PDA

Se hel versjon : Carena Easy VS Instep!

TinkyWinky
01-03-2007, 15:20
Er for tiden på jakt etter en ekstratrille, eller sydenvogn som det egentlig er til.. ;) Vil ha en vogn som minsten på 1,5 kan sove godt i. Helst ikke svingbare løse hjul, sikkert ekkelt i sand.. Og helst under 1000-lappen. Ser både etter nytt og brukt.

Barnas Beste har nå Carena Easy til 999,-, og Instep til 890,-. Jeg synes Instepen er klart tøffere, den var i lime og grå. MEN; den mangler fotbrett, så jeg ser for meg at føttene kommer til å henge nedenfor, ubehagelig..

Erfaringer?

http://cache.finn.no/mmo/3/938/407/3_-1194400205.jpg http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/barnevogna/i-003.jpg

Skytte75
01-03-2007, 17:36
Vi har en Instep og den har fungert bra.

Poden har sovet veldig godt i den (full liggestilling). Kalesjen er stor og går langt fremover (gir veldig god skygge). De store hjulene gjør sånn at man forserer det det måtte være - snø, sand, steiner og trappetrinn - på en enkel måte. Den er enkel å legge sammen og blir ganske liten sammenlagt når man tar av bakhjulene (som forøvrig er veldig enkelt det også). God plass i kurven under vognen og flere lommer som rommer mye i tillegg.

Det negative må være selene. De virker noe "billige" og er litt vanskelig å regulere. Kjøper du vognen anbefaler jeg at du lager til ett eller annet som minsten kan sitte på i setet, for det kan fort bli klamt. Jeg laget et sete innlegg av litt bomullstoff og et håndkle.

Lykke til.

Den andre vogna vet jeg dessverre ikke noe om :vetikke:.

TinkyWinky
01-03-2007, 17:48
Takk for svar! :kidoki: Hvordan er vogna å sove i da? Mtp at det ikke er regulerbar fotstøtte, blir det ikke ubehagelig at føttene henger? :hm:

Skytte75
01-03-2007, 17:52
Takk for svar! :kidoki: Hvordan er vogna å sove i da? Mtp at det ikke er regulerbar fotstøtte, blir det ikke ubehagelig at føttene henger? :hm:

Føttene blir jo hengende litt som du sier, men Poden har i allefall sovet godt. I sommer sov han gjerne 2 timer i den :jupp:.

Trulte
01-03-2007, 19:41
Jeg har Easy`n og er fornøyd med den....Den er jo billig! Full liggestilling,lommer bak og stor handlekurv.Hjulene fremme kan du låse...Jeg betalte 890,- med fottrekk ifjor sommer i Ålesund.
Som syden trille og kjøpesenter trille duger den i massevis :snill:

akita
01-03-2007, 20:59
Har carena easy.. helt grei den! Brukte den på stranda i sommer og det gikk veldig fint! Kjempe grei på kjøpesenter siden den ikke er så brei! Lett og komme til inni butikker med den!

Kan legges sammen og slås opp med en hånd!

God kurv under og god kalesje!

Jeg er godt fornøyd med den! bruker den på kjøpesenter og reiser!

Tidl. bruker
01-03-2007, 21:03
Vi har en Instep og den har fungert bra.

Poden har sovet veldig godt i den (full liggestilling). Kalesjen er stor og går langt fremover (gir veldig god skygge). De store hjulene gjør sånn at man forserer det det måtte være - snø, sand, steiner og trappetrinn - på en enkel måte. Den er enkel å legge sammen og blir ganske liten sammenlagt når man tar av bakhjulene (som forøvrig er veldig enkelt det også). God plass i kurven under vognen og flere lommer som rommer mye i tillegg.

Det negative må være selene. De virker noe "billige" og er litt vanskelig å regulere. Kjøper du vognen anbefaler jeg at du lager til ett eller annet som minsten kan sitte på i setet, for det kan fort bli klamt. Jeg laget et sete innlegg av litt bomullstoff og et håndkle.

Lykke til.

Den andre vogna vet jeg dessverre ikke noe om :vetikke:.
Signerer denne jeg. For at det ikke skal bli klamt kan du bruke lammeskinn. Vi hadde soveskinn i vogna på ferien, og det funket utmerket.

Tobbes mamma
02-03-2007, 06:57
Synes carenatrillene er helt grusomme jeg da..... de svingbare hjulene streiker jo etter et par gangers bruk... det er nå min erfaring ihvertfall.
Mulig jeg har vært uheldig, men vet om flere andre som har opplevd det samme...

Vi har en teutonia solano som vi er knallfornøyde med.
http://www.teutonia.com/shared/prod_thumbs/Solano_2685_gross.jpg

Regulerbart fotbrett og så og si full liggestilling.

HoneyPuff
02-03-2007, 12:27
...........................

era
02-03-2007, 16:33
Tja...strideren (instep)kommer på tilbud til 500 og noe til uka, er enig med HonyPuff ang easy'en, solanoen er også fin men litt liten til store barn ( 30% nå)

TinkyWinky
03-03-2007, 07:18
Hvor er Instep på tilbud til 500 kr?? :hyper: