fjellrypa
22-05-2006, 07:38
Dette er bare en liten morsom hverdagshistorie. Jeg har alltid mine barn på 2,5 og 4,5 med på den ukentlige innhandlingen av mat. Jeg har fri en dag i uka og forsøker å kjøpe alt da slik at vi slipper å handle på lørdag. De tar ofte initiativ til å handle enkelte ting, og for en stund siden kom eldstemann med to glass tranpiller - ett til hver, yngstejenta utbrøt da selvfølgelig - godteri! Jeg forsøkte å forklare hva det var, og at det ikke var spesielt godt, men de var begge fremdeles oppsatt på å gjennomføre handelen. Da de kom hjem skulle begge ha vann å svelge tranpiller med, eldstemann syntes det var litt skummelt, mens yngstejenta gjøv løs og svelget unna. Jeg trodde dette var en engangsforetreelse, men nå tre uker etter handelen er det stadig like populært å ta to tranpiller hver morgen (og jeg som nesten var i ferd med å nekte dem innkjøpet). En av årsaken til at dette har blitt så populært er nok at de har sett besteforeldrene svelge ned piller, og at det var de som bestemte at tranpillene skulle kjøpes.