PDA

Se hel versjon : 4 mnd - OTH eller Phil&Teds

Lottas mamma
01-03-2007, 21:13
Reiser til Canada med vår da 4 mnd gamle datter i mai, skal være der i tre mnd. Skal vi ta med vår Simo dypvogn - eller skal vi kjøpe ny vogn i Canada? Vet at både OTH og P&T er mye rimeligere der, men bør jeg da kjøpe en babybag i tillegg, eller kan ryggen på vognene legges flatt? Hva hadde dere "proffe" vognmammaer gjort? E3 fra P&T er jo i utgangspunktet en singlevogn, noen som har erfaring med den? Er OTH grei å legge sammen? Jeg blir kjempeglad for svar! :snill:

Electronica
01-03-2007, 21:18
Sikkert en grei måte å få seg ny vogn på. OTH-ryggen kan ikke legges helt flatt, men den har en god liggestilling. Vogna er veldig flat sammenlagt, og blir litt over 1 meter lang. Men jeg hadde nok kjøpt bag til, for det er slitsom å måtte gå fram og sjekke hele tiden, på et såpass lite barn. Bag'n får du nok uansett solgt raskt senere.

-=Ceci=-
01-03-2007, 22:13
Kjøp ny vogn der!!! :) Mye billigere... Kan jo evt. selge den når dere kommer hjem. Hvor skal dere?

viffgirl
02-03-2007, 12:48
Du må ikke engang vurdere å ta med en vogn fra Norge - som å ta med sand til Sahara!! Det går helt sikkert ann å bestille vogna på nettet og få den sendt til det stedet dere skal være, sånn at du har den når du kommer. Enkelt, minst like billig (oftest gratis frakt innen amerika) og du er sikker på å få den fargen du ønsker deg.

vanskelig å si hvilken vogn som er best. Hvis du har "planer" om to tette er phil&teds super å ha, den er også fin som enkeltvogn og du kan legge ryggen helt flat (men da ligger ungen nesten helt nede på bakken). OTH/MB ville jeg nok ha kompletert med en bag, men det kan hende at ungen din vokser ut av den i løpet av den tiden du er der. Ingen av disse to vognene har sittestilling som vender mot deg, det er den største ulempen med de, men kanskje du har en sittedel til simovogna du kan bruke når du kommer hjem igjen til du føler dere er klare for en framovervendt posisjon (eller når du blir for lei av å drasse på simo-droget ;) ).

Du får helt sikkert solgt vogna igjen når du kommer hjem til minsamme pris som du har gitt, om du ønsker det, men om du kjøper en av disse ser jeg vanskelig for meg at du vil kvitte deg med den så fort....

Viffgirl

_hufselure_
02-03-2007, 15:57
Vi er veldig fornøyd med Phil&Ted's, der kan ryggen legges flat, men den er litt "åpen" synes jeg. Søk på phil&ted's på barnevognforumet, da finner du mange som har erfaringer med denne vogna. Lykke til, og god tur!!

Sambamama
02-03-2007, 20:59
P&T :jupp: Verdens beste vogn!! :glis:

Maika
02-03-2007, 23:09
Jeg har ikke prøvd oth, men er veldig fornøyd med P&T både som singelvogn og søskenvogn. Jeg liker godt at titteluken bak er av plast slik at en kan se babyen godt. Om en bare skal trille et barn i den kan en også velge å ha en softbag oppi og ha barnet mot seg, den blir dermed ikke så åpen. Den har helt flat liggestilling så du trenger egentlig ikke bag, barnet kan selvsagt ligge begge veier uten bag også:) Vognen er lett og blir veldig flat sammenlagt.

Kaos
03-03-2007, 07:59
Vi reiste til New Zealand når snuppa vår var fem mnd, så vi grublet på akkurat det samme som dere. Både P&T og MB (=OTH) produseres jo der, så det var mye penger å spare :glis:
Vi endte opp med en P&T, nettopp fordi den har helt flat liggestilling. Også en stor fordel at du kan kikke inn til babyen mens du triller! Husk å kjøpe med både UV-trekk og stormtrekk, de er gull verdt. Hadde nok ikke brukt penger på bag når babyen er fire mnd. Vi kjøpte reiseveske til vogna også. Den er genial, som en liten koffert med hjul. Og mye nettere enn OTH sin.
God tur!

Lottas mamma
03-03-2007, 14:09
Tusen takk for mange svar! Tror nok det blir P&T, høres bra ut med helt flat liggestilling og "titteluke"... Dessuten kan jo muligheten for å gjøre den om til søskenvogn stimulere babylysten vår...:snill: På den annen side ; OTH har jo muligheten for kulere trekk og ser unektlig bra ut... :vetikke: