Se hel versjon : Hva er bra med OTH egentlig?
Valgets kvaler... Vi skal kjøpe en ferie/shoppe/nummer 2-vogn og jeg har tidligere luktet litt på buggisen... Men jeg har en viss skepsis til den ennå. (Jeg tviler ikke på om jeg kommer til å like den, men junior er allerede ganske lang, og jeg har sett unger med hodet helt oppi skjermen - og så er det jo den evige debatten om å sove med knekk i hoftene...)
Hva er bra med OTH egentlig? Ser jo at det er mange her som har falt for den. Jeg kjenner ikke noen ting til den - så opplys meg please? :)
Lurer på om det går an å legge ryggen helt ned på den?
Og hvordan fungerer den egenglig på reise?
Mon tro om den kansje er litt for lukket for en varm sommerdag?
Jeg aner ikke, bare tanker jeg gjør meg når jeg ser bilder av den...
Jeg kjenner ikke vogna sjøl, men her står det masse om den:
http://www.danielsbok.com/oth.php
Valgets kvaler... Vi skal kjøpe en ferie/shoppe/nummer 2-vogn og jeg har tidligere luktet litt på buggisen... Men jeg har en viss skepsis til den ennå. (Jeg tviler ikke på om jeg kommer til å like den, men junior er allerede ganske lang, og jeg har sett unger med hodet helt oppi skjermen - og så er det jo den evige debatten om å sove med knekk i hoftene...)
Hva er bra med OTH egentlig? Ser jo at det er mange her som har falt for den. Jeg kjenner ikke noen ting til den - så opplys meg please? :)
Lurer på om det går an å legge ryggen helt ned på den?
Og hvordan fungerer den egenglig på reise?
Mon tro om den kansje er litt for lukket for en varm sommerdag?
Jeg aner ikke, bare tanker jeg gjør meg når jeg ser bilder av den...
Jeg hadde mye heller valgt Buggis til det bruket. (Har en selv, og det funker ypperlig!)
Synes OTH er en smule oppskrytt. :sparke: Men jeg kan da oppsummere hva som er mitt inntrykk av den.
Fordeler:
*Veldig lettkjørt, faktisk den mest lettkjørte vogna jeg har hatt
*Stilrent design
*Svingbart forhjul
*Praktisk korg med mange kjekke lommer under vogna
*Mye ekstrautstyr tilgjengelig
*Regntrekk følger med
Ulemper:
*Regntrekket MÅ impregneres for å ikke ta inn vann nede ved beina til barnet (et felt med ikke-vanntett stoff :himle:)
*Blir forferdelig lang sammenlagt
*Transportbagen er ikke polstret, kun et tynt trekk
*Ingen mulighet for å snu sittedelen
*Brei mellom bakhjula
*Teit regulering av ryggen (to reimer)
*Bumperbar må kjøpes i tillegg
*Ikke regulerbart fotbrett
*Ikke særlig lun
Jeg har OTH og er veldig fornøyd. Jeg har ingen problemer med at den er bred bak(noe jeg heller ikke syns at den er..). Den er utrolig lett å trille, veier lite og Storm sitter veldig bra i den.
Reimene til å justere med er faktisk den beste justeringsmåten jeg har hatt på en vogn, ikke vanskelig i det hele tatt, faktisk veldig enkelt.
Jeg liker at man kan bytte trekk på den.
Mekanismen for å låse forhjulet er veldig bra.
Bakdelen er at den blir ganske lang sammenlagt, men jeg har stor bil så det plager ikke meg;)
Dessuten syns jeg det er litt trangt med bumperbar og vinterpose.
sessan&prinsessan
03-03-2007, 10:10
Jeg hadde mye heller valgt Buggis til det bruket. (Har en selv, og det funker ypperlig!)
Synes OTH er en smule oppskrytt. :sparke: Men jeg kan da oppsummere hva som er mitt inntrykk av den.
Fordeler:
*Veldig lettkjørt, faktisk den mest lettkjørte vogna jeg har hatt
*Stilrent design
*Svingbart forhjul
*Praktisk korg med mange kjekke lommer under vogna
*Mye ekstrautstyr tilgjengelig
*Regntrekk følger med
Ulemper:
*Regntrekket MÅ impregneres for å ikke ta inn vann nede ved beina til barnet (et felt med ikke-vanntett stoff :himle:) (WHAT !!!)
*Blir forferdelig lang sammenlagt
*Transportbagen er ikke polstret, kun et tynt trekk
*Ingen mulighet for å snu sittedelen
*Brei mellom bakhjula
*Teit regulering av ryggen (to reimer)
*Bumperbar må kjøpes i tillegg
*Ikke regulerbart fotbrett
*Ikke særlig lun
Är väldigt spendt på att få Oth`n ja ! för jag misstänker att jag kommer kicka på detsamma som Auto (merket med rött)
I tillegg så är jag rädd den är så tippete bakover som jag synes den kännes ut när jag testet i butiken......
Hoppas trillecomford & design veier opp for ev irritations moment.........
Signerar också Auto i att Bugaboo måste ju vara perfekt till ditt bruk, den ägnar seg väldigt att reise med !! Så vendbar sportsdel också !!
Jeg er veldig fornøyd med vår OTH, men jeg ville aldri ha valgt den som reisevogn/shoppevogn. Til det er den for stor etter min mening. :)
Sessan:
Vet ikke om det med regntrekket er endret på 07-modellen, har ikke hørt noe hvertfall. Den sorte biten med UJ-logo på er altså av et stoff som ikke er vanntett. Resten av regntrekket er i plast og dermed vanntett. Men at de har brukt vanlig stoff som ikke er vanntett på et regntrekk skjønner jeg ikke helt logikken i altså. :knegg:
lille krølle
03-03-2007, 13:57
OTH er den beste vognen jeg har hatt (og jeg har hatt noen ja :flau: )
Det at fotbrettet ikke er regulerbart har jeg ikke tenkt over en gang, lillemann sitter veldig bra, så det har ikke vært noe problem enda iallefall. Og jeg synes ikke den er veldig brei mellom bakhjulene, har heller inntrykk av at den er smalere enn de andre vognene jeg har vært borti (det føles iallefall sånn). Ryggen er lett å justere selv om det gjøres på en litt annen måte enn med andre vogner (to reimer som strammes).
Og vogna triller omtrent av seg selv, så trillekomforten er kjempe bra!
Eneste jeg kan sette fingeren på er det dumme regntrekket. Det er laget av stiv plast og kan lett ødelegges i sømmene, og den ene biten er ikke vanntett dessverre så den må impregneres...
OTH har en deilig kjørekomfort, lang og god rygg. Jeg har aldri tenkt på denne som ustabil, jenta mi på 1,5 syns det er stas å klatre oppi og utav vognen selv. Aldri hatt noen problemer. Den blir også veldig flat sammenlagt. Jeg syns ikke den er oppskrytt.
Jeg har også Bugaboo, hatt den bare et par uker. Jenta sitter også ( som i OTH ) veldig godt. Men ser for meg at hun vokser fortere ut av denne enn OTHen. Kalæsjen er lavere. Jeg syns OTHen er bedre og trille. MEN det er flere kjekke egenskaper med buggis. En kan ha barnet begge veier ( med/mot kjøreretning), den er utrolig lett. Og blir liten sammenlagt. Men jeg hadde store forventninger til Buggis, men er vel ikke helt fortrolig med den.... enda :humre:
Jeg kan anbefale dem begge 2.
Jeg har prøvd litt vogner til disse 3 barna jeg har.
Hei, uten at jeg orker å utdype det så veldig nå må jeg bare få lov å si at jeg synes oth er bedre enn buggis, og jeg har begge. Men alt til sitt bruk da..
Takk for gode råd!
Tror jeg stryker OTH fra listen min - det virker fremdeles som en veldig bra vogn, men ikke til mitt bruk, desverre.
Tidl. bruker
04-03-2007, 13:10
Ville satset på buggis, asbolutt.
Beste vogna som finnes :tøff:
OTH er oppskrytt, aldri likt den.
Tidl. bruker
04-03-2007, 13:43
buggis kan ikke være beste vogna som finnes, den funker jo ikke på vinteren! ivertfall ikke for meg... må dra den etter meg inn i gården her pga det blir bråstopp på slapsesnø... å kalle den perfekt blir da helt feil for meg.
...men så er det det eneste minuset med den å :blunke:
OTH er en super vogn
gode egenskaper:
*God plass
*veldig god ligge/sittestilling
*blir veldig flat og tar liten plass i bilen
*utrolig lett
*veldig stabil
*enkel trinnløs ryggjustering
*kan bytte trekk på den
*lun vogn
*veldig pen og stilren
Dårlige egenskaper:
*Ikke vendbar sittedel
HAr aldri hatt problemer med at regntrekket tar inn vann
regntrekkene som har vert til mine OTHer har det stoffet vert i samme stoff som selve kalesjen og har vert vanntett..
når jeg har på stormtrekk trenger jeg ikke regntrekk for da kalesjen eg vanntett
Tidl. bruker
04-03-2007, 14:05
buggis kan ikke være beste vogna som finnes, den funker jo ikke på vinteren! ivertfall ikke for meg... må dra den etter meg inn i gården her pga det blir bråstopp på slapsesnø... å kalle den perfekt blir da helt feil for meg.
Den er den beste vogna som finnes, den funker utmerket på vinteren, både på snø og slaps. (og jeg har ikke vinterhjul, og kjører med de små hjula forran, og ulåste)
Det er så nær man kommer drømmevogna.
Tidl. bruker
04-03-2007, 15:07
jeg har den jeg å, men her funker den ikke i det hele tatt på slaps :skummelt: ... eneste som skjer er at hjula foran "graver" seg ned i slapsen/ snøen (puddersnø går fint). og det blir BRÅstopp!
å bruke de store foran går bra. men det gidder jeg aldri for da blir det et herk å svinge! umulig å trykke styret ned for å svinge så da må en løfte isteden...
nei nå gleder jeg meg til å prøve OTH!!!
Tidl. bruker
04-03-2007, 15:11
nå har jeg fjæringen på "bløtest" tror jeg, kansje det har noe å si?!
mammmamia
04-03-2007, 15:20
Alt er bra med OTH! At den er lite lun er bare tull (synes jeg) og at den er brei mellom bakhjula er HVERTFALL tull! Har hatt både Quinny, Teutonia og div. andre trehjulinger, og denne er definitivt ikke bredere enn at den fint går inn alle butikker, trikker, busser, døråpninger osv osv..! Ikke vendbar sittedel har aldri vært noe problem her, ingen av ungene mine har trivdes med å sitte mot kjøreretningen i vogn. Regntrekket er utrolig teit, altfor stivt i plasten, så det blir lett hull, det nederste feltet har vi aldri hatt problemer med, men pleier sjelden å gå ut om det pøøøøøøsregner heller..! Den blir dessuten LANG sammenslått, men vi har stor bagasjerom, så det er mye bedre med lang og superflat vogn enn skyhøy, kort vogn eller vogn i to deler...:snill: Trillecomforten er helt ufattelig mye bedre enn Buggis - synes nå jeg! Eeeelsker min OTH og kunne mer enn gjerne hatt den som eneste vogn!
Mamma Rosa
04-03-2007, 17:16
Jeg synes også oth er oppskrytt. Helt grei vogn som er god å trille.
Jeg liker ikke den halvveis sittestillingen de får i den når de er små.
Både jeg og sambo har holdt på å tippe med vogna, men det gjelder vel kanskje alle trehjulinger.
Men jeg synes den var litt mer "simpel" enn hva folk ga uttrykk for.
Tror nok mange trehjulinger kan gjøre samme nytten. *dukker*
nå har jeg fjæringen på "bløtest" tror jeg, kansje det har noe å si?!
Vi bruker den på det strammeste.
Tidl. bruker
04-03-2007, 17:28
Jeg synes også oth er oppskrytt. Helt grei vogn som er god å trille.
Jeg liker ikke den halvveis sittestillingen de får i den når de er små.
Både jeg og sambo har holdt på å tippe med vogna, men det gjelder vel kanskje alle trehjulinger.
Men jeg synes den var litt mer "simpel" enn hva folk ga uttrykk for.
Tror nok mange trehjulinger kan gjøre samme nytten. *dukker*
:nemlig:
Den har jo faktisk verken ordentlig ligge eller sittestilling, og den måten man regulerer ryggen på er helt håpløs klønete.
Simpel ja, mildt sagt, den har jo altfor lite muligheter.
Ikke engang regulerbart fotbrett, så ungene må sove med knekk på leggen til de blir lange nok, til å ha beina ned når de sover, det er jo ikke verken behagelig eller anbefalt for rygg ol.
Ikke har den vendbar sittedel heller, og det er nok det som trekker mest ned.
Og stoffet synes jeg er veldig ubehagelig/stivt, og kalesjen er for liten, ikke lun osv.
Og at man faktisk må ha en ekstra stang på tvers nedenfor knekken på styret, samt noe tråd greier, tilfelle styret knekker! Det er jo faktisk bare utrolig, og hvem kjøper en slik vogna da?
Det reagerte jeg veldig på når noen fortalte hva den var til.
Også blir den lang sammenslått.
Osv. osv.
Det finnes ikke noe bra med den faktisk! :slem:
*dukker ikke*
:snill:
mammmamia
04-03-2007, 17:33
Den har jo faktisk verken ordentlig ligge eller sittestilling, og den måten man regulerer ryggen på er helt håpløs klønete.
Simpel ja, mildt sagt, den har jo altfor lite muligheter.
Ikke engang regulerbart fotbrett, så ungene må sove med knekk på leggen til de blir lange nok, til å ha beina ned når de sover, det er jo ikke verken behagelig eller anbefalt for rygg ol.
Ikke har den vendbar sittedel heller, og det er nok det som trekker mest ned.
Og stoffet synes jeg er veldig ubehagelig/stivt, og kalesjen er for liten, ikke lun osv.
Og at man faktisk må ha en ekstra stang på tvers nedenfor knekken på styret, samt noe tråd greier, tilfelle styret knekker! Det er jo faktisk bare utrolig, og hvem kjøper en slik vogna da?
Det reagerte jeg veldig på når noen fortalte hva den var til.
Også blir den lang sammenslått.
Osv. osv.
Det finnes ikke noe bra med den faktisk! :slem:
*dukker ikke*
:humre:
Hva med at den er lenger i ryggen og bedre plass enn Bugaboo? Eller at man faktisk må ha skandinaviske hjul for at ikke hjulstanga på Buggisen skal knekke rett av :snill: Hehe, er jo ikke derfor den tverrstanga på styret på OTH er der, det er for å gjøre vogna mer stabil! :humre:
Mye smak og behag ute og går her ser jeg..!
Mamma Rosa
04-03-2007, 17:38
Eller at man faktisk må ha skandinaviske hjul for at ikke hjulstanga på Buggisen skal knekke rett av :snill:
?? Hæ?? Har jeg gått glipp av noe?
Tidl. bruker
04-03-2007, 17:42
Hva med at den er lenger i ryggen og bedre plass enn Bugaboo? Eller at man faktisk må ha skandinaviske hjul for at ikke hjulstanga på Buggisen skal knekke rett av :snill: Hehe, er jo ikke derfor den tverrstanga på styret på OTH er der, det er for å gjøre vogna mer stabil! :humre:
Den er kortere i ryggen enn buggisen, og min snuppe har mye bedre plass i buggisen.
Man må ikke ha skandinaviske hjul nei, de har ikke jeg brukt enda jeg, og ingenting har knekt, de er så og si identiske med de andre, just FYI.
Pøh, den stanga er der for det jeg sa, og uansett, stabilitet i en stang? :knegg:
Tidl. bruker
04-03-2007, 17:45
hørt om stabilisatorstang i biler?
var mye dissing av OTH lil`c !? har du OTH?
nå skal ikke jeg si noe før den er prøvd godt her, men da skal jeg jammen skrive min vurdering også.
OTH kortere i ryggen enn buggis?
Emmeline81
04-03-2007, 17:53
Alle har jo hver sin smak da, hadde vel vært kjedelig om alle gikk rundt å trillet buggiser??? eller??? Buggisen er kul den, mulig jeg kjøper en til nesteman, men nå føler jeg at Oth passer bedre til lillemann. Han vil helst sitte med kjøreretningen, han liker ikke å sove flatt, at det ikke er fotbrett får jeg se om plager han når jeg fården,men han har sittet godt i vognen når han har prøvd den.
Jeg synes ikke reguleringen av ryggen er vanskelig, synes det er værre med glidelåsregulering feks. og det er jo bra at det er trinnløst spør du meg, man kan regulere den akkurat som man vil.
Kalesjen på de nye modellene har blitt lunere, og den tråden på styret er ikke tilfelle styret knekker, det er en ekstra sikkerhet mens man er ute å går og man feks skulle glippe vogna i nedoverbakker!!!! Som på et surfebrett, man får kjøpt disse løse til å feste på andre vogner....
mammmamia
04-03-2007, 17:54
hørt om stabilisatorstang i biler?
var mye dissing av OTH lil`c !? har du OTH?
nå skal ikke jeg si noe før den er prøvd godt her, men da skal jeg jammen skrive min vurdering også.
OTH kortere i ryggen enn buggis?
Jepp!! Jeg er hvertfall superfornøyd med vår OTH fremfor Buggisen (som jeg synes har mange "skjønnhetsfeil" til vårt bruk) :knegg:
mammmamia
04-03-2007, 17:56
Den er kortere i ryggen enn buggisen, og min snuppe har mye bedre plass i buggisen.
Man må ikke ha skandinaviske hjul nei, de har ikke jeg brukt enda jeg, og ingenting har knekt, de er så og si identiske med de andre, just FYI.
Pøh, den stanga er der for det jeg sa, og uansett, stabilitet i en stang? :knegg:
:blabla:
Den er IKKE kortere i ryggen enn buggisen nei, har vært flere her inne som har solgt buggis og kjøpt OTH nettopp pga lengre rygg! Og hvorfor tror du det ble lansert skandinaviske hjul da? Bare for moro? :hehehe:
den tråden på styret er ikke tilfelle styret knekker, det er en ekstra sikkerhet mens man er ute å går og man feks skulle glippe vogna i nedoverbakker!!!! Som på et surfebrett, man får kjøpt disse løse til å feste på andre vogner....
:hviske: Den er på Buggisen også.
mammmamia
04-03-2007, 18:12
:catfight:
:Popcorn:
:lol:
Tidl. bruker
04-03-2007, 18:22
:iiik:
Sannemor
04-03-2007, 18:23
OTH! :heia:
Uten å utdype så mye vil jeg bare kommentere noe:
Jeg har aldri hatt problemer med at den nederste delen på regntrekket trekker inn vann. Har solgt en OTH, har tvillingOTH og venter nå på ny OTH, og det har ikke vært et problem.
Ryggen er lengere enn Buggis.
Kan ikke skjønne hvorfor vogna ikke oppfattes som lun?
Fotbrettet har aldri plaget meg.
Buggis er oppskrytt! :nemlig:
Det JEG syns er litt snålt er at buggisgjengen her inne klager på at folk kritiserer denne vognen med at den er oppskrytt osv eller at det er andre vogner som er bedre, men hver gang det kommer en vogntråd her(ihvertfall siden jeg begynte å lese her inne) blir den tatt over av buggielskere. Nå var jo spørsmålet til HI hva folk syns om OTH, og så ender det(atter en gang) opp i om Bugaboo er den beste vognen???
Så både om det diskuteres andre vogner eller buggis, blir de fleste overkjørt av buggiseiere. Det ER jo ikke sikkert dette er den ultimate vogn for alle:snill:
Jeg venter på en OTH nå snart...jippi:snill: , men skal i tillegg ha en Mistral som sovevogn fordi jeg ønsker ikke å bare ha OTH som enenste vogn. Men atter andre har ikke behov for andre vogner enn OTH. Så vi har alle forskjellige behov, smak og ønsker. Så det at noen digger en vogn, behøver ikke nødvendigvis bety at alle gjør det nei:humre:
Mamma Rosa
04-03-2007, 18:38
Asså, unnskyld meg Luca.
Nå sa HI selv at hun luktet på buggisen. Skal ikke folk få lov til å kommentere det da heller?
Nå skal hvertfall ikke jeg ha skylda for å ha smugreklamert!
Jeg bare sa hva jeg syntes om Oth, som jeg selv har hatt.
Nå er det visst best å holde kjeft uansett!
Eier man en buggis er det best å ikke kommentere noe annet her i vognforumet.
*oppgitt*
Asså, unnskyld meg Luca.
Nå sa HI selv at hun luktet på buggisen. Skal ikke folk få lov til å kommentere det da heller?
Nå skal hvertfall ikke jeg ha skylda for å ha smugreklamert!
Jeg bare sa hva jeg syntes om Oth, som jeg selv har hatt.
Nå er det visst best å holde kjeft uansett!
Eier man en buggis er det best å ikke kommentere noe annet her i vognforumet.
*oppgitt*
Og, det svaret syns jeg ofte kommer opp. Det er da vel ingen som sier at en buggiseier ikke kan kommentere all slags vogntråder her, men kanskje ikke overkjøre alle tråder:humre:
HI sa hun HADDE luktet på buggis men slått det fra seg. Da er det jo fint å komme med erfaringer med buggis også, men sysn liksom alle tråde ender i at den er best no matter what:-)
Tidl. bruker
04-03-2007, 20:24
:skratte:
Like ubetalelig hver gang det her.
(og ja, jeg har hatt OTH og prøvd den ut for de som lurte)
Tidl. bruker
04-03-2007, 21:35
jeg liker bugabooen min veldig godt! IKKE MISSFORSTÅ! men personlig har jeg en liten følse av at jeg kommer til å like OTH mere...:vetikke: i mine øyne er Bugaboo en vår-sommer-høst vogn og ikke egnet på vinterføre, dette har jeg skrevet før her, løssnø ja, men slaps og annet nei. ERGO vinterhjulene finnes. uansett, skal bli veldig spennende å prøve OTH, de fleste er storfornøyde med den! veldig få her som har klaget, bare LIL`c jeg har lest hittil i min tid på vognforumet ivertfall...men for å svare på topicen:
det jeg liker med OTH er :
LETT
PEN
RENE LINJER
BYTTBARE TREKK
KNEKKSTYRE!!!
STOR HANDLEKURV LETT TILGJENGELIG
3 HJUL
SVINGBARTFORHJUL
SER SOLID UT OG ER SOLID
DEKKMØNSTRET (Er jeg vognpsyko eller?!)
IKKE NO FJASERIER OG BORRELÅSER SOM HENGER Å SLENGER!
LIKER OGSÅ REGNTREKKET AV UTSEENDE
Like ubetalelig hver gang det her.
(og ja, jeg har hatt OTH og prøvd den ut for de som lurte)
????
Kanskje ikke alle Bugabooeiere er like krasse som deg, men det hadde liksom ikke falt meg inn å være så bastant på at den eneste vognen som funket var min egen og alle andre var håpløse som du så fint vil få fram.
Bevares Bugaboo er en flott vogn det, min venninne Sessan har et prakteksemplar av den:snill: , så har sett den live mye, båret den inn og ut av bil og trillet den...men som sagt, så er det ikke sikkert den er den ultimate vogn for alle. Og det kan vel ikke være så tungt å innse vel:humre:
Mamma Rosa
05-03-2007, 06:19
Og, det svaret syns jeg ofte kommer opp. Det er da vel ingen som sier at en buggiseier ikke kan kommentere all slags vogntråder her, men kanskje ikke overkjøre alle tråder:humre:
HI sa hun HADDE luktet på buggis men slått det fra seg. Da er det jo fint å komme med erfaringer med buggis også, men sysn liksom alle tråde ender i at den er best no matter what:-)
Vi tolket HI forskjellig.
Jeg tror ikke du i utgangspunktet hintet til meg, så jeg velger å la det ligge. :)
Jeg synes ryggreguleringen på OTH'n er veldig praktisk og enkel. Har hatt P&T, og den er langt mer knotete.:urk:
Dumt at den ikke kan snus begge veier,men da hadde kanskje veid mer??
Har også en Esprit for øyeblikket, (buggis-wannebe:snill: ), som jeg er veldig fornøyd med. Den har mye av det samme designet med to små og to store hjul, setet/bagen kan snus og det er samme trinnløse justeringen på setet.
Det som er minuset med den er at kalesen er ganske liten på sittedelen, så den passer ikke godt til sure dager, med vind om, du da ikke bruker regntrekket eller legger et helspledd halveis foran åpningen.
Men jeg synes den er mye penere enn buggisen da, som jeg synes er for sær i utseendet etter min smak.:humre:
Ikke ordentlig sitte eller liggestilling :rofl:
Det er det dummeste jeg har hørt. Tror du virkelig at oth hadde vært så populær hvis det er slik?
Jenten min elsker å sitte i oth`en sin. Den har kjempegod sittestilling, og reguleringen i ryggen er ikke klønete etter min mening. Sier som nevt at f.eks p&t er mye vanskeligere.
Liggestillingen på oth er genial. Det er ikke slik at de ligger helt flatt med beina nedover, men har en liten knekk der med hoften som kan minne om buggisen sin liggestlling. Min jente sover lenger og bedre i oth enn i buggis:snill:
(Jeg har begge ja)
Og nå er jeg en smule flau over å ha deltatt i en "min vogn er best" diskusjon...
Tidl. bruker
05-03-2007, 23:17
????
Kanskje ikke alle Bugabooeiere er like krasse som deg, men det hadde liksom ikke falt meg inn å være så bastant på at den eneste vognen som funket var min egen og alle andre var håpløse som du så fint vil få fram.
:knegg:
Ja, det var nok poenget, Einstein :snill:
Hupps, jeg glemte å få med at jeg faktisk HAR en OTH. Får jeg lov å mene noe da? :snill:
Hupps, jeg glemte å få med at jeg faktisk HAR en OTH. Får jeg lov å mene noe da? :snill:
Mmmm.. skeptisk.....:mhmm:
Den er den beste vogna som finnes, den funker utmerket på vinteren, både på snø og slaps. (og jeg har ikke vinterhjul, og kjører med de små hjula forran, og ulåste)
Det er så nær man kommer drømmevogna.
Her er et eksempel på hva jeg mener med å kjøre over en vogntråd, OTH som HI spør om er vel ikke nevnt med et ord:-) Og hvor i all verden kan du ta det fra at det er den beste vogna som finnes...hehe:humre: Den er jo ikke det som tidligere sagt for alle vet du:-)
Så supert at du er fornøyd med vogna de, men det er vel ikke nødvendig å slakte alt annet så durabelig som du gjør da vet du....litt kjedelig å måtte lese gang, på gang, på gang.........
Tidl. bruker
06-03-2007, 09:35
Her er et eksempel på hva jeg mener med å kjøre over en vogntråd, OTH som HI spør om er vel ikke nevnt med et ord:-) Og hvor i all verden kan du ta det fra at det er den beste vogna som finnes...hehe:humre: Den er jo ikke det som tidligere sagt for alle vet du:-)
Så supert at du er fornøyd med vogna de, men det er vel ikke nødvendig å slakte alt annet så durabelig som du gjør da vet du....litt kjedelig å måtte lese gang, på gang, på gang.........
Du tar kaka, vennligst bare fortsett så jeg kan le litt mer.
Tidl. bruker
06-03-2007, 09:35
Mmmm.. skeptisk.....:mhmm:
Det skulle jeg og til å si :slem:
Ok, innser det; nytteløst:snill:
Emmeline81
06-03-2007, 09:56
Denne diskusjonen her tar jo helt av. Man har forskjellige behov og ønsker om en vogn, sånn er det bare. Å hevde at det ikke finnes andre gode vognre enn bugaboo blir jo helt latterlig spør du meg. Du liker din bugaboo, så fint for deg, men andre må ha lov til å ha meninger også.
Tidl. bruker
06-03-2007, 19:51
men andre må ha lov til å ha meninger også.
:niks:
Tidl. bruker
06-03-2007, 21:08
nå er du tåpelig!
mammmamia
06-03-2007, 21:17
:himle:
Tydeligvis en "fjortiss" som synes det er hysterisk morsomt å se hvor hissige hun kan få oss her..! :humre:
Tidl. bruker
06-03-2007, 21:56
hvem da mener du ?
Det er nok IKKE deg mammamia mener:-)
Ærlig talt jenter! "Min vogn er bedre enn din vogn" ?!? Finn en annen tråd å krangle i. Takk til dere som svarte på det jeg spurte om. Til dere andre: Gå vekk - dette er min tråd.
Tidl. bruker
06-03-2007, 22:42
Hysterisk morsomt ja :nemlig:
Hva har man nm til liksom?
Underholdning.
Og kjære frøken dette-er-min-tråd :himle:
Det er faktisk nm sin tråd, i følge forum reglene :åpplyser:
Tidl. bruker
06-03-2007, 22:51
herregud du har ikke mye å gjøre! du må slappe av litt! :åpplyser:
Tidl. bruker
06-03-2007, 23:04
herregud du har ikke mye å gjøre! du må slappe av litt! :åpplyser:
Det er nok det.
Man blir så stressa av å sitte her og suse.
lille krølle
07-03-2007, 07:30
Har du gjort deg noen meninger om OTH nå, HI? :fnis:
Surferosa
07-03-2007, 07:43
Jeg har både buggis og OTH, og jeg er mest fornøyd med OTH.
Grunnen til det er rett og slett:
1. Jeg syns OTH er mye bedre å trille. Den er mer stabil og egner seg like godt på snø og is som på asfalt. Å trille buggisen med de store hjulene foran er håpløst. Den svinger fra side til side i et kjør! Umulig å trille rett frem!
2. Jeg syns til tider at buggisen virker litt vinglete, og om jenta mi på 3 år sitter i den er jeg redd sportsdelen vil knekke av. (og jenta mi er ei tynn flis på 13kg)
3. Jeg syns det er lettere å legge sammen OTH. Nå har jeg hatt buggisen i et halvt år og strever fortsatt med det...
Kom ikke på mer i farten, men dette erihvertfall hva JEG syns.
Og bare for å ha det sagt så er jeg glad i begge vognene altså, men om jeg bare skulle hatt EN, er jeg ikke i tvil om hvilken jeg hadde valgt. ;)
Tidl. bruker
07-03-2007, 07:46
må bare rette deg på punkt 1.
man må låse de små hjulene når man kjører med de store foran, ellers blir det som du skriver, svært vinglete! med de låste små bak går det greit men er et herk å svinge! man kan ikke presse håndtaket ned slik som andre vogner føler jeg, men må løfte og svinge... tungvinte greier! glad våren kommer nå!
...og OTH`n !
Surferosa
07-03-2007, 07:48
Ja det og er et problem. Man kan ikke presse ned håndtaket for å løfte vogna hvis man triller med de små bakerst.
Kjære vene, dere er jo så opptatt av å krangle om hvem som har best vogn at dere helt har oversett hovedinnleggers innlegg på første side om at OTH da ikke passer for henne.
Takk for gode råd!
Tror jeg stryker OTH fra listen min - det virker fremdeles som en veldig bra vogn, men ikke til mitt bruk, desverre.
mammmamia
07-03-2007, 08:38
Haha, jeg dør..! Denne tråden har resultert i min første RØDprikk! :himle: Går det an å ta seg så nær av ting?? :lol:
Nå er jeg hvertfall ferdig med denne saken! :nikker:
Haha, jeg dør..! Denne tråden har resultert i min første RØDprikk! :himle: Går det an å ta seg så nær av ting?? :lol:
Nå er jeg hvertfall ferdig med denne saken! :nikker:
Milde Matilde! Rødprikk i en VOGNTRÅD? :dåne:
Mamma Rosa
07-03-2007, 08:44
Milde Matilde! Rødprikk i en VOGNTRÅD? :dåne:
Det tok litt vel av her ja!
Vil be om unnskyldning hvis HI tok seg nær av det jeg skrev!
Det tok litt vel av her ja!
Vil be om unnskyldning hvis HI tok seg nær av det jeg skrev!
Jammen meg har ikke jeg blitt rødprikket også. :humre:
Har ikke tatt meg nær av noenting jeg :)
Ble bare litt overrasket over at det ikke går an å spørre noen saklige spørsmål på vognforumet uten at damene skal bryte ut i krangel om hvem som har den beste vogna.
Tidl. bruker
07-03-2007, 10:53
en "liten" rød en hos meg å...
Tidl. bruker
07-03-2007, 11:01
Hos meg og :D
Og jo, jeg har fått med meg at OTH var uaktuell, derfor jeg tipset om andre.
Emmeline81
07-03-2007, 11:35
Kanskje et dumt spørsmål, men hvordan ser dere at dere har blitt rød prikket? har jo lagt inn innlegg i samme tråd jeg og, men kan ikke se har fått noen rød prikk....:vetikke:
Tidl. bruker
07-03-2007, 11:46
kontrollpanel, bla nedover...
Jeg har ikke fått noen rødprikker.. :snurt:
Ok, jeg får gjøre et nytt forsøk:
Buggis er en praktisk vogn til reiser og kjøpesenter, men er helt rævva å trille på vinterføre og alt annet som ikke som ikke minner om linoleum. Dessuten er den stygg,ser nærmest uferdig ut,og de små hjulene med støtdempere er jo bare grusomme.:urk:
:moahaha:
mammmamia
07-03-2007, 16:25
Buggis er en praktisk vogn til reiser og kjøpesenter, men er helt rævva å trille på vinterføre og alt annet som ikke som ikke minner om linoleum. Dessuten er den stygg,ser nærmest uferdig ut,og de små hjulene med støtdempere er jo bare grusomme.:urk:
:moahaha:
:heia: :heia:
Electronica
07-03-2007, 17:03
Noen som bryr seg om hva som skjer ellers i verden?
:vente:
Lottas mamma
07-03-2007, 17:44
Litt på siden kanskje, men; har nettopp "prøvekjørt" en OTH-vogn og er kjempebegeistret! Til deg som er i tvil om hvilken vogn du skal velge; har du prøvd de ulike vognene? Vi går MYE med vogn, og ser frem til en lettkjørt sommer...:snill:
Mamma Rosa
07-03-2007, 18:00
Noen som bryr seg om hva som skjer ellers i verden?
:vente:
Jeg tenker ofte på stellevesker. :blånn:
Electronica
07-03-2007, 18:36
Jeg tenker ofte på stellevesker. :blånn:
Stellevesker er morsomt. :luring:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.