Se hel versjon : En OTH kopi?
lille krølle
07-03-2007, 07:17
Synes den ligner veeeeldig på den fine OTH vogna, men sikkert ikke like god som den :humre:
http://www.babykos.no/bilder/emma/stort_31704.jpg
http://www.babykos.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=112&produkt_nr=301#
Tidl. bruker
07-03-2007, 07:20
Emmaljunga cangaroo , samme hjul som cityjet, dvs uten luft.
dette er nok billigversonen av oth ja! på langt nær så fin.
dette er nok billigversonen av oth ja! .
Vil ikke kalle det en billigversjon, den koster ikke mer enn noen hundrelapper mindre enn oth.
Men oth er helt klart mye finere ja:nemlig:
Emmaljunga cangaroo , samme hjul som cityjet, dvs uten luft.
dette er nok billigversonen av oth ja! på langt nær så fin.
Signerer....synes ikke den var noe fin jeg da :sparke:
Her koster den 5400... Veldig lik ja. Ikke fult så lett. Men samme måte å legge sammen på, "knekken" kommer på samme sted, så de blir så å si like store sammenlagt. Reguleringen på ryggen er lik.
Men jeg syns OTH er "renere" og har penere linjer..., litt mere dill på denne..
lille krølle
07-03-2007, 07:33
Selvsagt er OTH mye finere i design :nikker:
Har ikke sett denne vogna før jeg...
Selvsagt er OTH mye finere i design :nikker:
Har ikke sett denne vogna før jeg...
Ja, det tror jeg... Jeg så den for første gang i butikk for ca 1 mnd siden.
En mindre pen og pussig utseende vogn, med en håpløs sittestilling...
Tidl. bruker
07-03-2007, 07:49
jeg forstår ikke hvorfor det må være så mye fjas og tjas på vogner! ta f. eks TFK! den er jo som et juletre laget av borrelåser og glidelåser!
nei takk for OTH! den er desidert flotteste vogna ever! ren og pen i linjene! slik er bugaboo også...
Jeg er heldig! :lykkelig:
Likte ikke denne her nei - takke meg til OTH som står i gangen her!!
lillegull_okt06
07-03-2007, 08:02
[quote=SnippSnappSnupi]jeg forstår ikke hvorfor det må være så mye fjas og tjas på vogner! ta f. eks TFK! den er jo som et juletre laget av borrelåser og glidelåser!
Helt enig!! :urk: :snill:
Ja den så jeg på FINN og tenkte med en gang at den var ganske lik OTH:-) Men enig i det alle sier, OTH'en er myyyye finere og kulere.
Emmeline81
07-03-2007, 09:55
jeg forstår ikke hvorfor det må være så mye fjas og tjas på vogner! ta f. eks TFK! den er jo som et juletre laget av borrelåser og glidelåser!
nei takk for OTH! den er desidert flotteste vogna ever! ren og pen i linjene! slik er bugaboo også...
Om jeg skulle sagt det selv, så på den og slo den rakst fra meg
så dennem den så finere ut i butikken. men var på langt nær billig...
mammmamia
07-03-2007, 10:12
Synes denne vogna ser skikkelig KJIP ut..! Plastikkhjul er noe av det verste jeg vet, og selv om vogna ikke ER billig, så SER den billig ut ;)
Forøvrig enig med SnippSnappSnupi :dulte:
:knegg: Kunne ikke vært mer enig!
Men City Bagen ( som kan brukes på Kangaroo ) ser lunere ut en OTH bagen.... ??? :vetikke:
mammmamia
07-03-2007, 11:25
Men City Bagen ( som kan brukes på Kangaroo ) ser lunere ut en OTH bagen.... ??? :vetikke:
Jeg synes den nye 2007-bagen til OTH ser kjempegod og lun ut jeg :nikker: Og det har jo vært bagen som har vært OTH sin største svakhet hittil synes jeg..!
Tidl. bruker
07-03-2007, 11:28
citybaggen passer på cangaroo ja.
Jeg synes den nye 2007-bagen til OTH ser kjempegod og lun ut jeg :nikker: Og det har jo vært bagen som har vært OTH sin største svakhet hittil synes jeg..!
Ja, hjelpe meg... det er store forandringer på denne nå i 2007. Jeg syns den er kjempepen... Men når en sammenligner city bag og OTH så ser City bagen enda lunere ut... Men valget hadde ikke vært vanskelig for min del ... OTH :glis:
Stikka74
07-03-2007, 12:37
Så denne ved siden av OTH i butikken nylig. Denne er faktisk lettere enn OTH. Den er også endel breiere i sittedelen. Faktisk veldig fin irl. Positivt overrasket ble jeg.
Mamma Rosa
07-03-2007, 12:40
Hva er fjasete på denne vogna?
Tidl. bruker
07-03-2007, 14:35
mener å ha sett priser på ned til 4500 i Sverige, så der er den jo VESENTLIG billigere enn OTH. Det blir ca. 3900 norske kroner. I tillegg må jeg få si at det virker greit med en slik type vogn som du kan få stormtrekk til. Tror jeg setter den på vurderingslista mi, jeg!
Jeg synes ikke vogna er så ille, jeg. Synes ikke den er nevneverdig styggere enn OTH, bortsett fra at kalesjen er noe overdimensjonert. Heller Cangaroo, enn TFK, hvertfall!
oktobergull
07-03-2007, 16:32
Jeg er ikke heldig, men barnet mitt har det bra selv om det ikke ligger i OTH el Bugaboo........
Jeg er ikke heldig, men barnet mitt har det bra selv om det ikke ligger i OTH el Bugaboo........
Det er vel ingen som har påstått det motsatte. :snill:
Electronica
07-03-2007, 16:53
Jeg synes ikke vogna er så ille, jeg. Synes ikke den er nevneverdig styggere enn OTH, bortsett fra at kalesjen er noe overdimensjonert. Heller Cangaroo, enn TFK, hvertfall!
Enig med deg. Når det gjelder TFK så forlater fornuften hodet mitt, og bare følelser spiller inn. Vet den har en del fordeler foran OTH, men nei. Da går utseende foran akkurat på de bitene. :sparke:
Tidl. bruker
07-03-2007, 16:54
I sort er den faktisk ganske fin. TFK finnes ikke fin på en prikk. Jo, kanskje midt oppå kalesjen, for der er det vel bare stoff?
oktobergull
07-03-2007, 17:00
Det er vel ingen som har påstått det motsatte. :snill:
Nei da, er klar over det. Blir bare oppgitt over enkelte brukere av NM som gir sterkt uttrykk for at en nesten ikke kan leve uten OTH el Bugaboo i hus.
Nei da, er klar over det. Blir bare oppgitt over enkelte brukere av NM som gir sterkt uttrykk for at en nesten ikke kan leve uten OTH el Bugaboo i hus.
Signerer :snill:
Mamma Rosa
07-03-2007, 18:09
Snakker om hvordan en tråd kan gå fra å handle om OTH for så å gå over til buggis.
Hva gjør dere her da damer? Går fra at Emmajunga ser mye teitere ut enn OTH OG til å disse TFK?:humre:
*klapper*
LatinoBaby
07-03-2007, 21:13
Syns vogna så helt grei ut, jeg:vetikke:
OTH er finere, men dette var da en grei 2'er!:nikker:
Tidl. bruker
07-03-2007, 21:17
det går vel for svarte svingene ann å være glad for det man har!
LatinoBaby
07-03-2007, 21:18
det går vel for svarte svingene ann å være glad for det man har!
:niks:
:knegg:
Tidl. bruker
07-03-2007, 21:19
Enig med deg. Når det gjelder TFK så forlater fornuften hodet mitt, og bare følelser spiller inn. Vet den har en del fordeler foran OTH, men nei. Da går utseende foran akkurat på de bitene. :sparke:
SKÅL!
Tidl. bruker
07-03-2007, 21:29
skjønner ikke hva det feiler folk! slik som denne påstanden over her! ? dette er et barnevognforum og vi skriver om barnevogner, ja noen av oss er kansje mer opptatt av vogner enn dere andre, ergo vi er stolte av å funnet den rette komben av den perfekte vognpark! og oppholder oss på dette forumet.
om noen blir oppgitte over oss så trenger de vel ikke være på barnevognforum heller da? ........ om ikke de trenger tips å finne en vogn da? :blunke:
nei seriøst synes jeg mye av dette lukter "Norsk svartsjuka" som Sessan kalte det så flott en stund tilbake.
nå er fakta det at OTH og bugaboo er to så og si perfekte vogner samme hvordan dere vrir og vender på det! så klart da er jeg ivertfall fornøyd at jeg har de !
hvorfor skulle jeg ha en vogn jeg ikke var fornøyd med???
dette var mine sterke utrykk for ikveld... :sinna:
Tidl. bruker
07-03-2007, 21:40
Syns vogna så helt grei ut, jeg:vetikke:
OTH er finere, men dette var da en grei 2'er!:nikker:
der er jeg enig! hjula er samme som jetten og de bråker ikke heller, er forsåvid fine, men ikke så bra som lufthjul da. veier mindre.
cangaroo veier 13 kg!
Tidl. bruker
07-03-2007, 21:51
og en ting til:
jeg annbefaler ikke noen en teutunia/ emmaljunga om de vil ha en f.eks en lett vogn!
... men snart kan man jo ikke annbefale noe man selv har uten å få kjeft!!! Å blir dissa for det... :sinna:
Stikka74
07-03-2007, 22:10
cangaroo veier 13 kg!
Understellet 6kg
Hjul 2kg
Sittedel 1,8kg
Liggdel 3,9kg
Så det blir 9,8kg som sportsvogn og 12,9kg som bagvogn.
Som sportsvogn er den lettere enn OTH. Mannen løftet på begge siden de stod ved siden av hverandre. OTH manglet bøylen da, så den var enda noen gram tyngre hvis man skulle hatt de like. ;)
der er jeg enig! hjula er samme som jetten og de bråker ikke heller, er forsåvid fine, men ikke så bra som lufthjul da. veier mindre.
cangaroo veier 13 kg!
Jeg har lest at Kangaroo veier 9,8 kg ???
Kjente på OTH og Kangaroo samtidig i dag, og Emmaljungaen er nok lettere ja.. Men nøyaktig like brede, for det målte jeg ;)
Tidl. bruker
07-03-2007, 22:14
oth veier 9 kilo er det vel ? :skummelt: noen steder står det 9 og andre steder 10kg... vet ikke.
citybaggen veier 3,9kilo ivertfall. den har jeg hatt så det er jeg sikker på.
Understellet 6kg
Hjul 2kg
Sittedel 1,8kg
Liggdel 3,9kg
Så det blir 9,8kg som sportsvogn og 12,9kg som bagvogn.
Som sportsvogn er den lettere enn OTH. Mannen løftet på begge siden de stod ved siden av hverandre. OTH manglet bøylen da, så den var enda noen gram tyngre hvis man skulle hatt de like. ;)
Men syns dere ikke at OTHen virket stødigere, det fikk jeg inntrykk av.. Men jeg syns fortsatt at City Bagen er pen...
Men syns dere ikke at OTHen virket stødigere, det fikk jeg inntrykk av.. Men jeg syns fortsatt at City Bagen er pen...
Jeg skulle ønske at OTH lagte større lunere bager..
men det er vel ikke i alle land at barn ligger så lenge i bag som her og ellers i skandinavia
Ellers så liker jeg ikke disse snøringene på kangarooen
og syns den ser litt rar ut med fotbrettet
Stikka74
07-03-2007, 22:30
Trillet ikke på dem. Var bare mannen som skulle sjekke hvor tung den var. Vi har OTH som reisevogn (backpackervogn) så han har løftet mye på den og ville sjekke om Emmaljunga sin var lettere. Er jo alltid på jakt etter alternativer til de vognene vi har. ;)
Synes også Citybagen er mye penere enn OTH-bagen.
Ang. bredden så så den like bred ut mellom hjulene, men sittedelen så ihvertfall mye bredere ut. Rygglengden så jeg ikke på.
Tidl. bruker
07-03-2007, 22:36
jeg er enig med Dolly, liker heller ikke de snøringene... de har jo ingen funksjon heller, bare er der, men for hva liksom!?
lille krølle
08-03-2007, 06:39
Synes også det er mye ting og tang på denne, og hva er egentlig de snøringene til???
Også er det et stort minus at den ikke har lufthjul :nemlig: Kan tenke meg den bråker på asfalten...
Tidl. bruker
08-03-2007, 07:00
de bråker ikke de hjula der, er helt greie. samme hjul på jetten.
Mamma Rosa
08-03-2007, 07:14
Jeg lurer fortsatt på hva som er fjasete på denne vogna?
Tidl. bruker
08-03-2007, 07:17
kalesja er for meg "fjasete"... og citybaggen med de taua på.
Electronica
08-03-2007, 08:02
SKÅL!
http://home.no.net/datamor/NM/smileys/drekkamer.gif
nå er fakta det at OTH og bugaboo er to så og si perfekte vogner samme hvordan dere vrir og vender på det! så klart da er jeg ivertfall fornøyd at jeg har de !
dum som jeg er må jeg blande meg :D
hva bygger du de faktaopplysningene fra? er det ikke en personlig mening at du og veldig mange andre synes de er perfekte?
jeg kan vri og vende mye jeg, men de blir nok ikke perfekte for mitt bruk uansett... gode vogner det skal jeg være enig i men de passer uansett ikke mitt bruk...
synes ikke cangaroo'en er noe heller jeg da :humre:
Jeg synes den var teit IRL. OTH er bedre synes JEG.
Mamma Rosa
08-03-2007, 17:06
SSS: Har du begge vognene nå?
Tidl. bruker
08-03-2007, 20:50
nei ikke enda... håper innen neste fredag!
Mamma Rosa
08-03-2007, 20:52
Hvordan kan du da vite at den er perfekt (sammen med buggis)? :humre:
Electronica
08-03-2007, 21:03
Hvordan kan du da vite at den er perfekt (sammen med buggis)? :humre:
Det er vel en slutning som mange har dratt de siste årene. Tenker selv på samme kombinasjon senere. Det som OTH mangler får man hos Bugaboo og omvent. Spesielt viktig for de som vil ha lette vogner med gode kjøreegenskaper, og som gjerne vil ha barnet mot seg en periode. Bugaboo skal være god på bybruk. OTH er god i snø og ulendt terreng.
Er selvsagt klar over at andre gjør andre valg, og prioriterer annerledes. Noen er ikke interessert i vogner i det hele tatt. Mens noen blir interessert i vogner som noe er enn bare å kjøre et barn i. Det er som interesser generelt. Man lærer, prøver, blir interessert, og høster erfaringer fra andre. Noe liker man. Det er faktisk helt legitimt å like noe. Å synes noe ser pent ut - hva det nå enn er - er lov. Noen blir irritert over at ting ikke er 100% som forventet og velger da å bytte vogn, mens andre i større grad velger å leve med det. Det er litt opp til hva man godtar.
Tidl. bruker
08-03-2007, 21:04
nå vet jeg ikke om du er ny her inne (?) men ivertfall er det det "alle" skriver! jeg kan da slå to og to sammen og ha en følse av at det kommer til å stemme ganske bra :jupp:
jeg har også en følse at bugissen er den som blir lagt ut for salg FØR OTH`n når den tid kommer! for buggis har et par irritasjonsmomenter...(heldigvis snart vår da :blunke: )
jeg har da sett OTH og prøvd den!!!, men bare i tvillingutgave hittils, så det blir kjempespennende å få min egen.
Stikka74
08-03-2007, 21:22
Lady Pink: Er du ny her? :knegg:
Jeg synes ikke Bugaboo og OTH er så perfekte sammen som mange vil ha det til. Jeg synes Bugaboo duger mer enn bra nok alene. Grunnen til at OTH ble kjøpt var at den var billig og jeg ikke ville ha med Bugaboo'n på backpacking. Til det var OTH veldig kjekk til et så stort barn som vi hadde med. Så backpacker man endel så er kanskje OTH og Bugaboo veldig kjekt sammen. Hvis man får en vogn som tåler mer enn det vår gjør. Snart et år siden vi kom hjem og har fortsatt ikke fått reservedeler til den så den kan bli fikset. Ikke veldig imponert.
LatinoBaby
08-03-2007, 21:34
Aldri hørt om Lady Pink???:vetikke:
Mamma Rosa
09-03-2007, 06:35
nå vet jeg ikke om du er ny her inne (?) men ivertfall er det det "alle" skriver!
:hehehe:
Jeg synes bare det er rart at man roper ut om at ting er så utrolig bra, og så utrolig lykkelig man er før man har testet...
Jeg hørte om alle de som skrøyt av buggisen før jeg kjøpte, men jeg tørte da ikke si at det var den ultimate vogna for meg før jeg hadde testet den litt mer enn en prøvekjøring liksom.
Forøvrig enig med Stikka, synes heller ikke de er ultimate sammen.
Dersom man trenger en vogn ved siden av kan mange andre samme gjøre nytten.
Oth i seg selv er ikke noe vidundervogn. Ingenting som kan gjøres med den som man ikke finner hos andre vogner.
OG JA, jeg skjønner at dere er forelsket, og det har jeg ingenting i mot.
:glis:
Lady Pink: Er du ny her?:knegg:
:humre:
Aldri hørt om Lady Pink???:vetikke:
:vetikke:
:humre: Dine "fakta" er altså bygget på sterkt grunnlag?
Tidl. bruker
09-03-2007, 07:15
beklager ladypink, står jo Jan 2007 du ble medlem og trodde du var så å si ny her da :vetikke:
forsåvidt rett det du skriver, at en annen vogn kan det OTH kan. Men da blir det vel både tyngre og "styggere" vogn!?
men smaken er som baken vettere, delt i to!
Ps: jeg har trillet tvillng utgaven av OTH, så hva man legger i "sterkt grunnlag" vet jeg ikke om det oppfyller kravene her inne?...
lille krølle
09-03-2007, 07:35
Visste aldri at denne diskusjonen skulle bli så lang....men det er jo bare gøy da :humre:
Men skjønner fremdeles ikke hvorfor det plutselig ble snakk om buggis her :vetikke:
Mamma Rosa
09-03-2007, 07:52
beklager ladypink, står jo Jan 2007 du ble medlem og trodde du var så å si ny her da :vetikke:
Ps: jeg har trillet tvillng utgaven av OTH, så hva man legger i "sterkt grunnlag" vet jeg ikke om det oppfyller kravene her inne?...
Jeg er nyoppusset.
Det nederste du skriver taler vel for seg selv.
Men skjønner fremdeles ikke hvorfor det plutselig ble snakk om buggis her Fordi SSS dro den inn?
Visste aldri at denne diskusjonen skulle bli så lang....men det er jo bare gøy da :humre:
Men skjønner fremdeles ikke hvorfor det plutselig ble snakk om buggis her :vetikke:
Fordi det ser ut til at, uten unntak, enhver vogndiskusjon ender opp i en buggistråd:-)
Mamma til go'guttene
09-03-2007, 09:08
Signerer denne, jeg og!:tøff:
mammmamia
09-03-2007, 09:08
Fordi det ser ut til at, uten unntak, enhver vogndiskusjon ender opp i en buggistråd:-)
:dulte:
Mamma Rosa
09-03-2007, 09:28
Ja, buggis hadde ingenting i denne tråden å gjøre.
..og jeg synes fortsatt det ser ut som Cangaroo er et like godt valg som OTH.:humre:
Jannicke81
09-03-2007, 09:31
Underholdende diskusjon :fnise:
Mamma Rosa
09-03-2007, 09:32
Underholdende diskusjon :fnise:
Man har det ikke mer moro enn hva man gjør det til selv, er mitt motto.
Jannicke81
09-03-2007, 09:38
Man har det ikke mer moro enn hva man gjør det til selv, er mitt motto.
Nei du har rett i det :knegg:
VeroTrollet
09-03-2007, 09:51
OTH er da ikke supervogna den heller, supervogna finnes bare ikke :sukk:
Synes Cangaroo er helt ok ut, men kan jo ikke uttale meg om den siden jeg ikke har prøvd den.
Mamma Rosa
09-03-2007, 09:54
OTH er da ikke supervogna den heller, supervogna finnes bare ikke :sukk:
Synes Cangaroo er helt ok ut, men kan jo ikke uttale meg om den siden jeg ikke har prøvd den.
Derfor jeg også sier at jeg synes den ser grei ut.
Litt vanskelig å uttale seg om hvordan den er når jeg ikke har prøvd.
Var på Rudo i går, og prøvetrillet den, virket veldig ok syntes jeg.
Bred og fin i sittedelen, lett å trille. Litt unødig fiksfaks og "pynt", men renere og penere i stilen enn f.eks TFK (min mening)
Litt skeptisk siden det ikke er lufthjul, men det kan hende de fungerer veldig godt alikevel.
Følger det med fottrekk til den? Det hadde jo i tilfelle vært et pluss i forhold til OTH, og hvis den i tillegg blir mindre sammenlagt, noen som vet?
(har altså ikke lest hele tråden...)
Tidl. bruker
09-03-2007, 10:20
Fottrekk kjøpes løst, mål sammenlagt er 106*63*28. Ingen som kan ta et bilde av "den unødvendige pynten"? Vises ikke på noen av sidene jeg har sett.
mammmamia
09-03-2007, 10:33
Fottrekk kjøpes løst, mål sammenlagt er 106*63*28. Ingen som kan ta et bilde av "den unødvendige pynten"? Vises ikke på noen av sidene jeg har sett.
Er masse snøringsgreier på kalesjen og bagen, ellers er det vel ikke noe særlig... Jeg synes vogna virker kjempegrei jeg, synes bare utseende er utroooooooolig kjipt! Den ser spinkel og "rar" ut er min mening... Og plastikkhjul er bare :urk: !!
guttem@mm@
09-03-2007, 10:37
Synes den er pen å se på men har ikke prøvd den da... Rød var knallfin farge forresten.
Tidl. bruker
09-03-2007, 11:55
var ikke meningen å dra inn bugaboo altså... :rødme:
Følger det med fottrekk til den? Det hadde jo i tilfelle vært et pluss i forhold til OTH, og hvis den i tillegg blir mindre sammenlagt, noen som vet?
(har altså ikke lest hele tråden...)
De er så å si identiske sammenlagt... "knekkes" på samme sted.
De er så å si identiske sammenlagt... "knekkes" på samme sted.
Hm, ja, da utgår jo det argumentet... Gleder meg til å få ny bil, med forhåpentligvis litt større plass :glis:
Men jeg likte den godt jeg, og kunne fint ha tenkt meg å prøve den.
Monteiro
09-03-2007, 13:37
Har sett Cangarooen i butikken, har prøvetrillet og lillegutt har prøvesittet den. Likte den kjempe godt. Veldig god å trille, lett, liten sammenlagt, bred sittestilling, lang rygg. Skulle jeg kjøpt singel sportsvogn nå, hadde jeg valgt denne framfot OTH :jupp:
(Men jeg venter på en Phil&teds SPORT jeg da :lykkelig:)
Hei og hå! Artig tråd :knegg:
Jeg lukter litt på Cangarooen, men etter å ha lest denne tråden er jeg usikker..........
HAr noen bilder/link til OTH Bogaboo ? Er nyskjerrig nå :humre:
Krumeline
09-03-2007, 20:23
Synes den ser helt grei ut jeg! Kunne gjerne tenkt meg å sett den live og prøvetrillet den. Den røde var kul, ellers likte jeg ikke fargeutvalget noe særlig!
Men synes selvfølgelig OTH ser finere ut... bare fordi det er den jeg har bestilt :D!
Hei og hå! Artig tråd :knegg:
Jeg lukter litt på Cangarooen, men etter å ha lest denne tråden er jeg usikker..........
HAr noen bilder/link til OTH Bogaboo ? Er nyskjerrig nå :humre:
Det er 2 forskjellige vogner,vist du ikke vet det..:)
Det er 2 forskjellige vogner,vist du ikke vet det..:)
ooops, glemte et komma :humre:
Joda, såpass vet jeg :knegg:
ooops, glemte et komma :humre:
Joda, såpass vet jeg :knegg:
:lettet:
Det var godt,trodde du var helt på bærtur:knegg:
:lettet:
Det var godt,trodde du var helt på bærtur:knegg:
:hehehe:
Tidl. bruker
09-03-2007, 22:23
men altså, om det skiller kun hundrelapper mellom den og oth hadde jeg aldri giddet tenkt tanken engang!
Emmaljunga er overprisa i forhold til oth synes jeg. ikke lufthjul engang...
og masse plastikk gennerelt... mye feil (cityjeten) tenker jeg.
men altså, om det skiller kun hundrelapper mellom den og oth hadde jeg aldri giddet tenkt tanken engang!
Emmaljunga er overprisa i forhold til oth synes jeg. ikke lufthjul engang...
og masse plastikk gennerelt... mye feil (cityjeten) tenker jeg.
Det er så utrolig morro å høre dette fra deg som priset city jet'n opp i skyene i fjor :knegg:
OTH og Buggis var jo bare teit :humre:
Tidl. bruker
09-03-2007, 23:52
cityjetten er ok den, men jeg synes det er drøyt med 5000; for den...
(skammer meg over det jeg skrev ifjor, jeg var et lite opplyst menneske i vognverdenen)
Det er vel egentlig liten tvil om at OTH også er overpriset. Nyprisen her til lands er ganske horribel, og man må kjøpe bumperbaren utenom. :mumle:
Mamma Rosa
10-03-2007, 08:08
Det er vel egentlig liten tvil om at OTH også er overpriset. Nyprisen her til lands er ganske horribel, og man må kjøpe bumperbaren utenom. :mumle:
Enig i begge deler.
En bumberbar burde følge med vognen synes jeg.
Mamma Rosa
10-03-2007, 08:12
(skammer meg over det jeg skrev ifjor, jeg var et lite opplyst menneske i vognverdenen)
..og når noen prøvde å opplyse deg var du litt sånn -> :lalala:
Enig i begge deler.
En bumberbar burde følge med vognen synes jeg.
Ja, ikke sant. Og når man tenker på vogntrekkene til OTH, så er de ganske simple. Ikke noe polstring av noe slag, så hvor mye kan de koste å produsere, liksom?
Vogna er god, ingen tvil om det, men defintivt DYR.
Mamma Rosa
10-03-2007, 08:33
Ja, ikke sant. Og når man tenker på vogntrekkene til OTH, så er de ganske simple. Ikke noe polstring av noe slag, så hvor mye kan de koste å produsere, liksom?
Det var det jeg mente med "simpel" ja.
Det, i tillegg til at det ikke er noe annet fancy som kan gjøres med den.
Monteiro
10-03-2007, 09:01
http://www.babykos.no/bilder/emma/stort_31704.jpg
http://www.onetreehill.nl/images/OTH_productshot/MB06-U102-copy.jpg
Men er Cangarooen lunere enn OTH? For oss som bor i et kaldt land er det viktig.. mener jeg. Flere her skriver at bagen til emmaljunga er lunere enn OTH sin (men OTH bag2007 er blitt bedre!?).
Jeg husker da jeg skulle se på bagvogn til førstemann, så var for eksempel Quinny helt uaktuelt for oss, fordi det blåser jo rett gjennom dem (laget i Spania?). Fordelen med Emmaljunga er jo at den er laget i Sverige, og laget med tanke på nordiske værforhold.
Det er jo det som er det geniale med denne vogna.. ikke noe mikk makk som kan gå i stykker. Det er ikke uten grunn at det er en av de vognene med minst reklamasjoner. Og polstring i setet?? Hva skal man med det når setet er så mykt og "hengende" som det er?? Det er comfort i seg selv det. Skjønner at man må ha polstring i seter som f.eks teutonia osv for de er jo av hardplast.
Synes det er helt greit at bumperbar'n selges utenom. Det er ikke alle som føler det er nødvendig med den og så lenge den ikke er sveiset fast i vogna så er det fint å ha valget.
Jeg synes ikke OTH er overpriset med tanke på kvaliteten man får. Man betaler like mye for teutonia og emmaljunga, for ikke å snakke om Bugaboo... Forskjellen er at det 1000 ting som kan gå i stykker på sistnevnte...
Ja... jeg liker oth'n min ;)
Så godt at jeg triller på nr 3 nå. Har en i hver by :knegg:
Baggen til oth er ikke kald, enten man snakker om 06 el 07 modellen. Vi har nå brukt baggen i hele vinter og den er like lun som andre vogner. Jeg er heller ikke redd for at babien min skal utsettes for frisk luft. Spyr av alle dere som pakker ungene ned i simobagger med voksipose, vognteppe, vogntrekk, fleecedress og lue for å så henge ett ullpledd foran åpningen. Stakkars barn.
http://www.fotoknudsen.no/archive48/16082003162730LNRSr2sDW9hwHok79s3ve7/medium/260220072335yPusXjfhb2JOjdRoJb.JPG?38
http://www.fotoknudsen.no/archive48/16082003162730LNRSr2sDW9hwHok79s3ve7/medium/260220072330kSgJQFPOHT3a7wHRgz.JPG?81
Monteiro
10-03-2007, 09:18
Spyr av alle dere som pakker ungene ned i simobagger med voksipose, vognteppe, vogntrekk, fleecedress og lue for å så henge ett ullpledd foran åpningen. Stakkars barn.
:stønn: Så alle med simovogner pakker for mye på barna sine altså!? Jeg har emmaljunga duo edge, og kan vel sikkert gå under din kategorisering... og jeg pakker så aldeles ikke på ungen min for mye fordi jeg har valgt en stor lun vogn!!
:stønn: Så alle med simovogner pakker for mye på barna sine altså!? Jeg har emmaljunga duo edge, og kan vel sikkert gå under din kategorisering... og jeg pakker så aldeles ikke på ungen min for mye fordi jeg har valgt en stor lun vogn!!
har jeg sagt det??
Jeg syns ikke at OTH er lite lun jeg ??? Jeg syns den er dyr, men det er mange vogner som er ALT for dyre... Quinny kjører ok pris, men kansje en betaler for kvaliteten ??
Ang bumperbaren er jeg veldig enig. Men et pluss er at en får med regntrekk, det er mange vogner en må kjøpe regntrekk som tilleggsutstyr.
Er ikke Buggis dyr ( 8500 kr ) det syns jeg..., men igjen, her betaler en nok litt for kvalitet.
Det er vel 100 kr som skiller kangaroo og OTH ??? Spennede å se hvor fornøyd folk blir med denne vogna. Skal bli gøy å høre tilbakemeldinger. Og i mine øyner er Emmaljunga er merke som lager veldig bra vogner.
Stikka74
10-03-2007, 10:28
Av Emmaljunga'n, Bugaboo'n og OTH'n som jeg har er det bare sistnevnte det har vært masse krøll og reklamasjoner på. Skal endelig få fikset vognen nå, etter 1 år med masing og styr. Så det finnes veldig mange ting som kan ryke på OTH også, og det skjer.
Synes heller ikke OTH er særlig lun å sove i vinterstid. Derimot er den fryktelig varm og tett når det er varmt ute. Lurte på å sy lufteluke på den bak når vi var i Thailand men fikset problemet med en vifte i steden.
Cangaroo virket lunere ved førsteinntrykket ihvertfall. Hvis den også er endel luftigere sommerstid så kanskje OTH byttes mot den når vi trenger backpackervogn igjen.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.