PDA

Se hel versjon : Cacas


Babymamma
19-01-2003, 19:10
Hei!

Er det noen her som seller sånne cacasfarger til å pynte kakene med??
Jeg har bamseform men mangler fargene for dem har gått ut på dato......
Mener jeg har sett noen cacas forhandlere her...!??

Tidligere bruker
19-01-2003, 19:18
Hegecesi er ihvertfall Cacasforhandler. Og så kanskje det var Hormonella også?

karic
19-01-2003, 19:36
Hormonella er også forhandler ja.

Et lite tips; hvis jeg skal ha mye brun på bamsen så tar jeg kakaopulver i en del av smørkremen. Så går det ikke så mye av den lille brune fargen. Og hvis jeg skal ha svart så tar jeg det i den delen som allerede er farget brun, så bli det en mørkere sort uten å bruke så mye av den også ;)

Ida-88
19-01-2003, 20:19
Jeg kunne også tenkt meg nye farger.

De gamle er lite igjen i,og sikkert gått ut på dato.

Håper noen vil svare oss her!!

Kaija
19-01-2003, 22:49
Til brun bamsekake trengs det egentlig ikke konditorfarge i det hele tatt. Bruk kakaopulver (evt litt kaffe i tillegg). Trenger du ulike nyanser i brunfargen, varierer du med mengde kakaopulver.

En del hobbybutikker selger også konditorfarger som likner cacasfargene. Panduro hobby vet jeg har, men jeg har også sett farger på mindre butikker.

:mervink: Kaija

Nennemor
20-01-2003, 02:29
Bare et lite tips: Det kan bli litt bitter smak på smørkremen med kakaopulver, så å bruke O'boy eller noe slikt kan være et poeng hvis en skal bruke store menger med brunt.

charlie
17-02-2003, 13:22
cacas har omsider fått inn de amerikanske fargene, så nå har de 19 farger å velge mellom! har kommet mye nye former og stæsj også.

sjekk cacas.no

og for å se varene de forhandler

wilton.com (fantastisk side med MASSE!! - MASSE!! KAKER!!!)

(amerikansk side den siste, husk å søke på "verden" hvis du vil ha treff...)

Anin
18-02-2003, 11:07
Finnes det ikke casas - partys også ?? Jeg kune virkelig godt tenke meg å gå på det jeg, for å lære litt!!!:D
Noen som vet om noen i lilehammer omerådet?:???:

charlie
18-02-2003, 12:26
tenker du på party -eller på kurs?

på homeparty pleier de hvertfall å demonstrere sprøyte-teknikk, og man kan som regel prøve selv også. noen viser hvordan man lager ting med annet utstyr, f.eks. utstikkerne til å lage marsipan-blomster med. men det kan man jo godt spørre forhandleren om når man bestiller homeparty, si fra at jeg har lyst til at du skal vise det og det, eller jeg har lyst til at vi skal få prøve selv, kan du ha med ekstra krem, eller skal jeg lage opp en bolle.

hvis du avtaler på forhånd, kan du også få forhandleren til å pynte en kake for deg. da lager du ferdig kaka og pisker smørkrem, så demonstrerer hun rett på kaka.

cacas har kurs i oslo (se hjemmesida deres), men det arrangeres kurs rundt i landet også. det pleier å stå på hjemmesida, men du kan jo gjerne ringe og høre om de har planer i lillehammer-traktene, så vet de at du er interessert.

-diab-
18-02-2003, 12:50
Anin:

Vet ikke om partys, men fant dette på cacas sine hjemmesider:

Kurs Østlandet

Lillehammer Basic, blomster og marsipankurs 9.-10. mars

For Påmelding og informasjon om kursene:
Kursholder: Eva-Irene Hanssen, tlf. 62 59 67 48, e-post: [email protected]


Så kanskje du kan gå der? Eller kontakte samme dame for party!?!?

Anin
19-02-2003, 09:44
Takk Charlie og Britita!!!:klapp: :klapp:
Nå har jeg kontakta hu som har kurs på Lillehammer!!! Jeg var intr i både kurs og homeparty!;)
Så nå skal jeg melde meg på!! Takk igjen!:mervink:

Solregn
01-03-2004, 11:03
Ida-88: Send meg gjerne en PM dersom du vil kjøpe noe. ;)

Solregn
01-03-2004, 11:05
Anin: Gled deg til kurs! Jeg var på Basic-kurset til Cacas her i Oslo på torsdag, og det er faktisk ganske enkelt å få til de mest imponerende resultater! :D

Solregn
01-03-2004, 11:06
Og først nå så jeg at dette jo var en ELDGAMMEL tråd! :uff:

Missy
14-03-2004, 15:29
Send meg gjerne en PM for mer info om kurs og party.