Se hel versjon : En liten og en litt mindre
I okotber får vi en baby til, da er lillemor ca 20 mnd. So då blir spørsmåelt; hvilken søskenvogn er best? Har bekkenplager so må vere lettest mulig, både å handtere og av vekt...
Veit spørsmålet har vore 1000 gng men trenge hjelpa no damer!!!
Jeg hadde helt klart gått for Phil & Ted E3 - Den kan jo brukes selv om det kun er én unge som er med på tur!
Hadde 2 tette ( de 2 første barna ) , og valget falt da på en emmaljunga sportsvogn ( måtte ha det for å komme inn/ut "normale" dører) Da var det kun DIGRE tvillingvogner :gaah: ( 5 år siden)
Men hadde jeg i dag måttet ha en søskenvogn så hadde valget helt klart falt på en phil & teds ... :glis:
Tidl. bruker
02-03-2007, 19:44
Det samme sier jeg. Nå kommer den i ny utgave også, hvor søskensetet kan legges litt ned, så da blir den tilnærmet perfekt som søskenvogn.
Den er lett, har svingbart forhjul, og du trenger bare en vogn. Søskensetet hektes veldig enkelt av når det ikke skal brukes, så du har vogn til både en og to :)
Jeg brukte GT Safari da vi trengte vogn til søsken (14 mnd mellon 1 og 2 og 20 mnd mellom 2 og 3). Brukte voksi oppi når det var kaldt og bare helseteppe ellers. Carena sin softbag passer i vogna og det gjør Teutonia sin også (begge sikres ved å dra skulderselene gjennom i toppen og festes dem i D-ringene i sidene). Vogna er relativt lett (ca 14 kg), har svinghjul, store bakhjul og kan stå oppreist på gulvet når den er sammenslått (i praksis betyr det at man slipper å legge den ned i snøen/sørpa/gjørma osv før den løftes inn i bilen ved transport og at den står i gangen uten å ta mye plass). Jeg slo stort sett alltid vår vogn sammen når vi var hjemme. Vi hadde den som eneste vogn i lange perioder.
Jeg lurte litt på P&T med valget falt på OTH :glis: Hadde nok ikke kunnet hatt noe P&T heller for jeg må ha lilleror veeeldig tilgjenngelig for han har kolikk og er ikke så glad i å ligge i vogna så blir mye opp og ned igjen.
Er vertfall suuuper fornøyd med den og jeg hadde skikkelig plager med bekkenet da jeg gikk med begge gutta. Og ryggen. :mumle:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.