Se hel versjon : Hvordan i huleste får man plass til tre-/fireåringer i Buggisen??
mammmamia
09-03-2007, 15:23
Har siklet litt på den vogna, vil gjerne ha prøvd den, om enn bare for å overbevise meg selv om at vogna ikke er så fullkommen til vårt bruk... :knegg: Men - satte lillesnuppa i vogna og hun buttet jo i kalesjen når den var brettet bakover! :shock: Og hun er 72 cm lang!! Så disse tre- og fireåringene som dere skryter av har så vanvittig god plass i vogna - de må jo være dvergvokst eller noe da, for jeg ble skikkelig skuffa over plassen altså..! :urk: Og dette var en Cameleon da, men trekket var ganske skrukkete, kanskje det ikke var satt ordentlig på eller noe sånn..? Hmmm...jeg som hadde store planer om å prøve denne vogna...:gruble:
Tidl. bruker
09-03-2007, 15:49
Snippi er 68cm og med lue og dresshette på hodet er det "tight" opp til kalesja , altså når den er bakover og stoffet samler seg da.
Jenta mi på snart to sitter også oppi kalesjen m hode sitt:gaah:
maya-skrulla
09-03-2007, 16:14
Jeg kjøpte buggis for 1 uke siden til min gutt som blir 1 år i mårra. hadde håpa jeg kunne ha denne vogna ut vognperioden siden denne vogna er skrytt opp i skyene. At 3-4 åringer sitter i denne vogna uten å skalle i kalesja og at de har god plass tror jeg er bare tull.
Vogna mi er nå solgt etter 1 uke fordi gutten min på 1 år skaller i kalesja.
sessan&prinsessan
09-03-2007, 16:16
Ååååå nej jenter barn på opp till 98 cm får fiiiiint plass i vagnen:lyve:
Bara inte i min cam !!!!!!:sinna: :gaah:
Prinsessan är 76 cm & hon har jammen inte många cm upp till rammen/kalesjen !!!! & hon har ivartfall inte vagnen (med kalesje) längre än till närmare 2 år...... Stackars skall ikke ligga & trycka i kalesjen för att mamma SKALL trille världens kuleste vagn.
Men det får tiden visa hur länge hon får platts, tror jag skall ta lite bilder framåt, för jag känner mig idiot förklarad varje gång jag nämner detta här på nm........
Men jag skall pina mej njuta denna underbara vagn så länge vi kan, för oavsett finns det ingen som kan måle seg med buggis:glis:
min er 86 cm og har plass... Dei vil jo vokse i beina å frem over, så plass vil han nok ha ut året.
mini0510
09-03-2007, 16:43
:vetikke:
Min jente er ca 97 cm lang og er lengre i ryggen enn normalt, hun sover enda i cammen uten problemer, men det butter jo litt oppi der. Men det er jo bare stoff, så det går helt fint :snill:
Snuppa mi sover også helt fint i vogna,uten å være borti,men når hun sitter,det er da hun butter oppi.
Stikka74
09-03-2007, 18:51
Vi brukte vognen til storesøster var nesten 3 år og ca 98cm. Klart hodet kom borti kalesjen men den er jo helt myk. Kan jo ikke sammenlignes med andre vogner som har stive kalesjer. Hun sov ihvertfall opptil 3 timers lurer helt til slutten i den. Da hadde hun i tillegg pose og skinn i sittedelen. Det ga henne noen cm kortere sittedel. Når kalesjen er slått sammen så er det mye stoff som ligger i skrukker som hodet viler på. Det er jo også helt mykt så jeg ser ikke problemet. Ev. kan man dra hele kalesjen bak så den henger ned, sånn som på andre vogner når man har sittestilling.
Det er ikke snakk om stakkars som ligger å trykker i kalesjen fordi mor skal trille fin vogn, Sessan. Vi brukte den fordi det var den absolutt beste sovevognen vi har hatt. OTH ble pakket bort før bugaboo faktisk. I den havnet hun så langt ned med beina at de hang utenfor. Trekket på OTH er jo så hardt og stramt at hun kunne ikke ligge med hodet helt oppi kalesjen på den.
Mamma Rosa
09-03-2007, 18:54
Er det noen som har prøvd å la kallesjen henge ned som på andre vogner?
Har ikke testet selv.(vogna ligger i bilen nå)
Stikka74
09-03-2007, 19:01
Ja. Syntes ikke det så noe fint ut. Testet det når jeg fikk vognen. Altså veldig lenge siden. Hadde vi syntes det var et problem med det krøllete stoffet så hadde vi jo selvsagt hatt den hengende bak.
mammmamia: You dont need a buggis!!
:humre:
sessan&prinsessan
09-03-2007, 19:31
Vi brukte vognen til storesøster var nesten 3 år og ca 98cm. Klart hodet kom borti kalesjen men den er jo helt myk. Kan jo ikke sammenlignes med andre vogner som har stive kalesjer. Hun sov ihvertfall opptil 3 timers lurer helt til slutten i den. Da hadde hun i tillegg pose og skinn i sittedelen. Det ga henne noen cm kortere sittedel. Når kalesjen er slått sammen så er det mye stoff som ligger i skrukker som hodet viler på. Det er jo også helt mykt så jeg ser ikke problemet. Ev. kan man dra hele kalesjen bak så den henger ned, sånn som på andre vogner når man har sittestilling.
Det er ikke snakk om stakkars som ligger å trykker i kalesjen fordi mor skal trille fin vogn, Sessan. Vi brukte den fordi det var den absolutt beste sovevognen vi har hatt. OTH ble pakket bort før bugaboo faktisk. I den havnet hun så langt ned med beina at de hang utenfor. Trekket på OTH er jo så hardt og stramt at hun kunne ikke ligge med hodet helt oppi kalesjen på den.
Så bra !! Jag hoppas det blir min realitet också. För jag älskar verkligen allt vid min Bugaboo. Men jag kan inte låta bli att bekymmra mig när jag ser att sportsdelen är trång redan vid 13 månaders ålder & utan pose kun med oth seat insert i ! Samt att jag vet mååånga som har 18-24 månaders barn som inte kan bruke vagnen pga att barnen är för stora.
Min bekymmring är kun fordi jag är väldigt gla i vagnen !!!!
& så vill jag si att jag inte räknar med att oth`n skall fylla mitt behov med sove vogn, skall jag ha en vagn som varar till snuppa inte sover ute mer så köper jag en ny TFK !!
Stikka74
09-03-2007, 20:21
Jeg kjøpte jo vognen når storesøster var 19mnd og hun har alltid vært stor for alderen. Så gleder meg veldig til å prøve en liten i vognen også. :)
Hmm... Kaninungen som blir to år i mai, og er ca 83 cm lang, "stanger" i kalelsjen på Simo kombi-vogna vår, og den skal jo liksom være så lang i ryggen?? Det blir liksom til at hun bruker den brettede kalesjen som hodepute når den er slått ned, hvis vi ikke dytter den nedenfor setet. Og når den er oppslått, har hun ikke akkurat mange cm klaring. Så dette er nok ikke unikt for buggaboo, uten at jeg kan sammenligne direkte.
Min treåring nekter å sitte i vogn hun da så da er ikke noe problem...Regner med lillebror også slutter med vogn i den alderen!
Jeg hadde kalesjen på den måten. Syntes det var finest.
Har siklet litt på den vogna, vil gjerne ha prøvd den, om enn bare for å overbevise meg selv om at vogna ikke er så fullkommen til vårt bruk... :knegg: Men - satte lillesnuppa i vogna og hun buttet jo i kalesjen når den var brettet bakover! :shock: Og hun er 72 cm lang!! Så disse tre- og fireåringene som dere skryter av har så vanvittig god plass i vogna - de må jo være dvergvokst eller noe da, for jeg ble skikkelig skuffa over plassen altså..! :urk: Og dette var en Cameleon da, men trekket var ganske skrukkete, kanskje det ikke var satt ordentlig på eller noe sånn..? Hmmm...jeg som hadde store planer om å prøve denne vogna...:gruble:
I denne tråden er det et par bilder av gutten min. Han var lang for alderen.
http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=502541&page=2
mammmamia
10-03-2007, 09:11
mammmamia: You dont need a buggis!!
:humre:
:lalala:
Jeg "drar" alltid kalæsjen bak.., dvs at den henger litt ned bak ryggen. Jeg takler ikke klumper ( den klumpen ( i kalæsjen) som kommer når jenta sitter ..) Så da drar jeg heller fleecen bakover. Går så fint så .
Mamma Rosa
10-03-2007, 11:42
Jeg "drar" alltid kalæsjen bak.., dvs at den henger litt ned bak ryggen. Jeg takler ikke klumper ( den klumpen ( i kalæsjen) som kommer når jenta sitter ..) Så da drar jeg heller fleecen bakover. Går så fint så .
Skal huske å prøve det neste gang.
Mamma til go'guttene
10-03-2007, 12:40
Tør du skrive dette :stønn:. Her er det Buggis feber for fullt og slike innlegg blir bombardert av buggisseiere.......:humre:
Jeg kjøpte buggis for 1 uke siden til min gutt som blir 1 år i mårra. hadde håpa jeg kunne ha denne vogna ut vognperioden siden denne vogna er skrytt opp i skyene. At 3-4 åringer sitter i denne vogna uten å skalle i kalesja og at de har god plass tror jeg er bare tull.
Vogna mi er nå solgt etter 1 uke fordi gutten min på 1 år skaller i kalesja.
Stikka74
10-03-2007, 13:07
.....
Mamma Rosa
10-03-2007, 13:15
Tør du skrive dette :stønn:. Her er det Buggis feber for fullt og slike innlegg blir bombardert av buggisseiere.......:humre:
???
Skjønte ikke den setningen jeg.
Mamma Rosa
10-03-2007, 13:23
.....
En gang til?:humre:
Spørsmålet i denne tråden gikk på hvordan tre/fireåring får plss i buggisen, så hvem skal ellers svare, de som ikke eier buggis eller!!:rødme:
Og er det noen som har kjøpt buggis og ikke liker den eller synes den er for liten må de jo også få lov å skrive det da dette er deres mening eller!
Har du generelt noe imot buggiseiere og tråder er det jo frivillig å lese dem!:humre:
3-4-åringer har ikke god plass nei.
Men Ericah på 97 cm bruker vognen hele tiden, og det er ikke noe problem.
Stress ned jenter...
Synes du skal redigere bort det med dvergvekst...
Mamma Rosa
10-03-2007, 19:27
???
Skjønte ikke den setningen jeg.
Lurer fortsatt jeg.
Gutten vår er 76 cm+ og stanger ikke, men det er klart kalesjen er nærme når den er nedfelt. Uansett er jo dette bare fleece som man kan dytte vekk, mykt som bare det og et heller lite problem spør du meg ;)
Men at han har plass når han er 3 år tror jeg kanskje ikke, men jeg tror ikke vi bruker vogn særlig mye da heller :hehehe:
Mamma til go'guttene
11-03-2007, 00:57
He he he...... :glis:
Jeg må si meg enig med Maya Scrulla, at Buggaboo er oppskrytt. Og ja jeg har prøvelånt den en ukes tid av en nabo før jeg valgte en annen og gikk til innkjøp av barnevogn.:tøff:
Til Lady Pink: Skjønner ikke, at du ikke forsto ironien:vetikke: i teksten min.
MS skriver at vognen er oppskrytt og hun solgte sin etter en ukes tid. Av erfaring vet jeg at buggisseiere bombarderer slike innlegg.
Og punky, jeg vet at det er frivillig å lese og svare på innlegg og det er det jeg gjør. Innlegget mitt var skrevet md litt ironi for å sette det litt på spissen. Derimot skjønte jeg ikke poenget med innlegget ditt:vetikke:
He he he...... :glis:
Jeg må si meg enig med Maya Scrulla, at Buggaboo er oppskrytt. Og ja jeg har prøvelånt den en ukes tid av en nabo før jeg valgte en annen og gikk til innkjøp av barnevogn.:tøff:
Til Lady Pink: Skjønner ikke, at du ikke forsto ironien:vetikke: i teksten min.
MS skriver at vognen er oppskrytt og hun solgte sin etter en ukes tid. Av erfaring vet jeg at buggisseiere bombarderer slike innlegg.
Og punky, jeg vet at det er frivillig å lese og svare på innlegg og det er det jeg gjør. Innlegget mitt var skrevet md litt ironi for å sette det litt på spissen. Derimot skjønte jeg ikke poenget med innlegget ditt:vetikke:
Og jeg som trodde jeg kunne skrive innlegg uten noe poeng jeg også, da jeg ikke skjønte poenget med ditt?!!:vetikke:
Det jeg trodde du mente var at denne tråden ble besvart( dine ord bombardert)av buggiseiere og det synest jeg ikke var noe rart jeg da,når spørsmålet var om buggis, mulig jeg ikke tar helt poenget her, men hvem andre skal svare på dette spørsmålet?
Mulig jeg har misforstått hele denne tråden jeg da! :snill: Unnskyld meg da, skal være forsiktig med hva jeg uttrykker senere! :blomst:
Mamma Rosa
11-03-2007, 11:05
Det jeg trodde du mente var at denne tråden ble besvart( dine ord bombardert)av buggiseiere og det synest jeg ikke var noe rart jeg da,når spørsmålet var om buggis, mulig jeg ikke tar helt poenget her, men hvem andre skal svare på dette spørsmålet?
Det var det jeg trodde også.
Tidl. bruker
11-03-2007, 12:47
Det tar lengre tid enn ei uke å elske denne kjærra!
og hva så om ungen skumper litt i kalesja? den er jo av myyyk fleece!?
og hvilke andre vogner kan/ har alt dette!:
TEST:
http://barneutstyr.wikispaces.com/Bugaboo+Cameleon
- Vendbar sittedel
- teleskophåndtak som lett kan vippes over hvis man vil ha de store hjulene først.
- Lett og smal, kommer frem overalt
- Utrolig lettkjørt mtp svingbare forhjul
- Formsydd rygg i sittedelen, barnet har god støtte
- Gjennomsiktig regntrekk som kan brukes uten kalesje
- Variable løsninger på varme sommerdager (luftig sommerkalesje)
- Lun kalesje for vindfulle dager
- Stor handlekurv hvor ingenting har mulighet til å falle ut
- byttbare trekk for variasjonens skyld
- Trekkene er lette å vaske
- Liten sammenlagt
- Fungerer bra på grusveier, bruker bare de store hjulene først og låser de små bak.
- Lett å trille i motbakke
- Vinterhjul å sette foran om det trengs
-Adapter til bilsete, klikk på understellet
- 9 Kg
"snø" modus, storehjula foran:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/DSC00021.jpg
vinterhjul:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/301220061737Cq5RZIoi9ApBLvS9Ei.jpg
Bilseteadaptere!:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/maxicosicabriobugaboo.jpg
regntrekk som ikke gjør alt "svart" for barnet, men barnet kan titte på alt uten å blir våt:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/6_1165745524802.jpg
liten glad buggiseier:
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/DSC00948.jpg
synes vogna er genial jeg!
sessan&prinsessan
11-03-2007, 13:02
http://i75.photobucket.com/albums/i303/superjanne/301220061737Cq5RZIoi9ApBLvS9Ei.jpg[/IMG]
Å detta är Sessans vagn med vinterhjul:glis:
Tidl. bruker
11-03-2007, 13:05
jajjamen!:humre:
Fjernet!
Takk fro opplysningen Lady Pink
Mamma Rosa
22-03-2007, 06:24
Nå er det ikke lov til å oute prikker.;)
...men noen prikker er jo helt tåpelige. Inkl den du har fått nå.
Ikke bry deg om det! Si meningen din alltid, og drit i røde prikker.
De pynter bare i kontrollpanelt ditt.
.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.