Se hel versjon : Mistral som sovevogn?
Vi har en eldre mistral som vi egentlig hadde tenkt å ha som sovevogn i barnehage. Men så begynte vi å lure på om det hadde vært bedre med ei vogn som ikke er sportsvogn? Finnes det et digert dråg som har bag som holder hele dagsovingsperioden, for eksempel?
Og hvis man bruker sportsvogn som sovevogn, må man da ha poser som passer til alle årstider, eller bruker dere tepper ol.?
Føler meg litt grønn nå..........:rødme:
Jeg har brukt Mistral som sovevogn og det var supert, det. Brukte både snuggle, Lammy og voksipose i den, men hadde alltid på selene.
Tepper og dyner går sikkert fint også, men de er vel lettere å sparke av seg.
Snuppa her på 2,5 år har en Mistral fra 02-03 stående i barnehagen som sovevogn og en fra 05 hjemme som sovevogn. Hun sover i skinnpose eller termopose avhenging av hvor kaldt det er. Det er godt med plass enda, Mistralen holder ut soveperioden. Jeg foretrekker en så lav vogn som Mistral framfor en feks Simo kombi som er høyere. Tenker da på evt fall ut av vogna, men hun er jo sikret med seler.
Diddlina
01-03-2007, 07:17
Mistralen er jo fin som sovevogn....
Går ann å kjøpe bagforlenger eller stormtrekk til den. Da blir den jo litt "tettere".
Mistralen er jo fin som sovevogn....
Går ann å kjøpe bagforlenger eller stormtrekk til den. Da blir den jo litt "tettere".
Har tenkt på å kjøpe slik forlenger, men blir det stor nok plass til en på over 2 år da? I så fall er det jo genialt:snill:
Diddlina
01-03-2007, 08:19
Har tenkt på å kjøpe slik forlenger, men blir det stor nok plass til en på over 2 år da? I så fall er det jo genialt:snill:
Vogna blir verken kortare eller lengre med denne forlengeren. Den blir bare tett i fotenden:snill: .
Tenkte meg til det:snill:
Men det kan vel ikke bli langt nok til en såpass stor unge og pose oppi der?
Diddlina
01-03-2007, 08:41
Tenkte meg til det:snill:
Men det kan vel ikke bli langt nok til en såpass stor unge og pose oppi der?
Posen har god plass oppi vogna når du har forlenger. Forlengeren lager bare en kant rundt fotbrettet om du skjønner...
Vist barnet ikkje er forlangt for vogna no, går det fint med forlenger.
Men vist føttene stikker uttom fotbrettet har du et problem....
Det er jo ikke noe problem ennå, men jeg lurer på om det blir det om et år-halvannet. Har en kjøper på vogna, så jeg bare lurer på om vi skal selge eller ei:snill:
har ikke mistral selv, men prøvde snuppa vår oppi en her for litt siden.. da var hun 2år og 3 mnd. Veldig dårlig med plass altså, synes jeg iallefall.. men er vant med simo jeg da.
men mistral er jo superfin sovevogn til de under 2 år.
Selg vogna og kjøp en simo istede. De har lang liggelengde (som varer hele vognperioden) og er god og lun som sovevogn.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.