Se hel versjon : Er det mulig å venne seg til 4 faste hjul, når man er vant til svivelhjul?
Ja, det lurer jeg på.
Driver og funderer på om jeg skal kjøpe ei trille, feks Brio Race. Vi bruker stort sett bare vogn i helgene nå, så det hadde vært greit med ei ganske enkel trille.
Men, jeg lurer på om jeg vil klare å bruke ei vogn som ikke har svivelhjul...
Truntemor
01-03-2007, 21:16
Min erfaring: NEI!
prøvd flere ganger, men alltid endt tilbake til 3-hjuling med sving
:humre:
endte flere ganger med sliiitne armer hehe
Tidl. bruker
01-03-2007, 21:19
nei fy feo, var en grunn til jeg solgte vinterhjula til bugaboo`en! jeg orket rett å slett ikke, den forvandlet seg til et ondt drog!
Jeg skal hvertfall aldri gå tilbake til 4 hjuling!!!
Adelheid
01-03-2007, 22:20
Absolutt ingen problem!!
Jeg har hatt flere 3-hjulinger med svingbart fremhjul, men jeg må faktisk si at jeg foretrekker y2k/2 en fremfor de andre (denne er den eneste som ikke har tippet av de jeg har hatt, bortsett fra buggsteren som jeg fremdeles har da :humre: ...)
Jeg har alltid brukt 3 hjulinger og 4hjulinger om hverandre, og kan ikke se hva som er problemet med 4 faste hjul. Det er en mye mer stabil vogn, tipper ikke så lett, og den er lettere å trille i snøen.
Klart når man triller inne på butikker og kjøpesenter, så er det lettere å sno seg rundt hyllene med svingbart fremhjul, men om man bare skal trille turer, så spiller det jo ingen rolle.... (kommer jo selfølgelig ann på vogna, det er jo ikke ALLE vogner med 4 faste hjul som er like gode å trille, men det er jo det samme med de med svingbart fremhjul.... Det er jo ikke alle der som er så gode å trille heller....)
Hva har du nå og hvorfor ser du behovet for ei mindre vogn? :)
Multebær
01-03-2007, 22:56
Når jeg hadde satt vinterhjula på buggisen så nekta mellomste sønn min å trille. Han så forskrekket på meg etter å ha trillet noen meter og utbrøt: Hva har skjedd med vogna? Jeg fortalte at den hadde fått vinterhjul. Han slapp den og sa bestemt jeg gidder ikke trille mer.
Jeg selv synes komforten er elendig med faste hjul når man er vant til svivelhjula, men man venner seg kanskje til det etterhvert.
Tidl. bruker
01-03-2007, 23:27
Vivil:
Bugaboo`en sto i gangen her med vinterhjula et døgn, og sønnen min sa det samme! HVA HAR SKJEDD!???
Multebær
01-03-2007, 23:38
:knegg:
Ikke noe problem. Her varierer vi fra svivel til fast i hytt og pine.
Må flire litt av dere som synes det er heeelt håpløst :knegg:
Tidl. bruker
02-03-2007, 06:58
Går greit for kortere perioder, men jeg får håndleddsbetennelse når hjulene ikke svinger. Medfødt svakhet, da. Synes fks. vinterhjulene er geniale ute i snøen, men ikke innendørs, nei. Mye krappe svinger som krever en del løfting/dytting av vogna. Og da er jo buggis en av de lettere i utgangspunktet...
Diddlina
02-03-2007, 07:19
Signerer :fnise:
Hva har du nå og hvorfor ser du behovet for ei mindre vogn? :)
Nå har vi EW Sky, og den er vi jo veldig fornøyd med! Den er solid og stødig, og ikke minst ei lett vogn. Men jeg lurer på om vi kanskje skulle selge den, og ha ei mindre og billigere trille... Vi bruker bare vogna i helgene, siden vi stort sett kjører bil (eller sykler) til barnehagen.
Vi har en Zapp, men den er jo ikke akkurat fantastisk på vinterføre... Gutten min sover fortsatt i vogna i helgene, så vi trenger fortsatt ei vogn han kan sove i.
Jeg har kikket litt på Brio Race, (for den kan jeg få helt ny for 1700kr) men vet ikke helt... :bryn: syns den hadde for smalt håndtak, og den virket en god del tyngre enn Sky'en. Da vi la den sammen, ble den ikke så liten som jeg hadde håpet på heller.
Valgets kvaler... :hm:
Hvis man bestemmer seg for det, så får man det nok til, er nok stort sett viljen det går på :humre: Men etter å kun å ha trillet OTH nesten ett år, så flyttet den opp på hytta. Skulle ha en enklere vogn/trille hjemme, siden vesla går i barnehage og vi ikke triller så ofte lenger. Prøvde både Emmaljunga Scooter og Brio Race. Begge to flyttet ut igjen etter veldig kort tid. Med en unge på snart 3 år og 4 faste hjul, ble det veldig tungt å trille en 4 hjuling med faste hjul, iallefall når man er vant til noe annet. Race`n likte jeg rett og slett ikke håndtaket og hjulene på.
Etter mye tenking og titting, endte vi på en EW Classic til hjemmebruk. Er bare så kjempefornøyd :glis: Vogna er så lett å trille at man ikke så og si ikke merker at den ikke har roterende. Og den pløyer seg gjennom snø og isføre (Race`n bare sklei :skummelt: ).
Men så synes jeg det er gøy med vogner også da, og er blitt veeeldig kravstor til komfort for barnet og den som triller, trilleegenskaper osv....
Men altså, jeg klarte/ville ikke venne meg til 4 hjuling igjen :humre:
Jeg synes det er vanskelig, de eneste gangene jeg gjør det er når det er mye snø og jeg bruker Buggis med vinterhjul...
mammmamia
02-03-2007, 13:25
:dulte:
Det kommer jo an på hvilken vogn med svinghjul du har - og hvilken vogn du skal bytte til!! Jeg begynte med et dråg av en Teutonia Y2k til storebror, byttet til div. lette trehjulinger med svingbare hjul, men ble aldri helt fornøyd. Fant så Brio Race - deeeilig vogn som er kjempegod å trille! Hadde en Zapp i tillegg, som shoppingvogn, men Race'n var utrolig god! Solgte den da vi ventet lillesøster og kjøpte Teutonia Mistral. Den var altfor tung, så solgte den igjen og kjøpte OTH - en himmelvid forskjell - og jeg går ikke tilbake! Men - jeg har veldig lyst på en Brio Race som sovevogn til lillesnuppa etterhvert, for akkurat den er kjempegod å trille!
Uff, mye babling her da..! :rødme:
Takk for masse svar, damer!
...men har jeg blitt klokere tro... :vetikke:
Ser at det er noen som sier at Race ikke er noe særlig på vinterføre, og det kan jeg jo forsåvidt tenke meg når jeg ser på hjulene. Liker bedre hjulene på Brio Sitty, men den har jo ikke noe særlig god sovestilling, så den er uaktuell.
Dette var ikke så lett, gitt!
mammmamia
02-03-2007, 19:25
Takk for masse svar, damer!
...men har jeg blitt klokere tro... :vetikke:
Ser at det er noen som sier at Race ikke er noe særlig på vinterføre, og det kan jeg jo forsåvidt tenke meg når jeg ser på hjulene. Liker bedre hjulene på Brio Sitty, men den har jo ikke noe særlig god sovestilling, så den er uaktuell.
Dette var ikke så lett, gitt!
Jeg synes Race er kjempegod på vinterføre, men veldig høy, kram snø er jo en utfordring for en hver vogn! Men kan man ikke få Race med lufthjul da..? Eller er det bare Zenit man kan bytte hjul på..? :gruble:
Tidl. bruker
02-03-2007, 22:18
:dulte:
Det kommer jo an på hvilken vogn med svinghjul du har - og hvilken vogn du skal bytte til!! Jeg begynte med et dråg av en Teutonia Y2k til storebror, byttet til div. lette trehjulinger med svingbare hjul, men ble aldri helt fornøyd. Fant så Brio Race - deeeilig vogn som er kjempegod å trille! Hadde en Zapp i tillegg, som shoppingvogn, men Race'n var utrolig god! Solgte den da vi ventet lillesøster og kjøpte Teutonia Mistral. Den var altfor tung, så solgte den igjen og kjøpte OTH - en himmelvid forskjell - og jeg går ikke tilbake! Men - jeg har veldig lyst på en Brio Race som sovevogn til lillesnuppa etterhvert, for akkurat den er kjempegod å trille!
Uff, mye babling her da..! :rødme:
brio race som sovevogn ???
Tidl. bruker
03-03-2007, 09:05
Absolutt ingen problem!!
Jeg har hatt flere 3-hjulinger med svingbart fremhjul, men jeg må faktisk si at jeg foretrekker y2k/2 en fremfor de andre (denne er den eneste som ikke har tippet av de jeg har hatt, bortsett fra buggsteren som jeg fremdeles har da :humre: ...)
Jeg har alltid brukt 3 hjulinger og 4hjulinger om hverandre, og kan ikke se hva som er problemet med 4 faste hjul. Det er en mye mer stabil vogn, tipper ikke så lett, og den er lettere å trille i snøen.
Klart når man triller inne på butikker og kjøpesenter, så er det lettere å sno seg rundt hyllene med svingbart fremhjul, men om man bare skal trille turer, så spiller det jo ingen rolle.... (kommer jo selfølgelig ann på vogna, det er jo ikke ALLE vogner med 4 faste hjul som er like gode å trille, men det er jo det samme med de med svingbart fremhjul.... Det er jo ikke alle der som er så gode å trille heller....)
Det er min erfaring også. Hvis du skal bruke den til turer bare, så hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe 4-hjuling.
Og jeg hadde ikke vært redd for å bruke Race'n som sovevogn heller. Antar at du ikke har baby lenger, og da er det ikke noe problem såvidt jeg kan se. Du kan legge ryggen greit ned på den, og den er lang i sittedelen. Kalesjen kunne sikkert vært lunere, men det er bare å sette vogna i le - no problemas.
sessan&prinsessan
03-03-2007, 09:57
Ser fordeler & ulemper med både svivel hjul & fasta jag !
Jag kan få vel så ont i armarna av att gå tur med svivelhjul om man går på underlag som inte är plant utan heller litt till ena sidan, då måste man ju gå & retta upp vagnen. Det slipper man då med fasta hjul !
Å andra sidan så är fasta hjul pyton i butiker & liknande.....
Så jag sier ja tack begge delar:glis:
Må vel si meg litt enig. Jeg har selv ikke hatt så mange vogner med svingbare forhjul (kun Zapp'en og en billig liten trille) men VET at svingbart forhjul er det jeg ønsker meg aller mest av en evt ny vogn. Men det går faktisk an å trille med 4 (eller 3) faste hjul. En Brio Race verier da uansett ikke mye og det vil nok være overkommelig å trille den. Brio Sitty er vel enda lettere.
Jeg ville vurdert en Brio Race. Spesielt dersom det kun skal være en vogn som ikke brukes så ofte og som du ikke har lyst til å legge flere tusen kroner i. Det går an å trille med 4 faste hjul, ja det er litt tungre, men det går.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.