PDA

Se hel versjon : OTH igjen :-)

Trille71
06-03-2007, 12:33
hehe.. må nesten le litt. Ser det er utrolig mye diskusjoner rundt denne vognen. Så jeg hiver meg inn i de jeg også :-)

Hvordan er den å trille på grusvei?
På beskrivelsen av denne vognen så står det at det er en byvogn. Men den ser jo ut til å være veldig god å trille på annet terreng enn asfalt også... ? Hvordan er trille komforten på grusvei ? (F.eks på Fløyen dersom noen bergensere ser dette... )

Tips til regntrekk
Og, siden det klages litt på regntrekket og jeg dessverre bor i byen med rekordnedbør, ja da lurer jeg på om noen har et tips til et annet regntrekk som fungerer.

Truntemor
06-03-2007, 12:40
oth er kjempego på grus!!(låser fremhjulet) vi har og hatt den med på hytta, der var den med på veldig tungt terreng med fjell, skog og mark, klart seg kjempefint, og var go å trille! go å trille på stranda og!

oth'n har klart seg fint gjennom alle utflykter vi har hatt i all slags terreng!

:blafre:

ang regntrekk, jeg bor på våte vestlandet og har aldri hatt det problemet med regtrekket.

Sannemor
06-03-2007, 13:08
Signerer Truntemor på alt! :kidoki:

Electronica
06-03-2007, 13:09
oth er kjempego på grus!!(låser fremhjulet) vi har og hatt den med på hytta, der var den med på veldig tungt terreng med fjell, skog og mark, klart seg kjempefint, og var go å trille! go å trille på stranda og!

oth'n har klart seg fint gjennom alle utflykter vi har hatt i all slags terreng!

:blafre:

ang regntrekk, jeg bor på våte vestlandet og har aldri hatt det problemet med regtrekket.

Jeg må signere denne (borsett fra at jeg bor oppi snørike Buskerudfjell).
Har ikke noe problem med den i skog og mark. I sommer gikk vi flere ganger på tur til et badevann, og jeg låste ikke hjulet en gang. Høye, smale hjul triller jo generelt lettere gjennom det meste, enn små hjul som lett blir sittende fast. Derfor ønsker vi også å beholde den vogna, selv om vi vurderer en Bugaboo ved siden av til en fremtidig nr.3.

Elle Melle
06-03-2007, 13:31
Utrolig lettrillet og god turvogn i all slags terreng!

Jeg er en av dem som har gitt opp regntrekket etter denne bergenshøsten...

Det jeg gjorde var å kjøpe noen meter gjennomsiktig "voksduk"/plastduk, feste maljer rundt hele kanten nede og tre gjennom buksestrikk. Dette trekker jeg oppå det vanlige regntrekket (som da har åpen klaff) når det høljer som verst. Da slipper jeg at vannet renner inn ved hanken og at stoffet nederst trekker vann, siden begge deler blir dekket over. Brukes når vognen skal stå ute i pøsregn under formiddagsluren.

Trille71
06-03-2007, 18:16
Elle Melle - det der hørtes veldig komplisert ut for en som ikke er så fingernem.... Finnes det ikke noen regntrekk som kan kjøpes.... ?

Truntemor
06-03-2007, 18:55
Elle Melle - det der hørtes veldig komplisert ut for en som ikke er så fingernem.... Finnes det ikke noen regntrekk som kan kjøpes.... ?

de passer jo de svarte vanlige regtrekkene... de med åpning i fronten.

Svellen
06-03-2007, 21:06
Barnas Hus selger et svart nylontrekk for sportstriller. Passer perfekt til Oth. Har strikk og kroker under som også kan benyttes, men det er det ikke behov for.

aniell
06-03-2007, 21:26
Super å trille på all slags underlag:tøff:

Her en dag var jeg ute og trillet, og da tenkte jeg at jeg skulle prøve meg ned en sti jeg aldri har turd før. Den er ganske smal og ganske så ujevn med maaange stener som stikker opp. Ujevn; det vil si at det er et søkk midt på stien hele veien ned.

Men det gikk faktis uten problemer, selv uten låste forhjul:glis:

Elle Melle
06-03-2007, 21:29
Sikkert, men jeg klarte ikke å finne noe som gikk over hanken da det regnet som verst i høst, så da rant vannet inn langs stengene og ned i skinnposen.

Det er ingen vakker løsning, men lyset kommer inn og det blir helt tørt og fint. Vi har en dagmamma som konsekvent setter alle vognene ute, så vi måtte ha noe solid for å slippe å tørke skinnposen hver dag.

Det er veldig enkelt: Kjøp en lengde som går fra under fotbrettet, over kalesjen og et stykke ned på ryggen. Kjøp en liten eske med maljer på en sybutikk og en pakke buksestrikk. Maljene festes med det lille verktøyet som følger med og en hammer. Bang, bang, ferdig arbeid. Jeg er ikke fingernem, men fikk det helt fint til.
Kan også pyntes med blomster klippet ut av gaffateip hvis man er uheldig og f.eks. klemmer det i bildøren...:fnise:

viffgirl
06-03-2007, 22:05
Har hatt OTH i flere år, men kan ikke helt melde meg på hylekoret. Det er riktignok fortsatt den FINESTE vogna jeg vet om, og det teller ganske mye. Og den er god å trille, særlig hvis en sammenligner med vogner med mindre hjul. Ingen tvil om at den klarer seg bra på ulent føre. MEN - har en først hatt mulighet til å trille tur med en lett vogn med 16" hjul (OTH'en har 12") så er OTH'en tung, kronglete og lite morsom å ha med seg i forhold. Hadde både OTH'en og dreamerdesign vogna mi ståene "parat til tur" en hel vinter, men valgte aldri OTH'en. For meg ble OTH'en kun en shoppingvogn og til det synes jeg den var flott! Men det er jo fordi jeg altså har en ordentlig TUR vogn i tillegg.

Men ja - det går veldig bra å trille OTH på tur også, og om du ikke har opplevd de bedre alternativene så vet du heller ikke hvor mye lettere det kan være....

Lellell
17-03-2007, 07:41
OTH er ikke byvogn for min del ( det er derimot Buggisen, den triller jeg rundt i byen, kjøpesenter, eller på astfalt ) OTHen min er med i skogen ( utenom turstiene også ;) , en må bare låse fremhjulet ) , og den kan også trilles på stranda .

OTHen har en utrolig kjørekomfort :)

Jeg har også tilgode å oppleve at regntrekket ikke holder mål... Jenta sover ute så å si daglig, og jeg bor på vestlandet ;)