PDA

Se hel versjon : oth, easywalker eller tfk (eller bugaboo?)

eljo
03-03-2007, 21:30
Heisann!
Hvem er best av disse vognene? Tenker å klare meg med en vogn, og den bør være grei å få inn og ut av bilen, men samtidig være god å trille. (Triller mest på asfalt, men mye oppsprukken og dumpete vei fordet). Nå er minstemann 3 mnd.
Har en Teutonia spirit s3, men den er tung og tungvin å få ut og inn av bilen, så den skal jeg selge.

Dolly
03-03-2007, 21:47
OTH eller bugaboo...

hvis du ikke bryr det om ikke vendbar sittedel ville jeg garantert hatt oth som eneste vogn

Tidl. bruker
03-03-2007, 23:27
Bugaboo Cameleon, uten tvil.
Beste vogna som finnes :tøff:

vicky79
03-03-2007, 23:31
Bugaboo!

Stikka74
04-03-2007, 00:11
Bugaboo Cameleon, uten tvil.
Beste vogna som finnes :tøff:

:kidoki:

Isa
04-03-2007, 00:24
Bugaboo helt klart!

anjus
04-03-2007, 00:56
Bugaboo er jo nyyyydelig, OTH er knallgooood...
Kan du ikke kjøpe begge? :leppe: Plis?

Cilius
04-03-2007, 08:51
Hvis du bare skal ha en vogn hadde jeg gått for Bugaboo.
Jeg har både den og TFK og er veldig fornøyd med begge, men Buggis er go-vogna :elsker:

sessan&prinsessan
04-03-2007, 08:58
Bugaboo helt klart !!!

Fordi den har vändbar sittdel.................

& är helt super förövrigt !!

eljo
04-03-2007, 21:26
Takk for svar!
Da blir det vel en bugaboo på oss, bare jeg får solgt spirit'en. Blir spennende!

eljo
04-03-2007, 21:36
Og så leste jeg shoppetråden til novemberklubben (der jeg hører til), og der var ei som ikke var fornøyd med buggisen. Skrev at det ikke var ei turvogn, og det er vel egentlig det som er viktigst for meg. Med førstemann gikk jeg vel ca 7 km nesten hver dag i flere måneder.
Så til turvogn, da?

Tidl. bruker
04-03-2007, 21:48
jeg går tur hver dag med bugaboo, ca 7km her å, vel ikke nå siste 3 ukene pga snøslaps! da er den ubrukelig, det skal jeg være førstemann som er ærlig å inrømmer skriver! de små hjula graver seg ned i slapsen og enn står bom fast og får bråstopp.

men på alle andre flater og unnerlag er den super! asfalt, jord, gressplener, grus går overaskende bra!

jeg testet å bruke de store hjula foran og de små låst bak sist nå en tur, det gikk jo greit forover, men ikke no supert liksom, var et styr å svinge sånn... hadde kjøpt vinterhjula om du MÅ ut på vinteren å går tur!

jeg har ikke vert i skogen enda... føler egentlig jeg gruer til den dagen jeg skal det med bugaboo`en..innen den tid har jeg OTH da men :glis: , mye pga dette jeg har skrevet om at OTH ble kjøpt ja.

føler buggisen kommer til kort ofte...

heldigvis snart vår! :tøff:

ps: kjørt med den på bløtest fjæring!, skal stille de på hard og teste føre imorgen om det blir bedre...

kristi
04-03-2007, 22:30
Jeg har TFK og er super fornøyd!! Det er virkelig en god turvogn på all slags føre og i all slags vær!!

Lellell
04-03-2007, 22:53
Av disse 3 du nevner syns jeg OTH er penest..., men TFK har håndbrems og regulerbart fotbrett. Hadde OTH hatt dette + vendbar sittedel så hadde den vært "perfekt".

( vendbar sittedel og regulerbart fotbrett har ikke vært savn hos meg :blafre: )

OTH er vel den letteste av disse 2 ?

TFK blir kortest, mest kompakt sammenlangt, MEN OTH blir flatest.

Jeg syns det "enkle" designet til OTH er stilig, TFK ser litt "røffere" ut med sine glidelåser og lommer.

Easywalker ser sååå lite lun ut, men har aldri fått studert denne skikkelig.

_________

Og ang Bugaboo, den er UTROLIG lett, og et pluss at barnet kan sitte begge veier. Den er stilig.

Deilig å trille på kjøpesenter og asfalt. Men jeg har hatt problemer i både snø og på grus.

Jeg hadde nok ikke klart med med kun Buggis, og jeg er aller mest fornøyd med OTH ( Kjørekomfort)

I begge disse ( Buggis og OTH ) sitter jenta som en prinsesse. Utrolig gode seter i begge 2. Jeg syns begge er lune. Ryggen er nok lengre i OTH, ser for meg at hun kan bruke denne vogna lengre ??

Liker best regntrekket til OTH, og er fan av knekkhåndtaket. ( Buggis har teleskop )

Men alt i alt... syns det er topp å ha både en Buggis og en OTH.

Stikka74
04-03-2007, 23:08
Ryggen er nok lengre i OTH, ser for meg at hun kan bruke denne vogna lengre ??

Ryggen er faktisk lengre på Bugaboo Cameleon enn OTH, men kalesjen skrår mer på Bugaboo. Vi pakket bort OTH som sovevogn før Bugaboo faktisk.

Smula
04-03-2007, 23:15
Jeg ville gått for buggis, først og fremst fordi den har stor og vendbar sportsdel. Vi går forøvrig masse tur, og det går fint til tross for at vi ikke har vinterhjul. Men nå går jeg jo tur på asfalt (siden det er det det er mest av her), så det er den eneste erfaringen jeg har. Tror ikke jeg ville dratt med meg buggisen opp i skogen, men det gjelder i grunnen hvilken som helst vogn på 4 hjul.

Lellell
05-03-2007, 08:36
Ryggen er faktisk lengre på Bugaboo Cameleon enn OTH, men kalesjen skrår mer på Bugaboo. Vi pakket bort OTH som sovevogn før Bugaboo faktisk.

ååå, det var jeg ikke klar over. Men når ha jeg jo ikke målt heller da :sparke: Men inntrykket mitt er at OTH er lengre ? Jeg syns det ser ut til at jenta mi kommer til å stange i kalæsjen til Bugaboo leeenge før OTH :vetikke:

Stikka74
05-03-2007, 08:47
ååå, det var jeg ikke klar over. Men når ha jeg jo ikke målt heller da :sparke: Men inntrykket mitt er at OTH er lengre ? Jeg syns det ser ut til at jenta mi kommer til å stange i kalæsjen til Bugaboo leeenge før OTH :vetikke:

Hun stanger nok i kalesjen på BC før OTH ja. Bugaboo sin kalesje skrår litt. Men den er jo helt myk i forhold til andre kalesjer, så kan ikke sammenlignes. Sovekomforten var totalt mye bedre i BC enn OTH selv med hodet i kalesjen.

Mamma Rosa
05-03-2007, 08:51
Av de du spør om ville jeg helt klart valgt Bugaboo, den har vendbar sittedel.

Cilius
06-03-2007, 09:28
Jeg er enig i at de små Buggis-hjulene er håpløse på vinterføre, men jeg synes vognen fungerer fantastisk bra med vinterhjul :lykkelig:

Lille Pille
11-03-2007, 15:23
*abbånere* ;)

Tidl. bruker
11-03-2007, 15:33
bare limer inn dette:

TEST:
http://barneutstyr.wikispaces.com/Bugaboo+Cameleon

- Vendbar sittedel
- teleskophåndtak som lett kan vippes over hvis man vil ha de store hjulene først.
- Lett og smal, kommer frem overalt
- Utrolig lettkjørt mtp svingbare forhjul
- Formsydd rygg i sittedelen, barnet har god støtte
- Gjennomsiktig regntrekk som kan brukes uten kalesje
- Variable løsninger på varme sommerdager (luftig sommerkalesje)
- Lun kalesje for vindfulle dager
- Stor handlekurv hvor ingenting har mulighet til å falle ut
- byttbare trekk for variasjonens skyld
- Trekkene er lette å vaske
- Liten sammenlagt
- Fungerer bra på grusveier, bruker bare de store hjulene først og låser de små bak.
- Lett å trille i motbakke
- Vinterhjul å sette foran om det trengs
-Adapter til bilsete, klikk på understellet
- 9 Kg

"snø" modus, storehjula foran:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/DSC00021.jpg

vinterhjul:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/301220061737Cq5RZIoi9ApBLvS9Ei.jpg

Bilseteadaptere!:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/maxicosicabriobugaboo.jpg

regntrekk som ikke gjør alt "svart" for barnet, men barnet kan titte på alt uten å blir våt:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/6_1165745524802.jpg

liten glad buggiseier:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/DSC00948.jpg

synes vogna er genial jeg!

anjus
11-03-2007, 23:34
*abbånere* ;)
MEGET lurt! :blafre:

Fjolla
11-03-2007, 23:48
Bugaboo eller OTH...jeg hadde nok holdt en knapp på Bugaboo som eneste vogn, men gjerne begge to - de utfyller hverandre ypperlig! Evt. TFK...sistnevnte har jo et par store fordeler fremfor OTH selv om designet nok er mindre stilig.

Tidl. bruker
11-03-2007, 23:51
blir spennende, jeg får jo OTH neste helg og har en følse på den blir lengst i hus her ivertfall... den ser så himla god ut å trille! ivertfall er tvilling oth god, var brei da så ble litt annen følse.

bugaboo er best å trille av alt jeg har trillet på.

hittils... :humre:

Tidl. bruker
11-03-2007, 23:52
Bugaboo eller OTH...jeg hadde nok holdt en knapp på Bugaboo som eneste vogn, men gjerne begge to - de utfyller hverandre ypperlig!
nei for bugaboo er ikke noe å ha på vinteren! ikke uten vinterdekka på ivertfall!

men derav BEGGE to!!! enig enig!!!

guttem@mm@
12-03-2007, 08:20
Hvis vi bare skulle hatt en eneste vogn ville også jeg valgt bugaboo, dette delvis fordi oth blir så veldig lang når den er lagt sammen og det er tungt å ta den innog ut av bilen pga. dette. Ellers er trillecomforten veldig god på oth og den er bedre på vinterføre. Har ikke testet vinterhjulene til buggisen men skal ha det til min neste buggis, da tror jeg den blir absolutt optimal.

Men aller helst ville jeg hatt både oth og buggis da....:humre:

Tidl. bruker
12-03-2007, 08:32
Hvis vi bare skulle hatt en eneste vogn ville også jeg valgt bugaboo, dette delvis fordi oth blir så veldig lang når den er lagt sammen og det er tungt å ta den innog ut av bilen pga. dette. Ellers er trillecomforten veldig god på oth og den er bedre på vinterføre. Har ikke testet vinterhjulene til buggisen men skal ha det til min neste buggis, da tror jeg den blir absolutt optimal.

Men aller helst ville jeg hatt både oth og buggis da....:humre:

spørs hvor stor bil man har det vel :blunke:

Mamma Rosa
12-03-2007, 08:38

Vi sleit skikkelig siden vi har et hundebur baki også.
Mondeo stasjonsvogn er vel ikke akkurat liten.
(har ny bil nå, en enda større, 7 seter, og jeg ser at det ville blitt et like stort problem i den)

Tidl. bruker
12-03-2007, 09:07
ok! vi har ikke hund da så, men forstår problemet da ja...

-=Ceci=-
12-03-2007, 09:12
Bugabooooooooooooo! :)

guttem@mm@
12-03-2007, 10:41

Vi har en opel vectra og den er faktisk en av de største stasjonsvognene på markedet i dag og selv i den må jeg legge vognen oppover setekanten så jeg tør påstå at den vognen er STOR selv om man har stor bil, noe som gjør det vanskelig å løfte den inn... Og det er vel ingen hemmelighet at oth er lang sammenlagt og tror ikke det er et spørsmål noen her inne vil bestride.

( og vi har ikke noe annet bak enn den vognen.. bare så det er sagt...)

Fjolla
12-03-2007, 15:11
Det er tydeligvis forskjell på bagasjerom, stor bil eller ikke. Vi har LITEN stasjonsvogn, men fikk OTH glatt inn på langs uten å måtte legge den på skrå ;) Men den er LANG sammenlagt ja!!!

Jeg synes forøvrig ikke Bugaboo er så gal på vinterføre jeg da, men med vinterhjulene blir den sikkert veldig god :jupp:

Emmeline81
12-03-2007, 17:09
Det er tydeligvis forskjell på bagasjerom, stor bil eller ikke. Vi har LITEN stasjonsvogn, men fikk OTH glatt inn på langs uten å måtte legge den på skrå ;) Men den er LANG sammenlagt ja!!!

Jeg synes forøvrig ikke Bugaboo er så gal på vinterføre jeg da, men med vinterhjulene blir den sikkert veldig god :jupp:

Hvordan bil har dere? Vi har liten stasjonsvogn vi og, er spent på hvordan den går inn i bilen.

Jannicke81
12-03-2007, 18:21
Ville gått for bugaboo ja :jupp:

Fjolla
28-03-2007, 20:33
Hvordan bil har dere? Vi har liten stasjonsvogn vi og, er spent på hvordan den går inn i bilen.

Så ikke denne før nå jeg, men vi har Audi A4 Avant, og OTH går altså akkurat inn uten å måtte stilles på skrå ol. :kidoki: På tvers da vel og merke...den hadde stanget i seteryggen om den skulle legges inn på langs...

Rode
29-03-2007, 00:15
VI har Easy Walker og er super fornøyd, den er lett og kjempe god som turvogn. Den blir veldig liten når du tar den sammen og hvis du tar av hjulene i tillegg får du plass i hvilken som helst bil.
Kalensjen kan også tas av da det er behov for det.

Angrer ikke et sekund for at jeg valgte den og ikke buggis.
Jeg synes nemlig det er et must å ha en vogn vi kan gå tur med i alt slags vær og i skogen.

eljo
29-03-2007, 09:13
Hi, hi, hi, jeg har kjøpt Bittelitens bugaboo! :lykkelig:

Tidl. bruker
29-03-2007, 11:15

Grattis med den beste vogna som finnes! :tøff:

Smula
29-03-2007, 19:01
Grattis! Du må bli med på novembertreff fremover nå da, begynner å bli en del buggis i klubben vår nå. :D

Emmeline81
29-03-2007, 19:35
Så ikke denne før nå jeg, men vi har Audi A4 Avant, og OTH går altså akkurat inn uten å måtte stilles på skrå ol. :kidoki: På tvers da vel og merke...den hadde stanget i seteryggen om den skulle legges inn på langs...

Vi har samme bil, og nå har jo vognen kommet og den gikk inn ja:glis:

eljo
29-03-2007, 22:11
Jupp, jeg kommer med buggisen jeg, smula!

jenny77
31-03-2007, 00:05
Hei, Hadde akkurat samme valget som deg, Bugaboo eller Easywalker...jeg valgte EasyWalker da den visstnok skulle være mer robust og stabil. En forhandler i Sverige sa at vognen scoret topp på stabilitetstest EN1888. Ble til at jeg kjøpte Easywalker...den er utrolig bra!!!
Liten oppsummering så kan du vite hvorfor:
-liten sammenslått
-meget stabil..har søsken som klatrer...
-romslig bag!!!
-meget lett å trille
-justerbart hånstak
-full liggestilling
-stilig design
-god og stor handlekurv
-lett -under 9kg!
-Men viktigst av alt: God komfort både for meg og minsten...jeg går nemlig masse tur og trenger ei god vogn å trille.
- regntrekket var også med i prisen...og helt genialt med ekstra beksyttelse nederst når minsten sparker....tåler mye,,,
Jeg kjøpte også stelleveska...den har to geniale varmeisolerende lommer:lykkelig: Vil absolutt anbefale den for andre....:snill:
Bugboo scoret ikke godt i en svensk test jeg leste ...det var vel derfor jeg endte med EasyWalker + at veninna mi anbefalte den:)

ololsen
31-03-2007, 00:15
Jeg er også en Easywalker:lykkelig: Fantastisk vogn:blafre: