Se hel versjon : Er det toll på vogner når man bestiller til Sverige fra Babytrader?
Det er det jeg lurer på altså... Sambo's søster bor utenfor Gøteborg, så jeg lurte på om jeg skulle bestille vogn fra Babytrader og få den sendt til henne for å slippe toll... Babytreader eri Nederland er det ikke? Jeg aner jo ikke hvordan EU fungerer, men er det toll på varer som sender fra Nederland til Sverige? :blånn: Det høres egentlig rart ut at det ikke skal være det, men jeg må jo sjekke mulighetene. :glis:
Hvis du får sendt vogna til sverige, betaler du nederlansk moms, men ikke toll ol. Det du da kan gjøre, er å kreve momsen tilbake fra forhandler når du tar med deg vognen ut av sverige ( eu). Du må få et stempel av de svenske tollmyndighetene sombekrefter at du har eksportert vognen ut av eu. Siden verdien på vognen sansynligvis er under 6000,-, skal du ikke betale moms til norge. Det kan lønne seg å sende en mail på forhånd til de du tenker kjøpe vognen fra, slik at de sender med de nødvendige papirene du må ha stemplet for å kunne kreve igjen momse.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.