PDA

Se hel versjon : Vann og dessert

Sulla
26-01-2002, 00:46
Lurer bare på om dere gir vann sammen med grøtmåltidene? Eller rett etterpå?
Adrian er nå fem mnd (i dag faktisk :D ), og har hittil kun fått pupp etter grøtmåltidene. Men jeg hører folk si at det kan lønne seg å gi de gode vaner tidlig. Som vann i stedet for saft...

Har også prøvd å gi Adrian litt dessert (f.eks. ferskendessert på glass), men jeg får den ikke riktig temperert. Tar ut kun de få skjeiene som jeg trenger på en egen tallerken, og har latt det stå ute av kjøleskapet et par timer. Likevel synes jeg det er kaldt - og det er jo ikke godt for magen :uff:
(Det står på flasken at den bør oppbevares i kjøleskapet etter at den har blitt åpnet). Har dere noen tips?

vanette
26-01-2002, 11:48
Jeg gir han ingen drikke til maten.Etter han er ferdig får han melk,som er dagens høydepunkt!!(han eeelsker melk)Jeg har lest at å drikke til maten er en uvane og absolutt ikke nødvendig.Når jeg var liten fikk ikke jeg drikke til maten og savnet det ikke heller.
Men om du skal gi han drikke til maten,så er det nok best med vann ja.

Har du mikrobølgeovn,så kan du jo varme der i en kort stund.Eller i vannbad,mens du rører rundt.

Nicky
27-01-2002, 09:05
Her har vi akkurat begynt med kveldsgrøt. Jeg gir grøt rett før leggetid og så ammer jeg etterpå. Når du begynner med grøt blir de mer tørste så du burde gi litt vann. Synes ikke det og drikke til maten er en uvane. Jeg blir alltid veldig tørst og drikker alltid til maten. Jeg gir ikke vann om dagen fordi jeg fortsatt gjerne vil amme så mye som mulig, men her våknes det hele natten gjennom:sover: og da lurer jeg i ham litt vann (han drikker da ofte littegrann før han blir sur og vil ha melk istedet:uff: ). Jeg synes det er litt viktig og vende ham til og drikke vann før han får smaken på cola:p

:klem: fra Nicky og Oscar:hjerter: 4 1/2 mnd