. Tok dere den? Noen som har en sånn en:???: Jeg fikk en til jul, men har kun brukt den 2-3 ganger. Det har irritert meg sånn at litt av deigen renner ut av forma og blir liggende (stekt) på selve pyntekanten på kakefatet liksom. Har tenkt med meg selv at den kanskje ikke er beregna for såpass flyende deiger som jeg har brukt, men i dag bakte jeg eplekake, og den er alt annet enn flytende. Fremdeles kom det litt ut i underkant av forma:sinna: Irriterende!! Blir jo ikke seende noe fint ut, så da kan jeg like godt bruke vanlig form og legge over på et annet pyntefat etterpå.

Noen med samme erfaring, eller kanskje jeg burde klage? De koster jo rundt 4-500...

Marit K
16-05-2006, 13:15
Jo, jeg har en sånn jeg også, og har samme erfaring som du. Det renner ut litt røre. Heldigvis er min erfaring at det ikke er så veldig mye, og at det lett lar seg fjerne og fatet kan gnis rent igjen. Det burde jo ikke vært sånn, så det er sikkert lurt å klage, eller gi de en tilbakemelding så de kan utbedre problemet. :kidoki:

Niobe
16-05-2006, 13:35
Oi, en sånn har jeg fått til bursdagen en gang, men jeg har glemt at jeg har den! Hvor kan den være, da...??? :gruble: :fnise:

Hørtes jo dumt ut at det lekker ut røre, da.

*Tonemor*
16-05-2006, 17:37
Ja jeg har en sånn. "Bake it Easy" heter den, og ja jeg har også irritert meg over det samme. Burde kanskje klage.
Men den er ypperlig til ostekake og daim/iskake da :jupp: .

Pippi-mor
16-05-2006, 17:51
Jeg har også en slik Bake It Easy kakeform. Tanken er jo god, men jeg har samme problemet som dere andre. Spesielt ostekake med gelèlokk! :klask:

amylin
16-05-2006, 18:37
Har samme problemet som dere andre :mumle: I tillegg så er jo lokket en vits :dåne: Det sitter jo ikke fast, og en liten bevegelse så er jo lokket sklidd av. Skikkelig irriterende og slett ikke brukende. :mann: hadde med ostekake på jobben, og i en sving gled lokket av og lagde store hakk i geléen. Har brukt den et par ganger, men nå er den lagt bort. Ser ikke helt nytten, når deig renner ut og lokket ikke sitter fast.

Pelleline
16-05-2006, 18:49
:fornærma: og jeg som trodde at dette var den geniale oppfinnelse. Håpet på at jeg var den eneste med denne erfaringa, men da er det jo rett og slett et dårlig produkt:(:( Skuffa og litt irritert jeg nå...

Takker for svar:klem:

Tigermamma
16-05-2006, 18:53
Jeg har sånn jeg også. Har ikke hatt problemer med at det renner ut noe deig. Kanskje littegranne, men det er lett å ta bort. Men jeg er enig i at lokket er dustete. Det kan bare brukes til å ta over kaken når den står i kjøleskapet - ikke når man skal frakte kaken