Se hel versjon : Trenger innspel ang. vogn - er i nød
Bergensis
05-03-2007, 06:42
Hadde egentlig bestilt Teutonia S3 med håndbrems, men Teutonia har leveringsproblem, og den vil ikkje komme til Norge før om 7 veker:shock: Det er i seinaste laget. Bestilte 3.januar.
Grunnen til at me valgte denne vogna var:
-vendbar sittedel
-full liggestilling på sportsvogndel
-håndbrems
-svingbart forhjul
-god demping
-fiiiint design
-bumperbar
Finnes det andre vogner på markedet med desse kriteria?
Oth, TFK, EasyWalker har ikkje vendbar sittedel.
Bugaboo har ikkje håndbrems.
Er Quinny Freestyle Comfort den einaste vogna utan om Spirit S3 (importert) som fyller mine kriterier?
Vurderer også TFK pga. den store bagen. Da kan bag brukast lengre slik at barnet vil vere eldre/større ved byte til sportsvogndel.
Nokon som kan hjelpe ei forvirra høggravid kvinne med tidsnød:skummelt: ?
Tidl. bruker
05-03-2007, 06:49
Hva med Emmaljunga sin nye Cangaroo eller hva den heter?
Vet ikke så mye om den, men det er det kanskje andre her som gjør om du spør spesifikt?
Eller Herqules Raptor Spin?
Den er litt tøff å se på også synes jeg, om enn ikke riktig så fin som Emmaljunga sin :)
Her er et bilde jeg fant av Herqulesen.
http://cache.finn.no/mmo/2/952/030/2_1173038608160.jpg
Bergensis
05-03-2007, 06:51
Takk for innspel. Er det bag til denne?
Såvidt jeg vet er det bare quinnyen du nevnte og en som heter bebecomfort (eller noe lignende) som selges på babykos som har disse kriteriene. Kangaroo har ikke vendbar sittedel den heller.
*-neanine-*
05-03-2007, 07:44
zzzzzzzzzzzzz
Diddlina
05-03-2007, 08:50
ALTERNATIV 1.
Har du skjekka hos fleire forhandlerer?? Mulig nokon kan ha DI vogn på lager.....
ALTERNATIV 2.
Kan du ikkje låne vogn med nokon til du har fått den bestilte vogna di?
ALTERNATIV 3.
Starte på nytt å leite etter vogn i den gigantiske vogn-jungelen...:dåne:
Marianne
05-03-2007, 09:10
Takk for innspel. Er det bag til denne?
Ja det finnes http://www.herqules.se/
viffgirl
05-03-2007, 09:22
Hva med TKF pro 3? Så vidt jeg kan forstå har den alle de tingene du søker etter. Den er veldig TUNG, dog, veier 16 kg m sportsvogndelen. Har ikke vogna selv, og har ikke engang skjekka at du kan bruke babybagen på den, men regner det som en selvfølge. Har en venninde som hadde den, hun var veldig happy bortsetfra når hun skulle mye ut og inn av bilen. God dempning har den og, husker jeg hun nevnte.
viffgirl
Har du sjekket om Rita Holm på www.finn.no (http://www.finn.no) har spirit s3 inne?
LilleTrille
06-03-2007, 14:22
I tillegg fyller Hartan Skater S alle dine kriterier!:glis: Har den selv og er knallfornøyd!
Bergensis
06-03-2007, 14:30
Har du sjekket om Rita Holm på www.finn.no (http://www.finn.no) har spirit s3 inne?
Det er hjå henne eg har bestilt. Ho har nokre inne, men i fargar som ikkje er aktuelle. Eg må ha einsfarga, orkar ikkje dei med alle mulige kontrastfargar...:rødme:
Bestilte jo 3.januar. Da var det omlag 14 dagars levering på sjølve vogna og ca 10 veker på bagen (Fashion). No klarar ho ikkje levere nokon av delene. Skjønnar jo at det er Tetuonia sentralt som har leveringsproblem, men synes kanskje ho kunne holdt av sjølve vogna til meg i allefall. Da kunne eg ha brukt den med softbag i stadenfor duobag. Meeen, eg får endeleg svar i måro.
Skal sjekke ut Hartan, ja.
Tidl. bruker
06-03-2007, 14:59
Har du sjekket andre forandlere da? Det er vel andre som også selger Teutis?
Kanskje du kunne kjøpt den et annet sted? Har du sjekket hvor lang tid det tar fra Tyskland evt.?
Bergensis
08-03-2007, 07:25
Har vurdert å importere, ja, men når Teutonia har eit leveringsproblem til Rita Holm, så gjelder det nok også andre levrandørar. Det vil uansett vere for seint no i forhold til termin.
Takk for svar, alle saman. Me har no funne eit anna alternativ.
Her er forøvrig svar frå Britax/Teutonia ang. ettermontering av håndbrems:
Hej
Eftersom våra vagnar inte har bromsskiva går det inte att eftermontera. Dessutom kan vi inte få tag på handbromsen då vi beslutat att inte ha någon på våran modell.
Pia Andersen
Britax
Electronica
08-03-2007, 07:58
Man trenger ikke håndbrems. Det er greit nok på vognene som har det, men du klarer deg helt fint uten. Det er liksom et kriterie som ikke burde veie tyngre enn funksjonalitet og kjørecomfort ellers.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.