Se hel versjon : 'sove-vintervogn' til 1 åring
Vi gjorde verdens største tabbe da vi kjøpte vogn, vi tok ikke med i betraktning hvordan sportsvogndelen ser ut:gaah: Vel, nå når det nærmer seg tid for å bytte fra bag til sittedel tok jeg en titt og innser at den er ubrukelig som sovevogn med vinterpose . Alt for smal pga noen dumme 'kanter' i hodeenden. :stønn:
Så nå kommer vi til å bruke den som sportsvogn frem til det er vinterposetid igjen til høsten (altså i vår og sommer) også må vi selge den.
Da er guttungen ca 1 år og sover trolig i vognen på dagtid fortsatt, ergo vi må ha en egnet vogn.
Tips ?
Ikke for fancy eller vulgært :vetikke: og ikke en diger kladd av en vogn. Har Basson Duo nå og vil ikke ha en større/tyngre vogn.
(dette er utrolig ergelig altså, er kjempe glad i vogna min men det er jo bagdelen selvsagt)
Tidl. bruker
02-03-2007, 18:40
Da regner jeg med at du liker 4-hjulinger? Siden du liker Basson Duo mener jeg?
Jeg hadde gått for en Simo 123 jeg da.
Fin som sovevogn, for den har en av markedets lengste liggelengder på 105 cm. Vann og vindtette tekstiler, og den har tilnærmet flat liggestilling. Litt usikker på om du får fotpose inkl. på den, men det er å få kjøpt ekstra i hvert fall, og med stor og dyp kalesje er det lunt og godt for en liten skatt.
Den er god å trille også, og ikke så tung til å være 4 hjulet sportsvogn.
Nå får du den på Babyhuset for 2290,-
http://cache.finn.no/mmo/5/925/485/5_1537265750.jpg
http://cache.finn.no/mmo/5/925/485/5_-1761876010.jpg
Ehm ja... den så jo ok ut.
Har ei venninne som har ei Quinny Freestyle (trur eg) som jeg synes er litt fin, er det en OK vogn ?
Tidl. bruker
02-03-2007, 22:33
nei ikke noe jeg ville anbefale.
Ehm ja... den så jo ok ut.
Har ei venninne som har ei Quinny Freestyle (trur eg) som jeg synes er litt fin, er det en OK vogn ?
hvorfor ikke, syns den så fin ut jeg.. HAr trillet Quinny vogner og syns de er veldig gode å trille og kan ikke se noen grunn til at de ikke er gode sovevogner..
Mamma Rosa
03-03-2007, 05:58
Har ikke Quinny Freestyle kort rygg?
Tidl. bruker
03-03-2007, 08:55
Du må ikke finne på å kjøpe Quinny Freestyle Comfort. Ikke hvis du er interessert i å ha ei vogn som er større enn den du har i hvert fall. Comforten er kort i ryggen, trang i sittedelen, og den kan gi deg litt mer action enn du har lyst på - den tipper nemlig for et godt ord.
Har hatt den, så jeg vet hva jeg snakker om.
Det er tidenes skitvogn. Den er fin å se på, men det er også alt.
Det finnes utrolig mange gode alternativer - jeg bare antok at du likte firehjulinger jeg, siden du har en Basson - som er en veldig traust firehjuling. Du kan se på TFK f.eks, - de er romslige, gode å trille, har god liggelengde og har ok utseende - eller OTH, noe bedre trillecomfort skal du vel lete lenge etter :)
Jeg liker mye jeg bare ikke helt ekstreme vogner som ikke ser ut som vogner :vetikke:
OK så Quinnien er ikke noe bra... min venninne er veldig fornøyd- kanskje de er endret siden hennes ble kjøpt ? Den er 5 år sa hun igår.
Jeg får vel bare ta meg en runde i butikkene, vil ha ei vogn som er robust og ikke alt for liten siden det skal være plass til vinterpose (voksipose)
(har en mindre trille/shopper som jeg håper at kan brukes på butikker etc om jeg må ha med meg vogn, jeg bærer jo mest så har ikke det sotre behovet for en shopping vogn men det er jo greit å ha en vogn å legge fra seg det man har handlet i :skummelt: )
Ikke må den koste for mye heller desverre, håper å finansiere den med salget av den andre. Skal ha nytt bilsete også snart :gaah:
Amidriel
03-03-2007, 10:37
Jeg signerer medusa når det gjelder størrelsen på Quinnyen, men at det er en skitvogn er jeg ikke enig i. Vi har vært godt fornøyde med vår. Det er bare synd at de er så små i sitte/liggedelen. Og vognen tipper ikke om du lar være å lesse den ned med stellebag og annet beheng.
Sjekk Finn.no med jevne mellomrom, så kan det hende du finner den perfekte vogna. Du har jo litt tid også, hvis jeg ikke tar helt feil?
Lykke til i jakten!
Har god tid ja, foreløbig bruker vi baggen og den holder nok til våren er her og uten voksien holder den jo enda en stund tror jeg.
Får masse finne simotriller på Finn.no til ca kr 1000-2000,- :jupp:
Har en gutt på nesten 90 cm, og han sover godt i simo'n m pose oppi.
Vi har en Emmaljunga Duo Edge, og Ru sov i den til hun var nesten tre år gammel.
Vi har en Emmaljunga Duo Edge, og Ru sov i den til hun var nesten tre år gammel.
Å kjøpe en annen Duo vogn er uaktuelt, skal jeg ha ny vogn skal den være mindre og mer snerten enn Duoen.
Fant denne, den var jo KUL og mannen syntes også den fin!
http://www.barnesikring.no/wsp/barnesikring/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=5002 TFK Joggster Twist altså. OK vogn ? Noen som aner pris på den ? Er det mulig å finne slike brukt på finn feks ? Jeg har ikke kikket noe særlig etter vogner der. Vil HELST kjøpe ny vogn men det spørs jo på pris etc selvsagt.
Jeg trodde poenget var at du skulle ha en vogn ungen kunne sove i lengst mulig?
Jeg trodde poenget var at du skulle ha en vogn ungen kunne sove i lengst mulig?
Fortrinnsvis over neste vinter, etter det har mine unger sovet lite i vogna (altså etter halvannetårs alder)
Og når jeg først skal bytte vogn vil jeg heller ha en mindre vogn men ikke på bekostning av str innvendig (liggemål)
Godt mulig vi havner på en Simo eller Brio vogn eller noe annet enkelt, TFK`n blir for dyr tror jeg, desverre.
Jeg er IKKE vognoman og bruker vogna lite, men jeg klarer meg ikke uten vogn enda.
SuperiorH
03-03-2007, 13:57
Jeg har simo 123, og min lillegutt er 13 mnd. Den er fortsatt veldig stor til han, men samtidig er den like stor sammenlagt som den teutoinia vogna jeg hadde.
Veldig stødig og god vogn.
Uansett hva du velger, blir det sikkert bra. Lykke til :kidoki:
Diddlina
03-03-2007, 14:09
Kva med Emmaljunga Scooter da??
Det er ei trille, ikkje vendbar. Har 4 faste hjul, regulerbart håndtak, har kalesje, regulerbar rygg og regulerbart fotbrett. Stormtrekk kan kjøpes som ekstrautstyr, koster ca 300,-.
Prisen er også overkommelig. Ca. 2000,- ny.!
Fåes i mange fine farger. Den er også veldig god å trille. Enkel å slå opp og ned, og tar ikkje så stor plass i bil....
Tuppeline har(hadde) ei sånn. Ho har masse å gå på på ryggen. Vi har brukt den med Lammy pose i, og det går fint.
Eg synest denne vogna er mjukare/lettare å trille en Simo trillle. Dei synest eg blir for stive.
ville kanskje kjøpt en TFK twist eller oth ja om jeg var deg, særlig TFK har jo god plass så lenge du trenger vogn i det hele tatt og blir liten sammenlagt.
Da får du vogn som har plass til soving, tar mindre plass i bilen og som også er super å gå turer med samt på shopping;)
ang venninna di så har ho nok den forrige 3hjulingen til quinny, den uten svivehjul,sant? Comforten var vel ny i 2004 kanskje...?
I såfall så er den venninna di har litt bedre, iallefall bedre plass i og lengre rygg. Tror ikke det har vært så mye negativt med den kontro den "nye" som quinny laga.
Tips: JEg er litt på det at jeg kunne se prinsessa lenge. VAr avhengig at sportsdelen kunne brukes begge veier. Dette er jo smak og behag..., men mange barn klarer faktisk ikke å sitte forovervendt de blir stresset av det..
Vi har en 04 modell av HArtan skater xl. jeg er utrolig fornøyd med den er vel ikke den lengst i ryggen, har jeg hørt.. Dette er jo en gnaske dyr vogn,, men har sett mange fine på finn til halv pris..
Prinsessa sov i den til hun var 2.5 ... med voksipose til hun var noe over 2, hun er født i januar så.....
det gikk veldig bra..
Lykke til
Tidl. bruker
04-03-2007, 18:31
Jeg liker mye jeg bare ikke helt ekstreme vogner som ikke ser ut som vogner :vetikke:
OK så Quinnien er ikke noe bra... min venninne er veldig fornøyd- kanskje de er endret siden hennes ble kjøpt ? Den er 5 år sa hun igår.
Jeg får vel bare ta meg en runde i butikkene, vil ha ei vogn som er robust og ikke alt for liten siden det skal være plass til vinterpose (voksipose)
(har en mindre trille/shopper som jeg håper at kan brukes på butikker etc om jeg må ha med meg vogn, jeg bærer jo mest så har ikke det sotre behovet for en shopping vogn men det er jo greit å ha en vogn å legge fra seg det man har handlet i :skummelt: )
Ikke må den koste for mye heller desverre, håper å finansiere den med salget av den andre. Skal ha nytt bilsete også snart :gaah:
Hvis den er 5 år gammel, så er det IKKE Quinny Freestyle 3XL COMFORT, da er det Freestyle 3x + og DEN anbefaler jeg ja - det er noe helt annet enn Comforten.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.