PDA

Se hel versjon : Lurer på en ting ang buggisen

maya-skrulla
04-03-2007, 16:52
Hvordan kan dere få plass til barn på 3 år i den? Min gutt som blir 1 år om 1 uke skaller jo nesten i kalesja når den er slått opp og hvis den ligger sammenslått bakover så skaller han i alt stoffet som blir liggende sammen øverst. Syns ikke denne vogna var så stor som dere sa jeg.....Kan jo umulig være god plass til en 3 åring i den vogna :snill:

Tommeline81
04-03-2007, 17:01
Kristoffer har god plass å vokse på, han er 74 cm.

maya-skrulla
04-03-2007, 17:06
Robin var 79 for 2 mnd siden. Ha er nok litt lengere nå....merker det på klærne.

Opp til kanten på ryggen har han noen cm å gå på men han skaller jo i nesten i kalesja. Håret ligger å gnisser i kalesja når den er slått opp.

punky
04-03-2007, 17:07
Er ikke helt sikker men tror du kan skjære av litt plast på kanten altså over kanten der kalsjen i dag er festet får å feste den høyere opp på vogn, synes jeg å ha lest!
Jeg har en treåring på ca 88 cm og hun passer akkurat i vogna, har jo vinterpose i nå,så det blir jo litt mindre i sommer! Min treåring sitter ikke i vogn lenger, så vogna blir brukt til min 1 åring!

Mamma Rosa
04-03-2007, 17:12
Hodet treffer kallesjen her også. Han er 1 1/2 og ca 83 cm.
Nå bruker vi tynn pose, lammeskinn og dress, så det bygger opp.

Etterhvert som det blir varmere ute blir det nok bedre plass.

sessan&prinsessan
04-03-2007, 17:30
Jag måste ärligt säga mig enig i att jag inte förstår hur en normal stor 3 åring får plass:undrer:

Husets lilla prinsessa är 76 lång & har inte mycke att gå på nej, det blir ju självklart bättre når vinterposen tas bort !

Jag tycker det ser lite rart ut när man ser buggisar på stan med barn i som stanger hodet i kallesjen. Såg en buggis i kongens gate som kom emot mig med kalesjen oppe & ett stort hode som såg ut att vara på väg ut av kalesjen:humre:

"skall bruke buggis om den passar barnet eller ej" *hi hi*

En så länge går det helt fint här men jag tror inte buggis passar till nästa vinter:trist: :sukk: :farvel: Å då är ikke snuppa 2 år ens........

Usch orkar inte tanken på att sälja min favorit vagn, vet att oth`n aldrig kommer ta den plattsen (ikke vendbar).....

Tidl. bruker
04-03-2007, 17:30
Snuppa mi er 3 år, og 96 cm. og har helt fin plass i vogna, sitter veldig godt.
Sover flere timer i den gjør hun også.

sessan&prinsessan
04-03-2007, 17:34
Snuppa mi er 3 år, og 96 cm. og har helt fin plass i vogna, sitter veldig godt.
Sover flere timer i den gjør hun også. Menar du att hon inte stanger i kalesjen !??? hon är nemligen 20 cm längre en min dotter.

maya-skrulla
04-03-2007, 17:35
Åssen kan en unge på 98 cm ikke skalle i kalesja når en på ca 80 cm gjør det ?

trollpia
04-03-2007, 17:50
Nei, synes heller ikke at sittedelen er en av de største.

Monca
04-03-2007, 18:02
Jeg har buggis til min gutt på 10 mnd.
Storesøsteren blir 3 år i april, og vognene er alt for liten til henne, men så bruker hun svært sjelden vogn nå.
Har en oth også, og hun har bedre plass der. Selv om hun stanger litt oppi der også....

silkepels
04-03-2007, 18:27
du kan skjære av litt plast på kanten altså over kanten der kalsjen i dag er festet får å feste den høyere opp på vogn

:sniker:

Skjære i vogna for å få plass til ungen??? :tullerdu:

Da tror jeg nesten at jeg hadde kjøpt en større vogn...

:liste:

Tidligere bruker
04-03-2007, 18:43
Jeg å syns sitte delen var veldig liten med en gang jeg fikk den. Lukas var da 8 mnd ca... men han har ikke vokst så mye i rygge siden da. (er nå 1,5 år ca og 86 cm) Og selv om han kommer til å ta borti snart så gjør det nok ikke noe. Han er borti når kalesjen er åpen, men det er jo bare å skubbe det over hodet:D

Myagi
04-03-2007, 20:35
Jeg gleder meg sånn til buggisen! Det overrasker meg stort hvis K bruker vogn når han blir 3, storesøster sluttet lenge før.

Myagi
04-03-2007, 20:37
Dobbeltpostet

Myagi
04-03-2007, 20:44
trippelpostet :flau:

Shannon
04-03-2007, 21:47
Her er en ganske lang gutt på 2 år og 3 mnd. Jeg forstår ikke hvordan dere kan synes den er kort i ryggen.

http://home.online.no/~stigvest/artimages/ACFJBAKRaO.2.jpg

Shannon
04-03-2007, 21:50
Her er samme gutten et par mnd senere, i en Gecko som er kortere i ryggen enn Cameleonen.

http://home.online.no/~stigvest/artimages/ACFFBAGRaO.2.jpg

Mamma Rosa
05-03-2007, 06:22
Som sagt tror jeg det blir mye bedre uten pose, dress og skinn i vogna!
(Reima dressen har plate i rumpa også, så den bygger ekstra)

Stikka74
05-03-2007, 08:25
Jeg brukte også Bugaboo Cameleon til storesøster var nesten 3 år og 98cm ca. Sov som en prinsesse i timesvis fortsatt. Hodet var borti kalesjen ja. Men så hadde vi også skinn og pose i bunnen. Tok noen cm fra ryggen det. Brukte også vognen på ferie og litt ellers i den siste tiden. Synes ikke den er kort i ryggen med sine 53cm. OTH er kortere. Den pakket vi bort som sovevogn før Bugaboo fordi hun kom så langt ned med beina. Sov mye bedre i Bugaboo selv om hodet stanget.

Nå står vognen og venter på lillebror. Er ihvertfall ikke bekymret for at han skal vokse ut av den før vogntiden er omme. :)

guttem@mm@
05-03-2007, 10:35
Min 3 åring har nettop begynt å stange i kallesjen så vi har brukt den til nå vi... na er det blitt for liten og er solgt. Men jeg synes den var tipptopp helt til nå jeg...

*to prinsesser*
05-03-2007, 18:16
Storesøster her i huset brukte vognen frem til hun var 2 1/2 (var ca. 90cm.), og det gikk helt fint! Sov veldig godt i den!

Nå har lillesøster overtatt vognen, og vi fikk en OTH søsken/tvilling i tillegg, men der stanger storesøster i kalesjen! Hun nekter å ha kalesjen oppe, for da er det ekkelt sier hun!!

Cilius
06-03-2007, 09:24
Ericah er 97 cm og sover fortsatt i vognen.
Det er litt trangt med pose nå, men vognen holder fint over sommeren, da er hun 3 år.
Hun stanger litt oppi kalesjen, men ikke så mye at det er noe problem i hvert fall.
Buggis holder ut vognperioden for de fleste barn ja :jupp:

sessan&prinsessan
06-03-2007, 09:36
Barnen kanske inte växer så voldsamt raskt i ryggen från 1 års ålder - 3 år !??? Husker inte sånt jag:rødme: 17 år sedan sist vagn period:humre:

Men jag har vart bekymrad för snupp har inte så många cm igen till hon stanger i kalesjen & det är ju KRISE om jag skulle behöva bita i sura epplet & måtte bytta ut vidunderet......

Nu är jag beroligget:glis:

Cilius
06-03-2007, 09:41
Barnen kanske inte växer så voldsamt raskt i ryggen från 1 års ålder - 3 år !??? Husker inte sånt jag:rødme: 17 år sedan sist vagn period:humre:

Men jag har vart bekymrad för snupp har inte så många cm igen till hon stanger i kalesjen & det är ju KRISE om jag skulle behöva bita i sura epplet & måtte bytta ut vidunderet......

Nu är jag beroligget:glis:

Du hadde hatt et problem hvis du skulle bytte ut Buggis, for det finnes ikke mange duganes vogner som er lenger i ryggen... :)