PDA

Se hel versjon : Er det toll på vogner når man bestiller til Sverige fra Babytrader?

Ada
09-03-2007, 12:10
Det er det jeg lurer på altså... Sambo's søster bor utenfor Gøteborg, så jeg lurte på om jeg skulle bestille vogn fra Babytrader og få den sendt til henne for å slippe toll... Babytreader eri Nederland er det ikke? Jeg aner jo ikke hvordan EU fungerer, men er det toll på varer som sender fra Nederland til Sverige? :blånn: Det høres egentlig rart ut at det ikke skal være det, men jeg må jo sjekke mulighetene. :glis:

pebbels
09-03-2007, 17:47
Hvis du får sendt vogna til sverige, betaler du nederlansk moms, men ikke toll ol. Det du da kan gjøre, er å kreve momsen tilbake fra forhandler når du tar med deg vognen ut av sverige ( eu). Du må få et stempel av de svenske tollmyndighetene sombekrefter at du har eksportert vognen ut av eu. Siden verdien på vognen sansynligvis er under 6000,-, skal du ikke betale moms til norge. Det kan lønne seg å sende en mail på forhånd til de du tenker kjøpe vognen fra, slik at de sender med de nødvendige papirene du må ha stemplet for å kunne kreve igjen momse.