PDA

Se hel versjon : yougert (skrives det sånn?)

masili
26-01-2002, 15:39
Hei

Jeg lurer på om jeg kan gi yougert til Simen. Han er født 17 mai -er altså vell 8 måneder. Det er så lite mat han vil spise...Grøt nekter han å spise nå. Tenkte at yougert hadde vært litt lettvint!!

Hilsen Lisemor:mervink:

Flis
26-01-2002, 15:59
Mange steder kan en lese at en ikke skal gi youghurt til barn under ett år, p.g.a. allergi. Men..; dette er vel helst dersom barnet ditt er ekstra disponibel for å utvikle allergi. Ellers tror jeg det går fint å begynne forsiktig, prøv en youghurt uten så mye sukker. Mye av dagens youghurter er rene sukkerbombene.:vink:

vanette
26-01-2002, 16:07
Litt av grunnen til at man skal vente til de er 10 mndr, er også fordi det inneholder kumelk.

Nøvva
26-01-2002, 21:38
Hei Lisemor.
Bastian har fått yoghurt siden han var 3 mnd, veldig lite til å begynne med. Jeg gir han de vanlige siden Litago og den gjengen inneholder mye sukker. -Og han elsker det :nam: . Nå spiser han et halvt til et beger to-tre dager i uka. Hvis det ikke er noe allergi i familien, tror jeg som Flis at det ikke gjør noe. Det er bra for magen også.

masili
29-01-2002, 10:12
Det med grøtpulver i yoghert var kjempelurt:) :) Så tusen takk for tipset Minni - Takk til dere andre også altså:klem:

Lisemor:mervink: