PDA

Se hel versjon : Pumpe for å selge til sykehuset...

Nasse&Nassebarna
22-01-2002, 16:34
Jeg lurer på om hva som gjelder hvis man skal pumpe melk og selge til sykehuset... Noen her inne som gjør det?
Noen av tingene jeg lurer på er:
- Må man amme for å få solgt melk (ammer ikke selv lenger, men har melk)?
- Må man holde seg unna slike matvarer som gjør at ungene kan få vondt i magen (som brus, kål, løk osv.)?
- Hvordan oppbevarer man melken når man har pumpet?
Hmmm, kommer ikke på noe mer jeg lurer på akkurat nå, men håper noen av dere jenter har mere peiling på dette enn meg...

Klem fra Nala!

Else
23-01-2002, 13:27
Jeg leverer melk til sykehuset. Får låne elektrisk pumpe av dem + får bokser til å oppbevare den i og papirhåndklær til å bruke.

Boksene til melken er ca. 0,5 dl - om når man har pumpet heller man over i boksen og fryser det ned. Neste gang man pumper heller man videre i samme boksen osv. til den er full.

Om du kan gi melk når du ikke ammer babyen må du høre med sykehuset om (kan ikke tenke meg hvorfor du ikke skulle kunne det, men det er en del forhåndsregler de har så best å sjekke).

Ellers er det en del jobb med renslighet/sterilisering av pumpeutstyr og bokser, men det går greit når du kommer i gang.

Vi oppfordre deg til å levere melk om du kan. Jeg ble fortalt at de minste premature kan leve i fire dager (!!) på kun en liten dl med melk.

Lykke til!