Se hel versjon : Vogn-hjelp!
Jeg har en sønn på 3 mnd, og trenger ny vogn. Den må være liten og lett, ha full liggestilling, kunne sitte i begge retninger. Har en teutonia s4, men synes den er for lang sammenslått, og for tung. Har også en ren bagvogn som vi beholder som trillevogn hjemme, men den er alt for stor å dra med seg. Er ikke interessert i å gi mer enn 2000 kroner. Noen gode forslag?
-=Ceci=-
09-03-2007, 08:37
Ville tatt en titt på bruktmarked/finn.no. Hva skal du bruke vognen til? Hvis du ikke skal gå lange turer kunne jo kanskje en trille vært tingen. Peg perego pliko/pliko light feks. Hvis du skal gå på tur bør det vel være litt større hjul. Jeg kan jo ikke noe annet å anbefale Bugaboo, men den koster jo litt mer enn 2000 kr da... :) Men kanskje en av de "etterlikningene"? Firstwheels, er det det de heter?
Den er primært til by/shoppe trille egentlig. Mest for at den skal ta liten plass i bil, og være lett. Hva med disse quinny vognene, kan de legges helt ned, og evt bruke softbag i ?
Jannicke81
10-03-2007, 16:08
De lette quinny vognene kan du ikke ha mot deg.. men om du fjerner det kriteriet fins det jo mange vogner der ute :jupp:
mammmamia
10-03-2007, 16:23
De lette quinny vognene kan du ikke ha mot deg.. men om du fjerner det kriteriet fins det jo mange vogner der ute :jupp:
Buzz kan du ha mot deg... (Men Quinny er drittvogner :urk: så jeg ville ikke kjøpt det!)
så lenge jeg kan ha en softbag oppi, så kan jeg vel fjerne det kriteriet :jupp:
Buzz kan du ha mot deg... (Men Quinny er drittvogner :urk: så jeg ville ikke kjøpt det!)
Hva er dårlig med de?
mammmamia
10-03-2007, 20:40
Hva er dårlig med de?
Veldig mye plastikk, mye mandagsvogner, hjul som klikker/er skeive osv... Blir veldig lett riper i understellet, kalesjene er veldig tynne/lite lune og JEG synes generelt at vognene virkelig rimelig billige... Har hatt både Speedi, Zapp og Buzz selv, Zapp er faktisk en fantastisk god trille, men den er jo uaktuell for deg...
Veldig mye plastikk, mye mandagsvogner, hjul som klikker/er skeive osv... Blir veldig lett riper i understellet, kalesjene er veldig tynne/lite lune og JEG synes generelt at vognene virkelig rimelig billige... Har hatt både Speedi, Zapp og Buzz selv, Zapp er faktisk en fantastisk god trille, men den er jo uaktuell for deg...
Zapp kan ikke legges ned el?
mammmamia
10-03-2007, 21:06
Zapp kan ikke legges ned el?
:niks: Ikke i det hele tatt, DESSVERRE..!
Har du noen andre forslag på vogn :snill:? Kan evt ta bort kriteriet om at den kan snus, bare det er full liggestilling :jupp:
mammmamia
10-03-2007, 21:32
Tja, det kommer an på til hva slags bruk da..! De fleste vogner som er små og lette og i tillegg billige har ofte sånne paraplytrillehjul som ikke gjør dem veldig godt egnet til små babyer..! Ville nok kanskje gått inn på www.finn.no (http://www.finn.no) og sett om jeg kunne finne en rimelig Teutoniavogn evt en Quinny Speedi (den er helt grei som ekstravogn) hvis du velger Quinny allikevel... Men vanskelig dette, jeg leter etter en slik vogn selv, som skal ligge i bilen til daglig...
Tja, det kommer an på til hva slags bruk da..! De fleste vogner som er små og lette og i tillegg billige har ofte sånne paraplytrillehjul som ikke gjør dem veldig godt egnet til små babyer..! Ville nok kanskje gått inn på www.finn.no (http://www.finn.no) og sett om jeg kunne finne en rimelig Teutoniavogn evt en Quinny Speedi (den er helt grei som ekstravogn) hvis du velger Quinny allikevel... Men vanskelig dette, jeg leter etter en slik vogn selv, som skal ligge i bilen til daglig...
Den skal ligge fast i bilen, blir til byturer og shoppingsentre mest. Vil ikke ha de små hjulene.. Den teutoniaen jeg har er altfor svær.. Heller litt mot QQuinny Speedi, er bare usikker siden den ikke kan snus mot meg.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.