PDA

Se hel versjon : Middag for to.


Susanne_Mari
20-01-2003, 13:24
Hei igjen.

I kveld har sambo fri, og tenkte da i den anledning at jeg skulle lage noe skikkelig godt til middag. :nam:

Har dere noen gode tips. Gjerne mat som vi kan ha ris eller fløtepotet til.. :D

Kristin
20-01-2003, 13:29
Å, det er så mye godt en kan lage. Jeg bruker denne siden en del:

www.matprat.no

Mye godt her! :)

sofia
20-01-2003, 21:15
Litt i seineste laget dette, men kanskje til neste gang? :p
Jeg simpelthen ELSKER pesto- og ostefylte kyllingbryst med fløtepoteter og en deilig madeira/fløtesaus...:nam: Er så godt at jeg nesten kan grine...

Britney
21-01-2003, 10:50
Soff: oppskrift takk!! Særlig på sausen. Hørtes skikkelig :nam: ut!

sofia
21-01-2003, 14:22
Eh... dette er nesten så det passer under pinlig, for saken er at jeg er helt imbesill på kjøkkenet! :o Mannen tar seg av alt sånt. :D Men noe har jeg da fått med meg. Altså, filetene deles halvveis gjennom på langs så det blir ei lita lomme man kan putte ost og pesto inni. Bruk den osten du vil, fra vanlig jarlsberg, norvegia, ridder, gjerne blanda med litt gorgonzola - gir en kjempefin smak sammen med pesto! :kidoki:
Når det gjelder sausen lager mannen selv! Når filetene er bruna i panna, legger han inni ost og ferdiglaget pesto og over i ildfast form i stekeovnen til ettersteking. Vet ikke hvor lenge altså...:gal:
Sausen lager han da på basis av bruningsfettet. Der tilsetter han kraft som fins på flaske, mange serier å velge mellom. Kjøttkraft, kyllingkraft osv. Den er konsentrert på flaska. Tilsetter evt litt hønsebuljong, madeira/rødvin som fins i skvetter i isterningpose i fryseren. Jevn med maisennajevning og rør i fløte. (Tror jeg...) Han lager på slump og smaker til underveis, mange ganger, salt og pepper også. Salt må man være forsiktig med om man bruker både konsentrert kraft og buljong, da disse også inneholder salt.
Lykke til da! Håper målene stemmer sånn noenlunde...;)