PDA

Se hel versjon : Gnage på store biter av eple og pære?

Camelia
25-01-2002, 20:46
Hei! :)

Hannah elsker å få store biter av eple og pære (ca. halve frukten) og gomle på. Med de to små tennene i underkjeven rasper hun av litt av frukten og smatter fornøyd. Men så hører og leser jeg om andre barn som setter biter i halsen… :eek: Tar jeg for stor risk når jeg lar henne spise eple og pære uten å koke og mose, evt. raspe? Er det bare jeg som gjør dette?? Hun har spist frukt på denne måten i et par måneder nå, og aldri satt noe i halsen. Kan jeg ta sjansen på at hun har "lært" hvordan spise, eller er det mon tro bare et spørsmål om tid før hun får noe i vrangen? Hmmmmmmmmmmmm..........

fantasia
25-01-2002, 21:10
Hei igjen!

Lisa får også fruktbiter til å gnage på ( et kvart eple feks ).
Hun synes det er kjempestas.
Ja jeg har også vært litt nervøs noen ganger, men litt hosting og harking og opp igjen kommer det. Hun har aldri satt noen store biter i halsen, bare bitte små. Men de taes bare ut av munnen, før hun studerer de nøye og gomler de i seg igjen.

Har lest at det er bra for tennene til de små også. Det rensker opp mellom alle! tennene ( Lisa har jo fått tre! og den fjerde ser jeg er like før kikker frem )