Se hel versjon : Smak og behag
Hei (igjen)!
Snart så jeg føler meg litt dum sånn som jeg maser i dag, men det er vel det man lærer av...
Lurer på dette med å gi barna smaksprøver. Emma Sofie spiser nå grøt og desserter beregnet fra 4 mnd. Middag er ikke så stas, men noen skjeer i ny og ne går... Hun har fått smake litt på en finer med jordbærsyltetøy ( helt naturlig + sukker)
Derfor lurer jeg på når deres barn fikk smake på diverse ( syltetøy, krem, rømme, leverpostei etc etc...) Jeg tenker mest da på ting som GARANTERT ikke kan settes i halsen...
Jentemamma
20-01-2002, 00:03
Datteren min på 7 mnd har prøvesmaket nesten alt som går an, tror jeg, når hun ble døpt 3 mnd, så fikk hun smake bittelitt krem fra dåpskaka, Leverpostei falt i smak (den fra stabburet inneholder visst endel salt,så helsesøster sa at den burde de ikke få) det finnes leverposteier som inneholder minimalt el.ingenting salt.
I dag fikk hun smake softis.
Det kan høres "voldsomt" ut når jeg skriver hun får smake på veldig mye, men det er snakk om minimale mengder her assa:D :D og ikke hver dag. Syltetøy har hun ikke smakt, og heller ikke sjokolade pålegg. Jeg personlig syns det er ok at hun får smake pittelitte grann innimellom, men jeg vil helst gi henne selv. (og pappan da)
Monika får smake på nesten "alt" i veldig små mengder. Det som falt best i smak var krem, da raste hun når hun ikke fikk mer enn en liten smak, men hun fikk ikke mer av den grunn altså :D På dåpen var finkjolen helt brun forran og da jeg lurte på hva det var sa morfaren at hun er veldig glad i sjokolade altså. :) Nå går det mest i smaker av rundstykker og brødskiver uten pålegg, alt er like godt. Synes du kan gi Emma Sofie litt av det du spiser jeg, uten salt selvsagt, de må jo få utvikle smakssansene. Jeg vet at det er mange som ikke er enig med meg, men dette er altså min mening.
Et lite tips til middag: Monika likte ikke middager fra nestlè, hun spiste ikke skikkelig før frikase av grønnsaker fra Småfolk kom på bordet. Den er det også litt urter i slik at den smaker litt, jeg synes den smaker lapskaus jeg :nam: Nå har jeg laget hjemmelaget middag med de samme ingrediensene og den er kjempepopuler
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.