PDA

Se hel versjon : Fast føde, hvilken måltid?

Philomène
27-01-2002, 21:40
LuMa får pupp ca. kl.7, 10, 14, og pup+tillegg kl.17 og 19 (ca!!)
(pluss 1-2 pupp om natta)

De smakte på maisgrøt (laget i morsmelk i dag) to skjeer hver, og det så ut som om det gikk bra :nam: (ingen synlig reaksjon, men den gikk ned!). Det fikk de etter 14-puppen i dag.

Så jeg planlegger å øke mengden gradvis å ende opp i et måltid. Tanken er å erstatte morsmelkerstattning med fast føde. (Er dette logisk ?)

Så jeg lurte på hvilken måltid det var lurt å gi grøt / grønnsaker :???:

Saken er at de er svært sultne og utrolig utålmodige etter 17-pupp.for de har lært at det kommer en flaske etterpå. Da er det på sikt mer praktisk og gi dem fast føde med skje, for jeg er som oftest alene og dobbel-flasking er temmelig akrobatisk, spesielt med tanke at det skal gå fort!!

Men jeg kan vel ikke ertsatte flasken med grøt før de har lært å spise en hel måltid ? Og hvis de lærer å gjøre det på 14-måltid, da kommer de vel til å forvente at det kommer grøt hver dag kl.14 :???: Hva er lurest? Skal jeg prøve å gi dem pupp+litt ertsatning+grøt kl.17? Tungvint, men... Eller? :???:

:ide: Vet ikke om dette var fortåelig men det er noe jeg lurer veldig på.

Håper dere har synspunkter/råd/erfaringer å dele!!

Numbiss
28-01-2002, 21:06
Hei :)

Tror at jeg ville fortsatt med å gi grøt ca 1400 til de var blitt litt mer vant til grøt, og pupp+flaske kl 1700. Det er ikke lenge før du kommer til å gi de 2 grøtmåltider og middag, og da vil det jo være naturlig å gi grøt til lunch/ tidlig ettermiddag og middagsmat kl 1700...slik hadde jeg gjort det. Lykke til med grøten :klem: